Stille Game PC welke CPU koeler en voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476514

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een redelijk stille mid-end game pc te kopen met de onderstaande onderdelen. Ik mis nog een stille voeding en CPU koeler

Corsair Obsidian 550D
Core i5-3570K
Sapphire HD 7950 OC 3GB GDDR5 950 MHz Edition
Asrock Z77 PRO4.
Samsung 830 SSD 256GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10

Mij was eerder geadviseerd de Mugen 3.
Betreft de voeding zit ik te denken aan een Be-Quiet, wat is jullie advies en hoeveel watt heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-07 22:32
Een Gelid Tranquillo rev. 2 is een prima cooler voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoeveel wattage heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Mits een goede voeding heb je aan 400W voldoende, misschien voor de zekerheid 500W.

Dit is in ieder geval een stille voeding met redelijke kwaliteit: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W
http://translate.google.n...-netzteil-im-test%2F3.htm

Het kan ook een stuk goedkoper met bv een pricewatch: Sharkoon WPM500
(is wel iets minder stil, maar alsnog niet erg hoorbaar)

Als je naar high-end voedingen zoekt kun je kijken naar: http://tweakers.net/price...4265;292320;292322;304132
(om maar wat te noemen, er zijn nog veel meer opties)

Misschien kun je deze vraag beter stellen in het voedingen topic, met daarbij je eisen (budget, stilte, modulair, efficiency, etc).

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 03-10-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heb hier een Mugen 3 (2 fans) draaien in op een 3570K, wat prima stil is en de 3.8~4.0 Ghz dan onder de 70 graden houd.

Twee stille fans voorin, (gente typhoons) voor de HDD's en VGA toevoer en dat was het, in een Silencio 550 case. Prima stil, m'n mechanische huis ventilatie / NAS maakt meer geluid, dus het netto geluid dat de PC oplevert is 0. Totdat de videokaart z'n werk gaat doen, die hoor je namelijk wél.

Wat betreft de voeding, ik heb hier een Seasonic 520, welke toch wat overkill is, je zou met het systeem zoals hierboven beschreven met 430-450W ook klaar zijn. Echter kom je met een OC van je CPU / GPU al snel op de 480W (4.3Ghz zou al van 80-100W op je 3570 iets van 125W maken) en je 950mhz GPU kan makkelijk 1000 doen, maar ook daar ga je dan een paar watt moeten bijleggen.

De Seasonic heeft dezelfde fan als de Corsair HX series, die hoor je dus niet, mits je em langduring warm maakt door tegen de max aan te gaan zitten.

Als je echt voor super stil gaat, dan zijn er nog zat andere mooie coolers voor je CPU, maar ik ben toch van mening dat een goede geisoleerde kast meer helpt. De karakteristiek van het geluid van je CPU fans / Case fans is ook belangrijk. Luister even op sites (even de naam kwijt) waar ze veel vergelijkingen doen naar de samples en kijk in de tabel welke koelers er een beetje lekker vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn verschillende series van de Corsair HX serie en ik denk niet dat ze allemaal dezelfde fan gebruiken, hetzelfde geld voor Seasonic die hebben meer dan één 520W voeding en zullen ook ongetwijfeld niet allemaal dezelfde fan delen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

-The_Mask- schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:24:
Er zijn verschillende series van de Corsair HX serie en ik denk niet dat ze allemaal dezelfde fan gebruiken, hetzelfde geld voor Seasonic die hebben meer dan één 520W voeding en zullen ook ongetwijfeld niet allemaal dezelfde fan delen.
Dat is ook zo... Seasonic M / S12 II 520 en 620, Corsair HX450, 650 en 750.

Mocht je overigens helemaal niet willen overclocken is still echt een prioriteit, dan zou je ook nog naar een voeding zoals deze kunnen gaan:

pricewatch: Seasonic X-460 Fanless

Persoonlijk vind ik het wel een mooi ding, maar de prijs premium niet helemaal waard, gezien ik mijn kantoor toch niet onder de 32dB kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen ontzettend bedankt. Ik heb besloten om de 500w te nemen, zoal mitsumark zegt: dan speel ik op safe aangezien ik niet van plan ben om te gaan overclocken.

Betreft de koeler ben ik lekker eigenwijs geweest en heb ik de Coolermaster hyper 612S genomen, altijd goede ervaringen gehad met dit merk. Deze zat in de prijsrange van € 40 en presteert met 33(low speed) - 42db(highspeed) gemiddeld tot goed. (Misschien dat ik de volgende keer een dubbelfans scythe 2 mugen zou kopen.)

Terwijl ik dit bericht type zie ik dat de Sapphire HD 7950 OC 3GB GDDR5 950 MHz Edition nergens meer te verkrijgen is! Ik zit te denken als alternatief aan de XFX HD7950 Double Dissipation BLACK EDITON.
Wat zeggen jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 476514 op 07-10-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 22:22

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Volgens mij is de XFX Double Dissipation koeler zo stil als een föhn, dus dat zou je stille voeding/cpu koeler volledig teniet doen. Als je een stille kaart wilt, raadt ik persoonlijk ASUS aan met een DCII koeler. Daar lees je overal van dat ie super stil is en (zeer) goed koelt. Nadeel bij de 7950 serie van ASUS is dat deze 3 slots in beslag neemt. Wil je een 2 slots variant, doet de MSI het ook goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Ik denk dat ie nu 4 maanden later toch al wel een kaart gekocht heeft..
Pagina: 1