Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wij hebben weer lootjes getrokken voor komend sinterklaas, en nu wil ik eens een keer geen kado in beton gieten of iets dergelijks, maar een leuke foto weggeven.

kunnen jullie mij creatieve tips geven?

denkede aan:

- photoshop trucjes
- afdrukken op een bepaald materiaal

Het betreft mijn zwager, ze zijn dit jaar 'snel, gratis en onaangekondigd' getrouwd. hij heeft een zoontje, en samen een dochter ( mijn nichtje ). En ze zijn in verwachting, net 20 weken echo gehad, dus die komt er voor sinterklaas nog niet bij.
Nu kan ik een familieportret maken, maar dan weet hij al wat hij krijgt, en dat is voor de verrassing jammer.
Een foto van mn zus, en neefje en nichtje kan ook, maar zij staat er dan wel hoogzwanger op.
Wat ik ook kan doen is alleen van mn neefje en nichtje,
Kortom wat zouden jullie doen?

Budget kan wat lastig worden met 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50

Milo.

klik

Misschien de kinderen die in een wieg/ledikant kijken (uiteraard zie je niet of er wat in ligt)
Ik kan geen goede foto vinden maar iets als dit ledikant idee met hemeltje en dan de kinderen die er nieuwsgierig in kijken, op hun tenen staand ofzo? En dan op ooghoogte van de kinderen nemen, recht van voren zeg maar.
Dat is het eerste beeld dat in mij opkomt en dan in zwartwit of sepia.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou inderdaad alleen de kinderen er op zetten. Als je handig bent met fotosoep zou je ze wellicht op een bizarre locatie kunnen zetten, zoals de top van de mount everest of zo.

Maar probeer dan wel om niet te veel nadruk op de omgeving te leggen. Anders loop je erg snel de kans dat je toch al snel richting wegwerp cadeau gaat.

Gewoon afdrukken op poster formaat en (zelf) inlijsten in een simpele hema lijst moet wellicht nog wel lukken voor 15 euro. (Ligt natuurlijk een beetje aan het formaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Milo. schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:48:
Misschien de kinderen die in een wieg/ledikant kijken (uiteraard zie je niet of er wat in ligt)
Ik kan geen goede foto vinden maar iets als dit ledikant idee met hemeltje en dan de kinderen die er nieuwsgierig in kijken, op hun tenen staand ofzo? En dan op ooghoogte van de kinderen nemen, recht van voren zeg maar.
Dat is het eerste beeld dat in mij opkomt en dan in zwartwit of sepia.
waar ik gelijk aan moet denken is een donkere kamer met wiegje, kinderen aan beide zijden van de wieg, en flitser in de wieg leggen, op commander modus...
iemand goede tips/voorbeelden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
HyperTrophy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

waar ik gelijk aan moet denken is een donkere kamer met wiegje, kinderen aan beide zijden van de wieg, en flitser in de wieg leggen, op commander modus...
Ja, dat lijkt me wel leuk :) Dan moet je denk ik wel zorgen dat de kids los belicht worden anders lijkt het net alsof jezus in de wieg ligt.
'Low key photo' is de term die je zoekt voor tips op google.

Ik zou sowieso proberen om er een leuke dag/middag van te maken met de kids. Eerst een half uurtje met de wieg foto's maken (alles goed klaarzetten en testen van tevoren) en daarna lekker naar het bos wandelen of naar de speeltuin oid.
Kun je gelijk leuke foto's maken in een andere setting, en wie weet zitten er hele goede en leuke bij! :D
Dan kun je hem die ook meegeven op een stick.

[small][small]Het afdrukken kan goedkoop/gratuide:
Ga naar http://www.zenfolio.com/zf/pnp/ovi.aspx en meld je aan voor een trial account (15dagen geldig, dan moet je betalen als je sommige functies wilt).
Je kunt bij één van hun drukkerijen: One Vision Imaging dan gratis test foto's laten afdrukken. Is niet de bedoeling als je later geen gebruik meer gaat maken van ze, maar volgens mij kan het wel.[/small][/small]

[ Voor 19% gewijzigd door Sibylle op 03-10-2012 12:00 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50

Milo.

klik

HyperTrophy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Inderdaad, of als de een niet groot genoeg is om die dan door de ander op te laten tillen of op een krukje te laten staan.. in het kader van aandoenlijkheid.
Wel zou ik wel zorgen dat de kinderen goed belicht worden en niet enkel die flits vanuit de wieg. Een donkere kamer is inderdaad mooi.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vernomen van een fotograaf dat er een italiaans doek is en dat dit veel fijner materiaal is.. waardoor je zeer hoge resolutiefoto's beter tot hun recht komen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik denk dat je daarmee niet helemaal gaat voldoen aan de wens/eis dat de kosten onder de 15 euro blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik denk idd dat ik voor een wiegfoto ga,

neefje is ouder dan nichtje, en zou haar kunnen tillen, maar zij zou denk ik net al over het randje moeten kunnen kijken, zelfstandig. Maar ik zou iets met een krukje kunnen doen.

Qua belichting zal ik moeten improviseren, heb alleen één SB700 ter beschikking.

Zit te denken aan controleerbaar licht in de wieg te leggen, te denken aan :

- laptop met egaal gekleurd beeld ( wit, of ander passend sfeerlicht )
- Mobiele telefoon met gekleurd beeld
- SB700

Tweede lichtbron :

- bureaulamp
- of hier de SB700
- geen tweede lichtbron

Daarnaast moet ik goed inventariseren op de lokatie, en een wiegje zien te regelen, maar met 2 zwangere zussen en 1 zwangere schoonzus.... :)
lokatie zal lastig worden daar ik wat afstand nodig ben tot object omdat ik toch met 85mm wil gaan schieten, en zo'n beetje alles ( mss is een Crop ook goed achteraf gezien ) er op wil hebben in eerst instantie.
En ik zoek natuurlijk een donkere kamer ( zwart achtergrond zal lastig worden )
Pagina: 1