• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 22:09
Hallo Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een ACRyan media player, een Windows 7 'server', een gewoon zelfbouw pc en een Sony Vaio laptop. Alles is met elkaar verbonden via een Cisco Linksys Gbit router.

Op de server heb ik meerdere hardeschijven aan elkaar geknoopt via Drive Bender. Dat is een software matite RAID programma. Ik heb 2 stations, 1x een download schijf van 1 TB en 1 mount met 3x 1TB schijf. Beide zijn ze netwerk shares schijf X en schijf Y op de zelfbouw en laptop.

Nu naar het probleem:
Wanneer ik iets via de zelfbouw of laptop kopieer van schijf X naar schijf Y gaat dit goed. Alles is nog gewoon bereikbaar voor de meeste apparaten. De media player geeft aan: Login Fail! Ik dacht dat het aan de media player lag, maar die is uitgesloten. Ik heb namelijk met een Asus O!Play getest en die heeft dezelfde fout.

Korte omschrijving:
- Wanneer ik iets van schijf X naar schijf Y kopieer/plak dan gaat de media player steigeren. Via de laptop of zelfbouw is geen verschil.
- Wanneer ik hetzelfde doe via een RDP verbinding met de 'server', is er geen probleem
- Ik kan wel iets kopiëren van de lokale HDD naar de netwerk share, dan is er geen probleem
- Ik heb Drive Bender uitgesloten door 2 losse HDD's intern aan te sluiten in de 'server' en die via het netwerk te delen. Hetzelfde gedaan, maar ook dan problemen.
- Het netwerk is gedeeld zonder wachtwoord. Dit is uitgezet in het netwerkcentrum.
- Na het uitloggen en inloggen, zijn de shares weer bereikbaar via de media players.

Ik hoop dit begrijpelijk is opgeschreven en ik hoop ook dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Groet,
Gidion

• gidion1987
Niemand die dit ook gehad heeft?

• gidion1987
Opgelost door NFS te gebruiken ipv SMB shares.

Verwijderd

Weet een van jullie of je xmbc op je acryan hd2 mini kan zetten net als bij een atv2?