Hosting domeinregistratie laat steken vallen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476714

Topicstarter
Goedemiddag iedereen.

Ik heb maar een account aangemaakt om wat duidelijkheid te krijgen
voor een probleem wat ik heb met mijn domein/webhost.
Laat ik eerst een korte samenvatting maken van mijn probleem.

Onlangs heb ik twee hostingpaketten aangeschaft bij een hostingsbedrijf.
Daar heb ik twee hosts en twee domeinen gekocht, dit was laat in de avond.
nog geen uur later na de betalinging kreeg ik een bevestiging dat inmiddels al één domeinnaam klaarstond.
en dat de andere producten zo spoedig mogelijk werden geactiveerd.
Er gaan twee dagen overheen en ik besluit maar een ticket aan te maken waarin ik beschreef dat ik mijn pakketten nog niet ontvangen had
het speet hen heel erg voor het ongemak maar dit zou allemaal zo snel mogelijk geregeld worden.
Hier ben ik na nog twee dagen telefonisch achteraan gegaan, waar begrip voor mijn probleem werd getoond, maar nog geen concreet antwoord uitkwam.
En dat ik mijn domein nogmaals moest aanschaffen bij hen.
(ik ben toch niet gek?! 130€ voor een jaar nogmaals betalen!? voor een product wat ik niet eens heb gehad?) ik heb niet eens mijn geld terug gekregen.

Nu komt het mooie

drie dagen later kom ik er achter dat iemand anders mijn domeinnaam geregistreed heefT!
dit terwijl ik betaald heb en heb zitten pushen wanneer dit nou goed zou komen.
Er heeft veel werk in de site gezeten en zoals iedereen weet is een goed domeinnaam heilig.
blijkbaar vond iemand anders dit ook.

Ik heb meerdere malen hierna nog contact opgenomen, en geëist dat dit geregeld werdt.
er is mij deze week wel 9x verteld hoe vervelend de situatie is en dat ze er niets aan kunnen doen.

ik ga hier natuurlijk NIET mee akkoord.

Dit is zo beknopt als ik kan uitgelegd.. de belachelijke uitspraken die deze webhost heeft gedaan om de blaam terug naar mij te schuiven zal ik even laten.

Ik heb betaald voor producten die ik niet gekregen heb, sterker nog. na mijn registratie is mijn domein gejat.

EDIT : ik heb dus gewoon de facturen ontvangen en alles netjes betaald.
alles wat er is gebeurd staat in het ticketsysteem en mijn email nog zwart op wit.

nu mijn vraag: Waar ligt de verantwoordelijkheid? en sta ik in mijn recht?
Want ik ben bereid om naar de rechtzaal te stappen hierom.

Het domein is heel erg belangrijk.

iemand die tips heeft voor mij? ik zou het erg op prijs stellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 476714 op 03-10-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56
bij wat voor een bedrijf heb je het aangeschaft? Een toko op de hoek? Of gewoon bij een normaal web hosting bedrijf, dat ook een klachten afhandeling heeft?

Uit de reactie haal ik, een hoster om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Heb je na betaling een factuur of betalingsbewijs ontvangen? Ja dat heb je lees ik... ik las met neus. Doorgaans staat daar het domeinnaam met het betreffende pakket in. Dat is dan een bewijsstuk dat je kan opleveren aan ze.

Bij sidn.nl kan je volgens mij checken sinds wanneer een domein staat geregistreerd, ik weet niet zeker of er ook een tijdstip bijstaat maar dit kan je wel een indicatie geven of je domein gekaapt is of niet nádat jij betaald hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 03-10-2012 15:19 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
drie dagen later kom ik er achter dat iemand anders mijn domeinnaam geregistreed heefT!
Er zijn ook hosting bedrijven die het domein niet op naam van de klant zetten maar op hun eigen naam of die van hun leverancier ofzo. Als klant mag je het dan gebruiken zolang je de hosting bij hun afneemt, zo proberen ze te voorkomen dat je overstapt naar een ander.

Een collega van mij had zomaar ergens een naam geregistreerd voor zijn thuis server en toen bleek dat hij het alleen mocht gebruiken icm een duur hosting pakket. Resultaat: geld kwijt, domein kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie,
Eigenlijk heb ik een duur pakket gekozen bij TransIP
grappig dat je SIDN noemt.

daar heb ik ook correspondentie mee gehad.
Zij hadden namelijk tijdens een mailwisseling verkondigd dat SIDN een fout had gemaakt. een storing volgens hen.
waardoor mijn domein niet goed geregistreerd was.
Dit was een storing die 2 dagen na mijn initiele registratie in de middag zou zijn geweest gaven ze aan.
grote onzin blijkbaar, SIDN geeft daar op terug niets ervan te weten.
en de aanvragen zijn op een doordeweekse dag laat in de avond gedaan waar 1 van mijn domeinen wel direct goed is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ploink schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:29:
[...]

Er zijn ook hosting bedrijven die het domein niet op naam van de klant zetten maar op hun eigen naam of die van hun leverancier ofzo. Als klant mag je het dan gebruiken zolang je de hosting bij hun afneemt, zo proberen ze te voorkomen dat je overstapt naar een ander.

Een collega van mij had zomaar ergens een naam geregistreerd voor zijn thuis server en toen bleek dat hij het alleen mocht gebruiken icm een duur hosting pakket. Resultaat: geld kwijt, domein kwijt.
dit is bij mij niet het geval. ik heb ook netjes alle facturen etc gehad.
Alleen iemand anders heeft heel toevallig exact mijn domein geregistreerd later, bij een andere host. (hosting2go)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
TransIP is een uitstekende provider, die heb ik al jaren en ze zijn altijd snel en behulpzaam geweest bij mij.
Als het bij SIDN fout is gegaan, dan moeten ze dit rechtzetten en dan komt het wel in orde denk ik.
Als Transip een fout heeft gemaakt, dan weet ik het niet... ik denk niet dat ze de naam kunnen claimen als SIDN geen registratie verzoek heeft ontvangen, dan is het gewoon van die ander en kan je hooguit je geld terug krijgen vrees ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Ploink op 03-10-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M-Opensource schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:17:
Heb je na betaling een factuur of betalingsbewijs ontvangen? Ja dat heb je lees ik... ik las met neus. Doorgaans staat daar het domeinnaam met het betreffende pakket in. Dat is dan een bewijsstuk dat je kan opleveren aan ze.

Bij sidn.nl kan je volgens mij checken sinds wanneer een domein staat geregistreerd, ik weet niet zeker of er ook een tijdstip bijstaat maar dit kan je wel een indicatie geven of je domein gekaapt is of niet nádat jij betaald hebt.
TransIP heeft erkend dat het een fout is aan hun kant of SIDN (er is altijd iemand anders met een ticket bezig).
alleen ze proberen alleen nu te zeggen : jammer joh!. gewoon pech zeg!
Maar hier kan ik toch niet mee akkoord gaan? ik heb betaald voor een (voor mij) belangrijk domein.
terwijl ze zeggen dat ze het regelen wordt dat domein door een ander persoon gekocht.

dat moet toch niet mogelijk zijn als ik een week eerder al dat domein gekocht heb?

ik vind dat ze dat domein terug moeten vorderen of af moeten kopen ofzo. het is niet mijn fout dat het daar allemaal zo rot loopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Vreemd gedrag van TransIP, zeker geen kleine of slechte club.

Dat terzijde, ze dienen naar mijn mening het domein aan jou toe te kennen. De fout ligt bij hen of SIDN, niet bij jou dus jij zou er niet de dupe van morgen worden.

Als daar echt geen mogelijkheden toe zijn dan moeten ze jou op z'n minst compenseren voor de kosten, met andere worden: je geld terug krijgen.

Heel vervelend en vooral apart dat dit zo gebeurd, ben benieuwd hoe dit afloopt. Zorg in ieder geval wel dat je de aandacht erop houdt bij TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
En, is er al wat nieuws over de problemen? Ben benieuwd.

Pagina: 1