snelheidsverlaging 2g/3g bij overschrijding + prioriteit

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Hallo forumbezoekers,

Voor een stage opdracht vanuit een hogeschool, ga ik, samen met een medestagiaire, een dekkingsmeting uitvoeren. Echter tijdens wat onderzoek en opmerkingen van een externe partij (die ook een meting zal uitvoeren), zijn er bij ons enkele vragen naar voren gekomen.

Twee van deze vragen zijn:

Wanneer je over je databundel heen gaat en de snelheid wordt terug geschroefd, op wat voor manier wordt dit gedaan (wordt de gebruiker terug gezet naar de langzaamste 2g verbinding of kan de snelheid op het 3g netwerk worden geknepen)?

Krijgt een gebruiker met een zakelijke abonnement/duurdere abonnement ook meer prioriteit op het netwerk (of terwijl, als iemand met het duurste abonnement een gesprek wil gaan voeren op een heel druk netwerk, krijgt hij dan voorrang op iemand die het goedkoopste abonnement heeft)?

Beide partijen hebben hierover een andere mening/inbreng. Om te zorgen dat er een goed plan wordt geschreven en beide partijen exact weten hoe alles in het werk gaat, zouden wij graag antwoord op bovenstaande vragen willen.Kan iemand ons hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
G. Kooistra

Op https://www.incotech.online publiceer ik video's, artikelen en meer m.b.t. de I(C)T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit komt een beetje over als je huiswerk hier dumpen. Wat heb je zelf al gedaan om dit uit te zoeken? :)
Wanneer je over je databundel heen gaat en de snelheid wordt terug geschroefd, op wat voor manier wordt dit gedaan (wordt de gebruiker terug gezet naar de langzaamste 2g verbinding of kan de snelheid op het 3g netwerk worden geknepen)?
Verplicht terugschakelen naar 2G lijkt me geen efficiënte optie voor een provider omdat het 3G-netwerk veel efficiënter werkt en meer capaciteit heeft. Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat er wel 3G-bereik is op een locatie maar geen 2G-bereik: ze lopen dus inkomsten mis doordat een klant in dat geval niet van het netwerk gebruik kan maken. Daarnaast, als een provider een snelheidsbeperking (1Mbit/s, 2Mbit/s of zelfs 14.4Mbit/s) op een bepaalde abonnementsvorm kan zetten, waarom zou dit dan niet kunnen als de gebruiker over zijn limiet is gegaan?
Krijgt een gebruiker met een zakelijke abonnement/duurdere abonnement ook meer prioriteit op het netwerk (of terwijl, als iemand met het duurste abonnement een gesprek wil gaan voeren op een heel druk netwerk, krijgt hij dan voorrang op iemand die het goedkoopste abonnement heeft)?
Vodafone wilde dit wel doen bij zakelijke klanten in de vorm van dat als er extra werd betaald, zij een hogere prioriteit op het netwerk zouden krijgen, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord dus ik heb geen idee of dit is doorgegaan.

Nogmaals jongens, dit is erg basic, van een hogeschool verwacht ik wel meer hoor :)

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 03-10-2012 15:32 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom bel je niet gewoon een aantal telecom toco's en leg je daar je vragen neer?

Geen expert maar ik denk dat als er een beperking opgelegd wordt dat gewoon via het 3G netwerk kan. Verbinding blijft gelijk alleen de dataverbinding wordt tijdelijk (automatisch via het systeem) teruggeschroefd naar een veel lagere verbinding.

Ik kan me voorstellen dat zakelijke klanten een bepaalde uptime wordt gegarandeerd. Die betalen daar ook voor. Zeker bij grote aantallen zullen daar best SLA voor opgesteld zijn. Of ze dan ook gelijk een hogere prio hebben op het netwerk dan anderen durf ik niet te zeggen dat weten de telco's zelf.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Nu online
We hebben al enige onderzoek gedaan. We hebben bijv. veel zoekwerk uitgevoerd op het internet.
Wat je zegt over Vodafone hebben we inderdaad ook gevonden in een persbericht.
Ook hebben we bij de verschillende telecomaanbieders gezien dat er snelheidsverlagingen worden doorgevoerd, die anders zijn dan de maximale snelheid van de maximale 2g/3g snelheden (i.c.m. verschillende protocollen).

Ook hebben we wel gevonden (en wisten we ook wel) dat het nummer 112 de hoogste prioriteit heeft over het netwerk, dus prioriteiten geven is geen probleem, echter geldt dit ook voor abonnementen? Ook voor andere overheidsdiensten worden prioriteiten gegeven.

Wanneer we tijd hebben, zullen we inderdaad enkele telecomaanbieders bellen. T-mobile hebben we digitaal al gevraagd, maar tot op heden nog geen bericht ontvangen. Tevens hebben we niet zulke goeie ervaringen met de klantenservice (als je pech hebt, erg lang wachten + veelvuldig worden doorverbonden). Ook zullen de providers vermoedelijk deze informatie niet willen vrijgeven. Ook aangezien deze informatie niet terug te vinden is op het internet.

Echter valt dit ook niet onder de noemer huiswerk. Het behoort bij een stageopdracht. De begeleider heeft geen moeite mee dat we het rond vragen, zolang we de informatie die we hier van krijgen maar goed kunnen onderbouwen. Het bedrijf welke bij ons zoveel vraagtekens doen opwaaien (we geloofden zijn verhaal niet)

Op https://www.incotech.online publiceer ik video's, artikelen en meer m.b.t. de I(C)T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Met huiswerk wordt bedoeld dat jullie zelf eerst gaan zoeken en aangeven wat jullie zelf al gevonden hebben. Dat kan ik niet lezen in de TS namelijk.

Ik heb een tweet gestuurd naar KPN twitter account met een link naar dit topic. Zoiets hadden jullie denk ik ook o.a. kunnen doen.... Mochten ze persoonlijk reageren dan plak ik hier wel de reactie... Maar nogmaals bel niet klakkeloos bellen naar een klantenservice maar ga gericht zoeken.

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 03-10-2012 16:40 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Nu online
Hierbij twee reacties van T-Mobile en Vodafone

T-Mobile: Er wordt geen hogere prioriteit gegeven en klanten met een duurder abonnement. Alleen noodoproepen geven wij voorrang. ^MB

Vodafone: Dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, het is niet de bedoeling dat wij voor jou je stageopdracht gaan doen. Als je een interessante discussie wilt starten, dan mag dat, maar dit is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.