Wat is een zinnige upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDuyzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb het volgende systeem:

MSI K9N SLI-2F
AMD Athlon 64 X2, 4800+
2x 1 GB DDR2, PC6400, 800 MHz
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Geforce 8400gs

Ik wil graag een betere videokaart erin zetten, maar ik vraag me af wat zinnig is voor zo'n systeem.
Ik zit zelf te denken aan een Radeon HD5850 of HD6850, maar dat is misschien wel teveel voor mijn systeem. Wat kunnen jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Proc naar een phenom II geheugen naar 4 of 8GB kaart kan je dan naar een 5850 doen inderdaad.
pricewatch: Club3D CGAX-67524I HD6750
Kost geen snars hou je geld over voor de rest die ook geen snars kost.

Misch een klein ssdtje toevoegen als bootschijf en laad schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

je huidige CPU is AM2, hierin is er weinig meer te upgraden wat zinnig is. Moderne videokaarten zullen ondermaats presteren omdat de rest het niet kan bijbenen .......

http://tweakers.net/price...8=&a38=&d40=&d868=&d1024=

vestandige keuze is om het gehele systeem te vervangen.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Met bovenstaande, ik snap dat je er meer uit wilt halen, maar alle geld dat je hier tegenaan gooit (tenzij je tweedehands een mooie 5770 kunt oppikken of iets in die geest, een 8800 kan ook nog) is eigenlijk verspild. Stop het in de spaarpot, en beun nog even door. Je CPU en RAM lopen hopeloos achter, je harde schijf eigenlijk ook, en hoe het met je voeding gesteld is weet ik niet.

Mocht je je volgende PC zelf willen bouwen, en echt nu al iets ervoor willen halen, kijk dan naar wat je er dan in gaat stoppen (het heeft weinig zin om een 7970 met een oude Phenom2 dually te combineren tenzij je echt alleen GPU-intensieve shooters gaat spelen), en bepaal dan wat je erin wilt hebben. Sowieso, wat wil je met je computer gaan doen? Voor een office-bak met Firefox heb je niet veel meer nodig, spellen als SC2 en CivV vreten CPU, terwijl shooters en aanverwanten meer op GPU draaien (ik neem aan dat je game-oriented bent ;))

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDuyzer
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik ben inderdaad game-oriented en ik zit meer richting SC2 en CivV dan shooters.
Ik ga nu kijken of ik een leuk 2e hands 5770 kan oppikken en ondertussen hard sparen voor een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 21:31
FDuyzer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:25:
Ik ben inderdaad game-oriented en ik zit meer richting SC2 en CivV dan shooters.
Ik ga nu kijken of ik een leuk 2e hands 5770 kan oppikken en ondertussen hard sparen voor een nieuw systeem.
Zou ik niet doen. Ga eerder voor een 5850, 6850 of iets vergelijkbaars. Tegen de tijd dat je ook cpu upgrade kan doen heb je tenminste nog steeds een leuke videokaart, terwijl de 5770 toch wel echt vrij budget is...

Als je overigens een AM2-bord hebt, waar je een X4 970 in kan prikken, zou ik dat doen. Goedkope upgrade, en prima voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe kan iedereen advies geven terwijl de voeding niet eens wordt genoemd?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Gezien dat het een AM2 socket is, en de onderdelen ondertussen duur zijn geworden daarvoor, zal je dus een nieuw bord, een nieuwe processor en nieuw geheugen moeten.... Dan ben je al bezig een compleet systeem op te bouwen. De meest nuttige upgrade lijkt mij dan om maar meteen het knap aan te pakken. Voor pakweg 300 tot 400,- heb je een nieuw systeem op basis van een AMD A6 of A8, met 8GB en een knap bordje. Voor dat geld moet er ook nog wel een case en kleine SSD bij kunnen. Als je een beetje geluk hebt kan je voeding ook nog wel mee, anders komt er nog een tientje of 5 bij. Dat lijkt me een veel nuttigere investering dan nu in oude hardware investeren om vervolgens teleurstelling te krijgen omdat de rest van je hardware onder de maat is geworden.

iRacing Profiel

Pagina: 1