Toon posts:

Hoe denken jullie over het MKZ beleid van europa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat enten een veel betere en humanere oplossing is dan het afmaken van mogelijk zieke dieren.
Vroeger werd een ziek dier geissoleerd op stal gezet en kreeg extra verzorging, waarna het dier meestal weer beter werd.
Daarbij leverd (de producten van) een dier dat besmet is met MKZ geen gevaar op voor de gezondheid van de mens. Dus waarom moeten deze beesten afgemaakt worden:? :(
Wat mij voornamelijk snijd is dat niet alleen zieke dieren worden afgemaakt, maar ook de gezonde dieren zonder pardon afgeslacht worden:(

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

In engeland mag nu geent worden. Ook preventief. Maar hier in nederland wil de LTO het niet. Hunaniteit geldt niet in de bioindustrie, het gaat puur om het geld.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Daar is al een topic over:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/146232

Verwijderd

Ze moeten de meest economische manier gebruiken om van dat MKZ af te komen. Je kan wel de moraalridder uit gaan hangen en al die lieve koeien willen redden. Ik vindt ut stukken erger als tig boeren falliet gaan.

En van die hypocrieten die het zooooo zielig vinden voor al die koeien die afgemaakt worden, maar toch lekker stukkie vlees eten, wordt ik al helemaal niet goed.

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:33
die hele EU is kut!

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

Ja idd das wel zwaar hypocriet eigenlijk.
Allemaal kiddo's laten protesteren tegen de dood van die dieren maar wel een boterHAM mee naar school :?

Kee je ziet die beesten wel opgetakeld worden enzo maar echt veel verschil met een slachterij is er echt niet hoor.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 14:53 schreef Puntcom het volgende:
Ze moeten de meest economische manier gebruiken om van dat MKZ af te komen. Je kan wel de moraalridder uit gaan hangen en al die lieve koeien willen redden. Ik vindt ut stukken erger als tig boeren falliet gaan.

En van die hypocrieten die het zooooo zielig vinden voor al die koeien die afgemaakt worden, maar toch lekker stukkie vlees eten, wordt ik al helemaal niet goed.
Ze hadden gewoon door moeten gaan met inenten, dan hadden we nu geen MKZ gehad...

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Niet enten bespaarde in 1992 70 miljoen per jaar. Toen hoorde je niemand terwijl ze wisten wat er ging gebeuren als er toch mkz uitbrak.

Er mag dus nu van de EU preventief geent worden. Alleen nederland wil dit niet omdat het slecht is voor de export.

Het mkz beleid van nederland stinkt gewoon.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Ik vind het een beetje vreemd dat iedereen tegen het beleid is van de regering. Oke ze kunnen nood ineetingen doen maar dat is alles.
Die boeren vergeten ook dat meer als de helft van de zuivel en vlees uitgevoerd word. Als ze die beestjes gaan inenten accepteren MKZ vrije landen die beesten niet meer, omdat ze dan niet kunnen zien dat ze MKZ hebben. Als ze dit wel zouden doen zouden hun ook weer moeten inenten. Vaccineren ze alle beesten in dan zitten we hier in Nederland met een gigantiche over productie. En dan moeten die beesten als nog afgemaakt worden. En ik weet niet wat erger is of de halve veestapel afmaken omdat je er toch niks aan hebt, of een paar bedrijven ruimen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 14:53 schreef Puntcom het volgende:

Hoho wacht ff:)

Ik wil helemal niet de moraalridder uithangen, maar als ik kijk uit economisch oogpunt is het een feit dat enten goedkoper is als afmaken. Daarbij vind ik het belachelijk dat je mensen die lopen te klagen over het beleid en vlees eten hypocriet noemt, omdat je wel ff onderscheid moet maken tussen slachtvee en de overige eenhoevige dieren. Het draait namelijk niet alleen om die zielige boeren, maar wat denk je van de dierentuinen, kinderboerderijen en hobbiesten. Het zogeheten MKZ beleid maakt daar geen onderscheid tussen MKZ is MKZ dus afmaken die handel.
Ik vind het ronduit belachelijk:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 16:10 schreef Shabby het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat iedereen tegen het beleid is van de regering. Oke ze kunnen nood ineetingen doen maar dat is alles.
Die boeren vergeten ook dat meer als de helft van de zuivel en vlees uitgevoerd word. Als ze die beestjes gaan inenten accepteren MKZ vrije landen die beesten niet meer
Uhum wat denk je van de ingevoerde producten uit o.a. de VS waar ze het vee allerlei hormonen geven om het maar meer vlees te laten hebben (terwijl niet bekent is wat er allemaal ingespoten word).
Nee dat is gezond.
Een met MKZ besmet dier is nog gewoon geschikt voor de cosumptie evenals de overige producten die van het dier afkomstig zijn, zoals melk en kaas dus waarom al die comotie.

edit:
Voor het overige zie mijn vorige reactie
Pagina: 1