Fx processors op Asus M4A89GTD pro/usb3 met beta bios

Pagina: 1
Acties:

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje kampt mijn pc met een vervelend probleem. A;s ik flash ga bekijken dan krijg ik allemaal bewegende strepen door mijn beeld, ik heb er lang naar moeten zoeken maar gisteren vond ik het probleem: het lag aan de processor. Hier ben ik achter gekomen door de cpu tijdelijk te vervangen door een andere. De strepen waren weg en het systeem draaide weer zoals hij hoort te draaien.

Ik ben daarom met Afuture aan het e-mailen en hopelijk kan er door hun naar gekeken worden. Als er door Afuture wordt geconstateerd dat het aan de cpu ligt dan moet afuture waarschijnlijk iets anders aanbieden. Alleen is mijn vraag, wat precies?
Mijn cpu is niet meer te koop, dus dat is helaas geen optie. Sommige webshops leveren nog de Phenom II X6 1045T maar Afuture jammer genoeg niet. Bovendien is hij langzamer als mijn Phenom II X6 1090T, dus ik ga er met de prestaties niet op vooruit.

Ik ben in het bezit van een asus M4A89GTD pro/usb3, en ik zag dat deze met behulp van een Beta bios ook ondersteuning biedt voor de nieuwe FX processors, jammer genoeg alleen via een beta bios. Ik weet alleen niet of Asus nog een final bios gaat uitbrengen voor dit bord omdat hij niet meer wordt gemaakt.
Nou kunnen deze cpu's niet maximaal presteren op een AM3 socket maar volgens mij ga ik er altijd nog op vooruit. De FX-8150 komt qua prijs vrijwel overeen met de phenom X6 die ik toen kocht, dus ik denk dat ik die dan wil nemen.
Mijn vraag is dan ook: zijn er mensen met zo'n zelfde bord die deze met de FX processors gebruiken en is het verstandig om een beta buis te gebruiken?

Ik hoop dat ik snel een reactie van jullie kan krijgen.

Alex Kruidenberg

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 19:19
De naam "Beta" bios zegt het eigenlijk al, het werkt, maar ze garanderen niet dat er geen fouten in zitten of dat het eigenlijk niet goed werkt.

De prijs die je dan betaald voor de FX-8150 is het dan misschien niet waard.

Wat ik verder heel vreemd vind. Een processor doet het of hij doet het niet. Punt. Ergens tussen in bestaat niet! Dus dat het alleen aan je CPU zou liggen is gewoon niet mogelijk. Je videokaart daarin tegen kan wel roet in het eten gooien. Of eventueel de voeding als deze gaar is.

Wat voor CPU heb je als test CPU gebruikt?

Ik zou voor de zekerheid je bord laten controleren en eventueel de CPU in een ander moederbord testen (heb je niet een kennis/vriend met een AM3(+) moederbord?

Je woont helaas niet in de buurt, anders hadden we het hier even kunnen testen (ik heb ook een Phenom II X6 1090T).

[ Voor 10% gewijzigd door Chiel340 op 03-10-2012 18:39 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
Yep werkt prima. Ik heb op hetzelfde mobo een FX 8120 draaien.
Het enigste minpunt is dat ik portal 2 niet kan draaien want dan krijg ik een bsod

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb wel een een Alpha-bios gekregen, die werkte zelfs beter dan de non-beta. (had problemen met juiste detectie van mijn harddisks).

Probleem aangekaart, door hun gefixed en mij getest, later werd dat een nieuwe versie.

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 04-10-2012 13:30 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!