WRT54G als switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407645

Topicstarter
Voor een paar jaar terug heb ik mijn oude WRT54G(v5.1) vervangen omdat de router gewoon stikte in het aantal connecties. Vervangen met een WRT320N en beide routers draaien beiden DD-WRT. Nu is het zo dat ik de WRT54G als switch wil gebruiken, momenteel is het al een wireless bridged switch met een extra computer bedraad aangesloten maar dat werkt niet helemaal lekker. Connectie valt continue weg.

Er loopt maar 1 netwerkkabel van de WRT320N naar mijn kamer en momenteel is die direct aangesloten op mijn eigen computer. Als ik deze nu eerst aansluit op mijn WRT54G die dan gewoon als wired switch functioneerd en met 2 extra netwerk kabels de computers te kopellen aan de WRT54G, kan dit alsnog weer het probleem geven dat de router stikt in het aantal requests? Anders wordt het een kabeltje trekken maar dit is sneller geregeld. :')

Kan er namelijk niet echt een antwoord op krijgen via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 21:06
De switch is meestal een eigen stukje hardware, en pakketjes die van naar LAN naar LAN gaan komen niet eens door de firmware zelf volgens mij. Dat gebeurt pas wanneer de pakketjes van de ene interface naar de andere moeten (LAN -> WAN / WLAN etc).

Als je je router bricked en je haalt hem uit zijn bootloop (bij een WR1043ND snel tpl intypen tijdens het booten op de console) doet de switch ook gewoon zijn werk.

[ Voor 30% gewijzigd door marcop23 op 03-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via DD-WRT kan ik de WRT54G zodanig configureren dat het als een 'simpele switch' functioneerd. Wat ik mij afvraag echter is wat simpel is;

Maakt het b.v. uit hoeveel RAM een switch heeft, dat was namelijk de reden waarom de WRT54G het aantal connecties niet kon behandelen als router zijnde in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 21:06
Zie mijn vorige post.

Pakketjes die door de switch gaan en er ook weer uitgaan zullen niet de eth0 van de router ingaan en dus ook niet door de processor worden geprocessed, die er dus ook geen RAM voor nodig heeft. Pas wanneer pakketjes van de ene interface naar de andere gaan, zoals naar WLAN of WAN, zal de processor ze moeten routen en eventueel NATten en dan pas moet de router er zelf iets mee doen.

Conclusie: De hoeveelheid RAM, de processor, de firmware (of zelfs helemaal geen firmware, als die maar niet in een bootloop zit), het maakt allemaal niet uit, de kans dat het gewoon werkt is heul groot gezien de switch meestal een apart stukje hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah ok duidelijk, straks maar eens proberen.
Bedankt in ieder geval. :)