Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd gemaakt, groot HD bestand, gebrand op een dvd5. Op het laptopscherm waren de kleuren mooi en zacht, op de tv zijn de kleuren hard en fel. Komt dat doordat er teveel gecomprimeerd is op de dvd? Of aan het merk dvd? Ik gebruikte een Philips dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Als je de dvd afspraalt op de laptop, komen de kleuren dan overeen met de tv? Zo nee, dan zit het in de kleurweergave van beide.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Je moet Phillips dvd's wel afspelen op een Phillips tv, anders krijg je idd kleurverschil.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Video/foto-bewerking op een gemiddeld laptop scherm is zwaar af te raden, daar zitten meestal niet kleurechte schermen in.

Maar idd, speel de DVD af in je laptop en kijk of de kleuren daar nog wel "mooi en zacht" zijn, dan heb je conversie / compressie problemen iig uitgesloten.

De TV zal waarschijnlijk ook niet kleurecht zijn, maar het probleem zal zeer waarschijnlijk vooral aan het laptop-scherm liggen. Aan de ander kant, sommige TV's worden in standje teletubbie-kleuren afgeleverd.. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door - J.W. - op 07-10-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zeer zeker dat het ligt aan de kleurinstellingen van beide apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Caveman schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:30:
Je moet Phillips dvd's wel afspelen op een Phillips tv, anders krijg je idd kleurverschil.....
Data = data, dus dat maakt naar mijn weten helemaal niets uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Exception schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Data = data, dus dat maakt naar mijn weten helemaal niets uit ;-)
Afbeeldingslocatie: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120601161807/brutallegend/images/thumb/8/8c/You_Don%27t_Say.jpg/120px-You_Don%27t_Say.jpg

De Pacman was voor iemand anders bedoeld.... :)

[edit] Er staan zoveel vraagtekens in de TS, dat je hier onmogelijk iets van kunt zeggen... Het kan idd scherm/kleur instelling zijn, het kan ook zijn dat er per ongelijk een NTSC dvd van gemaakt is... (never the same color :) ) Is het wel een echte DVD of is er gewoon een film op een dvdtje gebrand, welke programma's zijn gebruikt en ga zo maar door.

[ Voor 99% gewijzigd door Caveman op 08-10-2012 09:52 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1