Senseo Sarista

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2013
Het nieuwe koffiezetapparaat van Philips, ontwikkeld i.s.m. Douwe Egberts werkt met koffiebonen.
De "bonen-cassettes" (bean-funnels) kun je in 6 verschillende smaken aankopen, en zijn goed voor ongeveer 20 kopjes koffie.

Bij navraag bij de Phipilps consumenten afdeling, blijkt dat deze cassettes (blijkbaar) beschermd zijn, zodat na een twintig-tal kopjes het apparaat stopt met het zetten van nieuwe kopjes.
In feite heeft Philips dus waarschijnlijk een identieke methode toegepast als bij de inktjet-printer (een chip ingebouwd bij elke bean-funnel) om "misbruik" te voorkomen.
Het misbruik zou dan bestaan uit het gebruik van eigen bonen die je in een "gemodificeerde" bean-funnel kunt doen.

De bean-funnels kosten 4,79 euro per stuk. De per kopje komt dit op 24 eurocent.

De consumenten afdeling van Philips had geen info ( of wilde dit niet geven) over de wijze waarop de bean-funnels beveiligd zijn.
Vanuit marketing-strategie wellicht verdedigbaar, maar voor de consument toch geen eerlijke informatie.

Het koffiezetapparat kost 249 Euro. Niet gering; en zeker niet omdat het apparaat een beperking heeft t.a.v. het gebruik van de grondstof (koffiebonen).

In mijn optiek had Philips dus moeten vermelden, dat het een "gesloten systeem" betreft, waarbij geen standaard bonen gebruikt kunnen worden, maar alleen bean-funnels.

J.m.t.c.

[ Voor 0% gewijzigd door bha op 03-10-2012 12:56 . Reden: bedrag per kopje koffie gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat lijkt inderdaad gedoemd te falen. Voor 300 euro heb je ook normale bonenmalers zonder rare restricties. Daarnaast heeft Senseo nou ook niet echt nog een positief imago, het wordt toch vaak weggezet als derderangs koffie. Wat mij betreft een behoorlijke flop-in-wording. Het design zal misschien wat mensen verleiden er eentje te kopen, maar ik vraag me af hoeveel mensen zich daarnaa inderdaad bekocht voelen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:33

BioHazard

*\o/*

Wat een brak iets, waarom zou ik hiervoor kiezen ipv een normale bonenmachine? Voor de prijs hoef je het niet te doen, een normale bonenmachine heb je voor net iets meer.
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Je hebt (nu) zes smaken koffie. Dus wil je smaak "3" schroef je even dat reservoir er op. Ik vind het heel slim :)
Hmm, dat is een goede ja. Dat is het enige voordeel dat ik kan bedenken, het snel wisselen van boonsoorten.

[ Voor 88% gewijzigd door BioHazard op 03-10-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30
bha schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:10:
De per kopje komt dit op 0,24 eurocent.
Die ga ik halen! 416 kopjes koffie voor 1 Euro is goed te doen! ;)
BioHazard schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:27:
Wat een brak iets, waarom zou ik hiervoor kiezen ipv een normale bonenmachine? Voor de prijs hoef je het niet te doen, een normale bonenmachine heb je voor net iets meer.
Je hebt (nu) zes smaken koffie. Dus wil je smaak "3" schroef je even dat reservoir er op. Ik vind het heel slim :)

[ Voor 48% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2012 12:34 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Die ga ik halen! 416 kopjes koffie voor 1 Euro is goed te doen! ;)
I LOL'ed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Het wisselen van smaken lijkt me inderdaad het grootste voordeel van dit soort constructies.
Ik heb zelf een Miele CVA4085 wat een heerlijk apparaat is, maar elke keer je bonen verwisselen voor een ander smaakje is niet handig en leidt daarnaast tot vele open verpakkingen bonen.

Je kunt wel een kopje zetten met filtermaling maar dat is ook niet echt handig.

Daarnaast betwijfel ik wel of dit apparaat net zo'n lekkere koffie zet als de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30
KnoxNL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:37:
Daarnaast betwijfel ik wel of dit apparaat net zo'n lekkere koffie zet als de mijne.
Dat denk ik niet, maar verwacht/hoop toch wel beter dan de werkelijk extréém brakke Senseo-meuk :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bonenmalers van Philips/Saeco zijn al te halen voor de prijs van zo'n Sarista. Voordeel is dat je af kan wisselen van smaak. Dus in het begin goed kan experimenteren met welke bonen je koffie wil gaan zetten.

pricewatch: Saeco Odea Giro

pricewatch: Philips HD8743/11

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:38:
[...]

Dat denk ik niet, maar verwacht/hoop toch wel beter dan de werkelijk extréém brakke Senseo-meuk :X
Dat moet inderdaad haast wel.
Ik denk dat Philips dat ook beseft, alleen een nieuw kunstje zonder de smaak te verbeteren wordt een flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11

Felyrion

goodgoan!

Ik vind het zelf nog wel een slim idee. Het gemak en snelheid van de bekende Senseo (en ondanks dat iedereen roept dat het zo brak is heeft een groot deel van de Nederlandse huishoudens wél zo'n apparaat staan, en ik meen ook dat de koffiepads nog steeds erg goed lopen, geen bron) en wellicht tóch de smaak van een bonenmaler apparaat.

Onder de juiste omstandigheden kan dit wel een succes worden denk ik, als:
- er fatsoenlijke koffie uit komt, lijkend op die van concurrerende maler apparaten
- de verkrijgbaarheid van de funnels ok is (maar dat zit wel snor lijkt me, als ze het aanpakken als bij senseo)
- de bonen nog een beetje vers blijven in die containers, anders is afwisselen geen doen

Ik hou hem in elk geval in de gaten :)

Ik ben één van die droeftoeters die dagelijks aan de Senseo zit. Ik neem nu eenmaal niet de tijd om voor mezelf uitgebreid koffie te zetten. Hup padje eronder en gaan.

-

Toch even bronnetje opgezocht uit 2011
- ongeveer 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens hebben een Senseo in hun bezit

- er zijn op dit moment ruim 20 koffiesmaken voor de Senseo op de markt

- de afgelopen 10 jaar zijn er 12,7 miljard koffiepads verkocht

- de Senseo is in elk Europees land verkrijgbaar

- Sinds de lancering in 2001 zijn er 33 miljoen Senseo-koffiezetters verkocht.
bron oa: http://www.profnews.nl/96...njarig-bestaan-van-senseo

Daarnaast is het waarschijnlijk zo dat ze in willen zetten op een nieuwe formule (de funnels) waarbij ze weer jaren het alleenrecht krijgen om deze te produceren, net als bij de pads, waarbij dit inmiddels is verlopen, en ze dus stevige concurrentie hebben gekregen van de eigen-merken. Hierdoor staan de verkoopcijfers inmiddels redelijk onder druk zo lijkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Felyrion op 03-10-2012 14:38 . Reden: nu mét bron ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En wat is het doel van dit topic? Je geeft geen stelling/punt waarover gediscussieerd kan worden enkel een gestelde problematiek...en dan houdt je topicstart op!

Kortom; discussie? Open dan een nieuw topic met daarin duidelijk wat je wilt bereiken in dit topic.

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.