Creative X-fi doet beetje vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeBus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo tweakers!

Wellicht is er iemand die mij kan helpen...

Inmiddels loop ik al een paar maanden tegen het probleem aan dat als ik bijvoorbeeld een serie kijk, het geluid ineens van 5.1 naar iets anders springt. (het lijkt erop dat alleen de center speaker uitgeschakeld is) Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Als oplossing cq workaround, moet ik echt bij de afspeel apparaten kiezen voor een andere setting, bijvoorbeeld 7.1. Om vervolgens terug te gaan naar de 5.1 instelling. In dit venster kun je ook een test doen per speaker, de LI & RE zowel voor als achter doen het, alleen het center speakertje dus niet.

Wat meer informatie over mijn configuratie:
Ik draai windows 7 ultimate 64B. Als geluidskaart heb ik dus een creative X-fi kaartje, één van de goedkopere serie. De speakerset die daar op aangesloten zit is de Logitech X530. Verder heb ik in de BIOS al de on-board geluidskaart uitgeschakeld.

Hopelijk is er iemand die dit probleem heeft meegemaakt...

Alvast bedankt voor de hulp!

-RoeBus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Meest recente drivers van de kaart geïnstalleerd staan? Zit er software van creative bij die je gebruikt of heb je enkel een driver geinstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeBus
De nieuwste driver + sofwarepakket van Creative staat geïnstalleerd. Overigens heb ik een vermoeden dat het toch ook wel eens met VLC te maken zou kunnen hebben...

Net gebeurde het namelijk weer, ik sloot VLC af en toen leek het geluid ineens weer goed te zijn. ik zal binnenkort is een andere player gebruiken. Alternativen die standaard MKV afspelen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 18:56

Fordox

00101010

laatste versie van vlc? :P
en windows media player classic doet het ook nog wel aardig. er zijn vast wel softwarepakketten waardoor hij ook mkv kan afspelen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeBus
Ik ben morgen avond weer thuis, zal dan is windows media player classic proberen. Daarin tegen hou ik er niet van om van die crappy codec-packs te installeren.

Anyhow, ik zal een update geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Media Player Classic? Codec packs? Klinkt allemaal niet bepaald als (Overige) Hardware...

Deze vraag gaat over audio, daar hebben we een subforum voor, Audio & HiFI

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1