Welke tv kopen voor gamen op PS3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Hallo iedereen,

Ik bezit op dit moment een Philips 32PFL4606h/12, maar ben absoluut niet tevreden over de tv tijdens het gamen. Het beeld hapert vaak en loopt traag en dit terwijl de TV op gamemodus staat en ik verder ook al alle instellingen heb geprobeerd.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe TV. Ik kijk er ook wel tv en films op, maar het belangijkste voor mij is dus dat hij gewoon lekker soepel loopt op de PS3. Is bijvoorbeeld de Samsung UE32EA5000 aan te raden?

Mijn budget is ongeveer €300 en heb het liefst een 32 inch tv, maar iets kleiner mag ook!

Ps. Ik heb de FAQ doorgelezen!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Edit: Ik lees ook heel veel verschillende over het aan HZ dat het beste is. Kunnen jullie me hier ook advies over geven?

[ Voor 8% gewijzigd door JK90 op 03-10-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT, Jordi!

Dit valt onder aankoopadvies en daar hebben we een speciaal subforum voor. Ik verplaats je topic even, zodat je meer respons krijgt.

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eerlijk gezegd vind ik dit wat vreemd.

Ik ken problemen met inputlag en ghosting op bepaalde tv's icm games.
(helaas is inputlag op mijn tv ook een crime, rockband op entertainment mode klopt nog steeds niet :( )

Maar haperen en slowdowns associeer ik eerder met een brakke console/game dan een tv.
Zeker weten dat het aan je tv ligt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ga sparen voor iets beters want met €300,- kom je niet veel verder dan je al hebt.

Over het aantal Hz verhaal, dat moet je vergeten. In de gamemodus wordt toevoeging van Hz weggelaten en heb je aan een televisie met 100Hz helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 16:00
Zelf heb ik een tijd geleden een 37PFL7606h/12 gekocht.
Hier ben ik zeer tevreden over als het aankomt op gamen (ook spellen zoals guitar hero en dergelijken hebben maar weinig last van input lag).

Ik heb voor het kopen van deze tv ook eerst veel gekeken naar verschillende types, en ik merkte toch wel dat het verschil tussen de 4000/5000 serie en de 7000/8000 serie erg groot is.

Ik heb een beetje bij verschillende mensen kunnen vergelijken, en ben er toch wel op uitgekomen dat je kwa philips tv's voor gaming goed zit vanaf de 7000 series, maar dat is in mijn mening
Zelf heb ik geen ervaring met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Nu online
Het gaat voornamelijk om de Game fifa 13 op de ps3. Als ik bijvoorbeeld de keeper de bal laat uitschieten zie je de bal in de lucht niet helemaal vloeiend bewegen. Ik heb mijn playstation ook op andere tv's getest en daar had ik nergens last van! Mn budget zal niet veel hoger worden, maar ik wil gewoon een degelijke tv waar ik normaal op kan gamen zonder te veel problemen. Is die Samsung die ik in de beginpost noemde dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Ik zou geen Philips kopen uit 2012. Die dingen zijn echt ontzettend slecht en het geld niet waard. Ik zou gewoon door blijven sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11

mr.paaJ

generatie cmd+z

De 4606 is ook wel een beetje een misser (die heeft sowieso al een forse inputlag a 100ms+ toch?), dan verwacht ik inderdaad dat een budget Samsung het beter doet.
Kijk ook eens naar 2e hands (Panasonic) plasma schermen. P42G20+ moet ook wel te vinden zijn voor zo'n bedrag en dan maak je zowel in formaat (als je dat wil natuurlijk!) als kwaliteit een flinke sprong.
oeps, kleiner mag ook is de andere richting op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 04-10-2012 22:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK90
  • Nu online
Bedankt voor de informatie. En als ik dan wil kiezen tussen de volgende televisies, welke raden jullie mij dan aan:

Samsung UE32EH5000W
Samsung UE32EH5300W
LG 32LS5600

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Dat zijn allemaal budget modellen die, net als de Philips die je nu hebt, vrij waardeloos zijn. Kijk of je ergens een tweedehands middelklasse model binnen kunt tikken voor weinig. Daar heb je meer aan dan deze televisies.
Pagina: 1