Ik heb hier een VM met Windows 7 x64 draaien op VmWare fusion, draaiend op OS X 10.8.2. Vanuit deze Windows 7 VM connect ik naar een share van de OS X host zelf.
Dit werkt in principe allemaal uitstekend, full access. Lezen / schrijven, copy, move, alles.
1 ding werkt alleen niet. Ik krijg het het starten van veel executables (.EXE) vanaf de share (network-mapping) een access denied melding en ik krijg dit niet verholpen.
De exacte melding:
Windows cannot access the specified device, path, or file. you may not have the appropriate permissions to access the item.
Wat heb ik al geprobeerd:
* UNC path i.p.v. network-mapping
* virusscanners uit op zowel host als VM
* host toegevoegd aan "Local intranet zone" van IE
* User Account Control (UAC) uitgeschakeld
* Gisteren een nieuwe kale VM geinstalleerd met Windows 7 x64 SP1 als. Maar ook dan heb ik hetzelfde probleem met geen enkel geinstalleerd programma / driver.
* ook een XP VM geinstalleerd, en daar ook hetzelfde probleem!
Als ik de .EXE van de share eerst naar de VM kopieer werken die ook gewoon prima. Internet staat ook vol met dit probleem. Maar daar is de oplossing vaak UAC uitschakelen of het unc path toevoegen aan "local intranet zone" van IE, maar helaas is dit bij mij niet het geval.
Kent iemand dit probleem en weet hij/zij er een oplossing voor?
Dit werkt in principe allemaal uitstekend, full access. Lezen / schrijven, copy, move, alles.
1 ding werkt alleen niet. Ik krijg het het starten van veel executables (.EXE) vanaf de share (network-mapping) een access denied melding en ik krijg dit niet verholpen.
De exacte melding:
Windows cannot access the specified device, path, or file. you may not have the appropriate permissions to access the item.
Wat heb ik al geprobeerd:
* UNC path i.p.v. network-mapping
* virusscanners uit op zowel host als VM
* host toegevoegd aan "Local intranet zone" van IE
* User Account Control (UAC) uitgeschakeld
* Gisteren een nieuwe kale VM geinstalleerd met Windows 7 x64 SP1 als. Maar ook dan heb ik hetzelfde probleem met geen enkel geinstalleerd programma / driver.
* ook een XP VM geinstalleerd, en daar ook hetzelfde probleem!
Als ik de .EXE van de share eerst naar de VM kopieer werken die ook gewoon prima. Internet staat ook vol met dit probleem. Maar daar is de oplossing vaak UAC uitschakelen of het unc path toevoegen aan "local intranet zone" van IE, maar helaas is dit bij mij niet het geval.
Kent iemand dit probleem en weet hij/zij er een oplossing voor?