Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Voor mijn zus ben ik op zoek naar een niet te dure, snelle notebook waar ze ook soms op kan foto/videobewerken als hobby. Niks professioneels of zwaars. Ik heb de keuze laten vallen tussen deze 2 notebooks. Echter wil ik graag weten of in 1 van deze 2 notebooks ook een Extra HDD kan, zodat ik daar een SSD in kan doen.

en wat voor SSD raden jullie nu aan kwa prijs/kwaliteit? zat te denken aan een 128GB SSD. heb zelf een Crucial M4 maar Samsung lees ik ook veel goeds over.

de reden voor de keuze van deze laptops:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
    Video's bekijken, excel/word etc. Soms foto's en video's in HD bewerken.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?

maximaal 600 euro, exclusief de losse SSD die ik nog erbij aanschaf
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Nee, wordt eigenlijk altijd thuis gebruikt. mevrouw wil geen desktop, ook al is dat kwa prijs/kwaliteit toch wel iets beter.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

liefst geen packard bell. slechte ervaring mee. maar kan natuurlijk altijd overheen gestapt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Un bijna iedere laptop kan een extra harde schijf als je de dvd drive eruit haalt en vervangt door een caddy. Dit is vrij eenvoudig, maar je hebt dan alleen geen dvd drive meer in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Van de HP weet ik het niet, maar in de ASUS kun je 2 HDD's kwijt. Dat kun je ook vinden in de handleiding, dus dit topic is wel een beetje "rtfm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
daar was ik net mee bezig inderdaad. zit nu de maintenance guide door te lezen. Echter is dat nog niet zo snel gevonden bij elke fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

grotere laptops hebben ook vaker plaats voor een 2e hdd.
bij 17 inch heb je dus meer kans dan bij 15 inch.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ik heb gekeken naar de HP, maar in de Maintenance guide lijkt geen plaats te zijn voor een 2e hdd. echter is het verschil tussen de asus en de HP erg groot kwa preformance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Waah schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:17:
ik heb gekeken naar de HP, maar in de Maintenance guide lijkt geen plaats te zijn voor een 2e hdd. echter is het verschil tussen de asus en de HP erg groot kwa preformance?
de hp heeft een intel processor, de asus eentje amd.

je kan ze dus niet gemakkelijk vergelijken,maar ik denk dat de intel sneller, en wat zuiniger is dan de amd.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Ik weet dat voor HP Probooks wel caddy's te vinden zijn. Feitelijk neemt zo'n carry gewoon de ruimte van je ODD-drive in beslag. Als je het frontje overzet, ziet het er uit alsof het zo hoort.

[ Voor 84% gewijzigd door Eagle Creek op 03-10-2012 15:24 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
bovenaan heb ik ze toegevoegd, maar hier nogmaals:

pricewatch: Asus A75DE-TY026V

pricewatch: HP Pavilion g7-2002sd

enkel de processor is anders. prijsverschil is 80 euro in het voordeel van de AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Mijns inziens de beste keus: Asus A75DE

Mijn ervaring met HP laptops in het budgetsegment leert mij dat de bouwkwaliteit niet om naar huis te schrijven is. Ik heb 3 jaar een 17" HP laptop gehad en daar ging van alles aan kapot en sleet alles van de behuizing af.

Op pagina 61 van de handleiding vind je dat hij twee HDD's kan huisvesten, zodoende kun je er een 64GB/128GB SSD van zo'n 40 tot 90 EUR bijprikken waarmee je mooi binnen 600 EUR blijft. Het is mij niet duidelijk of er ook daadwerkelijk een bay is waar je een SSD zo in kunt klikken of dat deze bijgekocht dient te worden (en of dat een SATA-600/SATA-300 is), maar dat kun je waarschijnlijk bij Asus of een webshop opvragen.

In principe maakt het weinig uit of je nu een Samsung 830 of Crucial M4 koopt, beiden zijn erg goed en hebben zich bewezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Omni op 03-10-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
thnx. het gaat de Asus worden. zal nog navragen of er een bay bij moet of niet. moet ik dan de notebook kit hebben? of welke "kit" moet ik dan?. de notebook kit is bijna 30 euro duurder dan de retail. vandaar de vraag. (de samsung SSD wordt het trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notebook upgrade Kit is nergens voor nodig, gewoon de goedkoopste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik heb de K75, iets duurdere broer van de A75.

Prima laptop, goede accu. Met een beetje instellingen aanpassen kun je er 6 uur mee doen, 6 uur typen wel te verstaan. Bouwkwaliteit vind ik erg goed, ik sleep hem elke dag mee naar de HBO, en ik heb het gevoel dat hij dit nog jaren kan volhouden. Kwaliteit van de boxjes zijn ook nog best okay voor een laptop.

HDD is wel redelijk langzaam, kan ook aan de partitionering liggen. En het aan/uitknopje voelt en ziet er goedkoop uit.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1