Naast de pot druppelen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Deze nadruppelaar zeikt off-topic. Ben benieuwd of we die nog vaker tegen gaan komen :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde hem eens even flink afdrogen met een -1, harde handdoek, maar ik kan niet meer modereren daar? Wel vaag want deze potpissert mag wel posten. BUG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik heb hem een overbodig zetje over de rand naar nul gegeven.

En Otis, ik denk dat dit wel eens het één en ander kan verklaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Hmm. maar hij heeft ergens wel een puntje. Nu is het absoluut niet de bedoeling om de betweterige schoolmeester uit te hangen, maar toch.

Natuurlijk hebben we eigen kreten, roelerend, warez, overclocking en ga zo maar door. Ook maakt iedereen wel eens een typo. In de hitte van de strijd wil de grammatica het wel eens afleggen tegen de stortvloed van (2) vingeraanslagen. Ook ik maak geregeld fouten, als ik zo mijn postings eens doorblader.

We moeten echter een onderscheid maken tussen typo’s en “basis” fouten. Niet iedereen is een (taalkundig) genie, ik zeker niet. Aan de andere kant zitten er soms wel *heel* domme taal/stijl/grammatica fouten in teksten. En dan bedoel ik niet exprez gemaakte vauten, maar gebouwt etc etc.

Natuurlijk moeten we ervoor waken om iedere fout in een thread aan te pakken, OT postings zijn zo mogelijk nog irritanter. Het gevaar schuilt echter in de gewenning.

Het is voor iedere tweaker toch wel een must om - behalve vloeiend te zijn in tweaker techno lingo - ook in enigszins correct Nederlands te kunnen communiceren. Het zal ook zeker in je latere post-tweaker leven van pas komen.

edit:
nuancering