• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 19:28
Beste Tweakers,

Ik probeer een probleem op te lossen met een fujitsu desktop pc, maar dit wil maar niet erg vlotten. De pc is niet van mij zelf dus ik heb de specs nu niet bij de hand. Ik zal ze zo snel mogelijk posten.

Specs die ik nu wel weet:
-Amd Phenom Quad core (weet nog even niet welke)
- 3 gb geheugen.
-Windows 7 home premium 32 bit

Het probleem:
De computer start op maar blijft hangen bij 'Windows Starten'. Het vlaggetje komt nog niet in beeld. Ik zie alleen nog maar 4 puntjes die dat vlaggetje zouden moeten vormen. Er stond eerst Windows vista op. Hier gebeurde hetzelfde bij.
Door de computer aan en uit te zetten start hij vaak wel op of hij start systeemherstel.

Het volgende is al gedaan:
1. Harde schijf gecheckt: paar foutjes gevonden.
2. Schone installatie windows 7. Probleem bestaat nog steeds.
3. Nieuwe harde schijf geplaats met opnieuw een schone installatie Windows 7. Probleem bestaat nog steeds.
4. Geheugen gecheckt met memtest86: Geen fouten gevonden.

Nu zit ik mij af te vragen: wat kan het nu toch zijn. Ik heb gedacht aan randapparatuur, maar bij het loskoppelen hiervan blijft het probleem bestaan. Computer is zo'n 4-5 jaar oud.

Heeft iemand enig idee?
Alvast bedankt! :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 11:15

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien een BIOS-instelling mbt de harde schijf? Al zou ie er dan met een BSOD uit moeten klappen volgens mij.

BIOS-reset al eens geprobeerd?

• lamadingdong
Dat zou ik nog even kunnen proberen, maar hij geeft inderdaad geen BSOD, dus ik denk niet dat dat het is.
Toch bedankt voor je reactie!

• lamadingdong
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/d8hes.png

Dit geeft windows zelf aan. Windows kan niet worden opgestart vanwege ontbrekende systeembestanden.

[ Voor 203% gewijzigd door lamadingdong op 03-10-2012 12:31 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 11:15

AzzKickah

06-CENSORED

Die screenshot is te klein om te kunnen lezen.

En hoe kwam je daar dan in Windows als Windows niet kan starten..? :? Of mis ik nu iets.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
lamadingdong schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:17:
Door de computer aan en uit te zetten start hij vaak wel op of hij start systeemherstel.
Daarom denk ik ;)

Maar heb je elke keer geinstalleerd vanaf hetzelfde medium? Is dit een officiele DVD? Wat gebeurt er als je de setup de opstartbestanden laat herstellen?

Desktop | Server | Laptop

• lamadingdong
Oh sorry, Tweakers.net gaf eerst aan dat de screenshot te groot was. Vandaar de verkleinde versie.
Zoals ik al in mijn eerste bericht noemde, start hij na herstel weer weer op.

• lamadingdong
Ik heb hem geinstalleerd met een OEM dvd, met legale code. Na het herstellen start hij weer op, maar daarna is het weer raak.

• lamadingdong
Even een update:

De computer is nu bij mij thuis, dus kan ik er mee over vertellen. Het gaat om een fujitsu siemens Scaleo Pa 2550.
De computer is inmiddels ook bij een computerzaak (paradigit) geweest en die zeiden direct: condensators stuk dus nieuwe computer kopen.
Ik vind dit nogal vreemd. Ik zie als ik hem openmaak geen hele bolle condensators (Ik twijfel over een paar, dat wel), en het probleem is continu op te lossen door Windows opstartherstel!
Het lijkt mij dat zo'n hardware probleem niet op te lossen is met een softwarematige oplossing.
Dus mijn vraag: Zou deze diagnose kunnen kloppen (passen de symptomen erbij) of is dit gewoon een verkoop praatje.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Derek

• velmon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
(jarig!)
Als de schijf verwisseld is heb je ook de kabels gewisseld? Ooit eens zo'n zelfde soort probleem gehad met een slecht contact bij een van de sata kabels. De boel even doormeten is natuurlijk uitsluiten van de condensators, maar hoe en hoe snel is die diagnose gemaakt bij desbetreffende winkel? De slechte condensator zou ook in de voeding kunnen zitten natuurlijk ;-)

Bazinga!

• lamadingdong
Hallo Velmon,

Bedankt voor je reactie! Ik zal die Sata kabels ook eens bekijken. In feite maakte ze daar de kast open en zeiden ze direct: kapot. Er is niks doorgemeten. Kunnen ze zo snel een diagnose stellen?

[ Voor 10% gewijzigd door lamadingdong op 20-10-2012 12:45 ]

• velmon
(jarig!)
Als er allemaal lekkende en bolle condensators op het moederbord aanwezig zijn dan is dat zo te zien, in 1 oogopslag. Misschien kun je er een foto van maken?
Ook geen mogelijkheid om te testen met een ander moederbord? Zo kan je in ieder geval de schijf en kabels uitsluiten.

Bazinga!

• lamadingdong
Met een ander moederbord wordt lastig. Ik zal even een aantal foto's maken, maar zo op het eerste gezicht zie ik niks vreemds.

• lamadingdong
Hier 3 foto's van de condensators.
https://skydrive.live.com...&authkey=!AD0_jLn_9qhsJ7Q

Kan iemand hier wat mee?

• velmon
(jarig!)
Die bij de processor koeler lijken inderdaad wat bol/omhoog te staan, degene die er zeg maar tegenaan staan!
dus dat wordt hier ff speuren naar een am2+/am3 bordje dat hoeft niet een hele nieuwe pc te worden

[ Voor 31% gewijzigd door velmon op 20-10-2012 15:06 . Reden: aanvulling ]

Bazinga!

• lamadingdong
Ok, bedankt! Ik dacht daar inderdaad ook wat te zien. Is het niet mogelijk om ze te vervangen?

• velmon
(jarig!)
dan zal je misschien wat donorborden moeten regelen waar dezelfde eelco's opzitten met dezelfde waarden... En je moet er de juiste apparatuur voor hebben, ik zou er niet aan beginnen maar eerlijkheidshalve ben ik ook geen ervaren soldeerbout machinist! Persoonlijk zou ik hier even in V&A kijken om een nieuw bordje te scoren

bv deze:

http://tweakers.net/aanbo...n-thermaltake-duoorb.html

ik weet niet of je am2/am2+ of am3 moet hebben dus daar zal je even naar moeten kijken

Bazinga!

• lamadingdong
Ok ik ga het uitzoeken! Ontzettend bedankt voor je hulp!
Pagina: 1