Wacom DTU-1931 troubleshoot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 22:48
Halli hallo,

Heb ergens een Wacom DTU-1931 op de kop weten te tikken. Heb zachtjes getikt, dus hopelijk is ie niet stuk. Maar daar gaat mijn vraag dus wel over.

Voor alle duidelijkheid, zo-eentje dus: http://gdgt.com/wacom/dtu-1931/

Nu heb ik een no-name Chinese poweradapter (12V-5A) besteld voor hetzelfde vermogen en spanning etcetera als de originele adapter, die was namelijk stuk.

Dan sluit ik de Wacom aan en krijg ik netjes spanning (lampje wordt oranje). Dan sluit ik vanaf de PC een invoersignaal aan (zowel DVI als VGA via adapter geprobeerd) en dan wordt het lampje blauw (wat volgens gebruiksaanwijzing impliceert dat er invoersignaal op staat) en vervolgens krijg je een ruime tel beeld te zien. Dan wordt het scherm zwart en blijft het zo. Het lampje blijft wel blauw, dus er lijkt nog steeds gewoon netjes invoer te zijn, ook de PC laat zien dat hij uitvoert en het scherm werkt. Op mijn laptop gaat het allemaal precies hetzelfde, dus het lijkt ook niet aan mijn PC/graka te liggen.

Wat is nu de oorzaak? Ergens doet het scherm het gewoon, want anders zou je niet de eerste tel prima beeld kunnen zien. Zou de adapter roet in het eten gooien en niet het vermogen kunnen leveren wat het beeld trekt en zich daarom uitschakelen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
Is er niemand die er gedachten over heeft, of stel ik de vraag niet slim? Of stel ik een domme vraag, dat zou ook kunnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrustNobody
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 18:05
Klinkt als kapotte elco's, probeer deze te vervangen. Verreist wel wat soldeer werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
Danku! Ik ga even zoeken en googlen etcetera en even kijken of dat ik dat kan diagnosticeren en vervangen. Dank u nogmaals :)