Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 14:37
Ik heb van een kennis de vraag gekregen naar de mogelijkheden om een tablet als openbaar apparaat te gebruiken.
Zijn idee is om een (of meerdere) tablets in zijn winkel neer te leggen waar klanten dan een krantje op kunnen lezen, of een website bezoeken.

Het eerste dat er in mij opkomt is dat deze klanten/gebruikers zelf van alles aan de configuratie van de tablet kunnen wijzigen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een mogelijkheid om de configuratie vast te zetten, of wijzingen te blokkeren, maar tot op heden kan ik bijzonder weinig vinden..

Ik wil alle wijzigingen op het apparaat blokkeren: installeren/verwijderen van apps, (ver)plaatsen/verwijderen van widgets en uiteraard de algemene systeem instellingen..
En dit het liefst zonder het apparaat te rooten..

Is er misschien iemand die dergelijke software kent?

edit: een iPad zou ook een mogelijk tablet kandidaat zijn, dus suggesties voor dat platform zijn ook welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Hakkow op 03-10-2012 12:47 . Reden: een iPad zou ook een mogelijk tablet kandidaat zijn, dus suggesties voor dat platform zijn ook welkom ]

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

De nieuwe sony experia heeft een guestmodus. Hier bij kan je precies vrijgeven wat een gast mag gebruiken. Terug naar hoofdgebruiker kan alleen met pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:59
Zelf heb ik hier geen ervaring mee... maar een device wat in een winkel ter bezichtiging ligt draait in een zogeheten 'Kiosk-mode'... Een korte zoektoch bracht me op deze website... Lijkt te kunnen wat je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 14:37
Dat lijkt er inderdaad op! Thnx

Ik had zelf ook al op kiosk achtige applicaties gezocht, maar vond tot nu toe alleen software dat gelimiteerd was tot een browser.

Ik ga dit even proberen

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 14:56
Kaspersky parental control is ook een optie.