Welke kaart ondersteunt 5.1 gaming over hdmi?

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 15:30
In navolging van dit topic Ati HD4890 vindt receiver niet, nieuwe kaart nodig? heb ik me proberen te verdiepen in het hedendaagse aanbod van videokaarten. Mijn doel is om over hdmi 5.1 surround van games door te sturen naar mijn Marantz receiver.

Iemand die ervaring heeft in dit soort zaken? Momenteel heb ik wel interesse voor de msi GTX 660 Ti Power Edition. Maar ik wil zeker weten dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38

Kryziek

bb || !bb

Als ik je andere topic zo lees zie ik dat je een dvi naar hdmi verloopje gebruikt.
DVI = Digital Visual Interface
HDMI = High Definition Multimedia Interface
Dat betekend dat DVI alleen beeld overdraagt en dus geen geluid.
Als je huidige kaart een HDMI uitgang heeft dan lijkt het mij niet logisch als hij geen 5.1 kan uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Probleem is dat mijn huidige kaart mijn receiver niet detecteert. Heb ook geprobeerd met een andere pc, die over een hdmi uitgang beschikt, waar het ook niet mee ging. Ik wil dus zeker zijn dat een nieuwe kaart dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

HannesB ik heb dit ook al vaker geprobeerd met videokaarten en dan het geluid over de receiver echter geeft dit altijd meer problemen dan dat het goed werkt. Ik zou gewoon dus onbord geluid gebruiken van het moederbord of een goedkope losse geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Anoniem: 304087 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:55:
HannesB ik heb dit ook al vaker geprobeerd met videokaarten en dan het geluid over de receiver echter geeft dit altijd meer problemen dan dat het goed werkt. Ik zou gewoon dus onbord geluid gebruiken van het moederbord of een goedkope losse geluidskaart.
Mag ik vragen welke kaarten je gebruikt hebt en welke problemen je zo al hebt ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 11:35
4890 ondersteund wel degelijk sound over hdmi, ook over de dvi verloop. echter moet je dan wel de grijze hdmi adapter erbij hebben.. deze heeft dacht ik 1 pin meer ofzo waar dan t geluid over loopt..

maar of dit echt 5.1 is weet ik niet, aangezien ik altijd gewoon t geluid over de tv zelf gooide..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
furian88 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:24:
4890 ondersteund wel degelijk sound over hdmi, ook over de dvi verloop. echter moet je dan wel de grijze hdmi adapter erbij hebben.. deze heeft dacht ik 1 pin meer ofzo waar dan t geluid over loopt..

maar of dit echt 5.1 is weet ik niet, aangezien ik altijd gewoon t geluid over de tv zelf gooide..
Heb vandaag eens getest met een tv, en daar ging het wel, mét geluid via een dvi-hdmi converter. Met mijn receiver is het blijkbaar wat lastig. Vandaag werd die gedetecteerd, maar vanaf ik de juiste bron selecteer, valt de connectie weg. Maw wanneer ik wél signaal zou moeten kunnen ontvangen, verbreekt de verbinding tussen videokaart en receiver. Waneer ik verander van bron op de receiver, krijg ik melding op mijn pc dat mijn receiver wordt gedetecteerd, maar dan kan ik ook niks doorsturen. Zeer vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic per vraag is genoeg, graag hier verder:
Ati HD4890 vindt receiver niet, nieuwe kaart nodig?

Sowieso, "welke...?"-vragen horen hier:
Componenten Aankoopadvies

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.