Hallo Tweakers,
Ik ben niet zeker waar ik deze vraag het beste kan stellen, maar here it goes:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
- Intel Core i5 3570K Boxed
- Samsung 830 series 128GB (SSD)
- 8GB Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
- Gigabyte GA-Z77M-D3H
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
- 650W Cooler master voeding
Al gauw kwam ik een probleem tegen, namelijk dat hij op "random" momenten helemaal vastloopt. Hierdoor kan ik niets meer doen, behalve op de reset knop indrukken, waarna de pc na enkele seconden uitvalt. (zelfs de power knop doet het niet)
Dit kan enkele keren per dag zijn, of eenmalig in enkele dagen.
Ik heb hierbij enkele dingen al geprobeerd / uitgezocht:
- Bij een Memory test van het RAM geheugen kwamen geen errors naar boven, ik heb de geheugen stripjes zelfs verwisseld om er zeker van te zijn dat het hier niet aan lag;
- Firmware van de SSD is geupdate naar de laatste versie;
- Drivers van het moederbord heb ik geupdate;
- De systeemlogboeken geven geen gebeurtenissen weer behalve dat "het systeem onverwachts is afgesloten";
- De temperaturen van het systeem zijn normaal, deze komen niet boven de 50 graden.
Ik heb meerdere malen op Google gezocht naar mensen met een zelfde probleem, maar deze topics lopen meestal "dood".
Daarnaast heb ik gemerkt, dat wanneer de pc vast loopt, het capslock lampje ook niet gaat branden als ik op capslock druk.
Heeft iemand enig advies voor mij?
Alvast bedankt!
Ik ben niet zeker waar ik deze vraag het beste kan stellen, maar here it goes:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
- Intel Core i5 3570K Boxed
- Samsung 830 series 128GB (SSD)
- 8GB Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
- MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
- Gigabyte GA-Z77M-D3H
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
- 650W Cooler master voeding
Al gauw kwam ik een probleem tegen, namelijk dat hij op "random" momenten helemaal vastloopt. Hierdoor kan ik niets meer doen, behalve op de reset knop indrukken, waarna de pc na enkele seconden uitvalt. (zelfs de power knop doet het niet)
Dit kan enkele keren per dag zijn, of eenmalig in enkele dagen.
Ik heb hierbij enkele dingen al geprobeerd / uitgezocht:
- Bij een Memory test van het RAM geheugen kwamen geen errors naar boven, ik heb de geheugen stripjes zelfs verwisseld om er zeker van te zijn dat het hier niet aan lag;
- Firmware van de SSD is geupdate naar de laatste versie;
- Drivers van het moederbord heb ik geupdate;
- De systeemlogboeken geven geen gebeurtenissen weer behalve dat "het systeem onverwachts is afgesloten";
- De temperaturen van het systeem zijn normaal, deze komen niet boven de 50 graden.
Ik heb meerdere malen op Google gezocht naar mensen met een zelfde probleem, maar deze topics lopen meestal "dood".
Daarnaast heb ik gemerkt, dat wanneer de pc vast loopt, het capslock lampje ook niet gaat branden als ik op capslock druk.
Heeft iemand enig advies voor mij?
Alvast bedankt!