Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb dus een paar rare problemen met bovenstaande combinatie. Het volgende zit in mijn netwerk:
Wireless:
-Dell XPS 17
-Toshiba satellite
-iPod Touch
-2 Android phones, 2 Galaxy tablets
Wired:
-HP printer
-Netgear Stora
-Eminent EM7080 (staat maar heel af en toe aan)
-TP-Link WR1043ND

Het volgende is het probleem: sinds een aantal dagen heb ik last van vertragingen op alleen mijn XPS. Als ik verkenner start, start het scherm maar duurt het 30/40 seconden voordat ik mijn disks kan benaderen, dit is met alle disks. Als ik Chrome start, start Chrome wel, maar dan moet ik vervolgens weer 30/40 seconden wachten tot de pagina klaar is met laden. Het laden van de pagina gebeurt uiteindelijk gewoon snel, wordt niet langzaam opgebouwd.
Dit heb ik eigenlijk met alle programma's, niet alleen programma's die gebruik maken van dataverbindingen, ook Word enzo..
Verbind ik vervolgens met het netwerk van de buren (voor testdoeleinden naar mijn eigen netwerk), dan gaat alles supersnel. Verbind ik dan weer met mijn eigen netwerk blijft alles snel laden en werken, zoals het hoort.
Als workaround verbind ik nu met opstarten dus even met het netwerk van de buren, om vervolgens over te schakelen naar dat van mij en dan verder te werken. Ook na opstart uit sluimerstand werkt alles nog goed.

Wat ik geprobeerd heb:
-alle netwerkdrivers opnieuw installeren, ook oudere versies
-router draait DD-WRT, maar heb vanalles geprobeerd, ook terug naar originele firmware
-beveiliging uitgeschakeld (ook met WEP geprobeerd)
-DNS geflushed bij iedere verandering van bovenstaande
-TCP/IP gereset bij iedere verandering van bovenstaande
-andere netwerkapparatuur uitschakelen
-verse install van Windows 7 Ultimate x64
-nog meer dingen die ik niet kan bedenken nu...

Ik heb ook een VM met Windows XP draaien, die heeft wel een normale netwerk/internetverbinding, ook als de host traag is werkt de VM goed.

Mijn gedachte is dat met opstarten van de laptop een verbinding wordt gelegd met de router, de laptop blijft wachten op een bepaald signaal van de router, en pas na een soort van time-out verder gaat.

Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt en weet een oplossing? Ideeën zijn ook zeer welkom!

Edit: de reden dat dit bij netwerken staat is omdat ik de rest van de componenten heb uitgesloten met verschillende tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Helemaal niemand die ook maar enig idee heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 13:37
BIOS updaten? Eventueel Duplex op Full <netwerksnelheid> snelheid zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 04-10-2012 14:42 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 14:27
Ik ken zulke problemen wel en die worden meestal veroorzaakt door een netwerkprinter die niet gevonden kan worden. Probeer de printer dus eens te verwijderen van je notebook en dan nogmaals te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
@ JerX: mijn BIOS is up to date, A18 (veel gesteggel over geweest in het Dell XPS topic, maar bij mij werkt die al een paar maanden vlekkeloos), mijn netwerksnelheid staat idd al op Full Duplex.

@alex3305: printer verwijderd, opnieuw opgestart, laptop traag... Nogmaals opgestart, laptop traag. Na even verbinden met het netwerk van de buurman en weer terugschakelen werkt alles perfect. Zelfs als ik de printer van het netwerk loskoppel heb ik hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Na nog een hele hoop proberen krijg ik met opstarten geen resultaten als ik gelijk aan mijn netwerk verbind... Tot nu toe gebruik ik mijn zwaar ingewikkelde workaround maar om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken. Wel raar dat van al de tweakers nier er maar ééntje ook dit soort problemen heeft meegemaakt :S (jammer genoeg niet de oplossing die werkt bij mij, maargoed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 12:52

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de eventlog gekeken?
Drivers van de Dell site gebruikt (voor je netwerk)?
Kan je een ipconfig /all posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Eventlog geeft niets raars aan... Drivers van Dell zijn er niet, ik wordt doorverwezen naar de site van Intel. Ik heb de laatste versie (iets van 15.x.x) gebruikt en de voorlaatste versie (14.x.x).
Ipconfig /all:
Draadloze LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:
Beschrijving: Intel (R) Centrino (R) Wireless-N-1030
Fysiek adres: 4C-80-93-1E-30-B1
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Link-local IPv6 adres: fe80::f4e6:4fca:a67c:1741%19
IPv4 adres: 192.168.1.158
Subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen/verlopen niet interessant maar is 23:59:59 lang
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP server: 192.168.1.1
DHCPv6 IAID: 239894675
DHCP-client DUID: 00-01-00-01-17-ED-22-83-4C-80-93-1E-30-B1
DNS-servers: 192.168.1.1 (ook al 8.8.8.8 geprobeerd en rechtstreeks adres van provider)
NetBIOS via TCPIP: ingeschakeld.
Rest van de adapters in ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 18-07 14:27
Probeer ook eens IPv6 uit te zetten. Geen gewenste situatie, maar wil ook nog weleens wat vreemde problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
@alex3305, dat was dus een van de dingen die ik vergeten ben op te noemen in geprobeerde mogelijkheden... Dat werkt dus helaas ook niet...
Pagina: 1