Bijbetaling na omruilen telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
Hallo Allen,

Ik heb dus op 25 september een Galaxy S3 besteld bij studentmobiel.nl i.c.m. Bel+SMS+Web 1GB € 42,50 1 jaar. Hier moest ik 201 euro + 6,95 verzendkosten(totaal €207,95) voor betalen, dit heb ik toen betaald via iDeal.

Nu kreeg ik op 28 september een wit toestel geleverd terwijl ik dacht dat ik een blauwe had besteld. Op mijn order stond "snelst leverbaar" geselecteerd in plaats van "Blue", dom van me! Heb dat ik per ongeluk geselecteerd.

Vervolgens telefonisch contact opgenomen met studentmobiel: Omruilen was geen probleem, ik kon het toestel in orginele verpakking verzekerd terugsturen en dan zou mijn toestel kostenloos omgeruild worden.
Dus zo gezegd zo gedaan, gelijk diezelfde middag (nog steeds 28 september) de telefoon verzekerd terug gestuurd.

Kreeg ik gister uit het niets een e-mail van studentmobiel met een ideal link over een "betaling voor mijn bestelling" zonder enige verklaring of uitleg. Dit vond ik vreemd omdat ik mijn bestelling reeds had betaald, vervolgens ingelogd op de site van studentmobiel om mijn gegevens/bestelling eens te bekijken. Zag ik tot mijn verbazing ineens dat ik 24 euro moet bij betalen omdat het toestel nu €224 kost. (224 + 6,95 verzenden, minus de 207,95 die ik reeds heb betaald).

Ik ben het hier niet mee eens:

- Zowel het blauwe als het witte model waren €201 euro tijdens het bestellen
- Zowel het blauwe als het witte model waren €201 euro ten tijde van de retournering
- Op mijn contract staat ook een bedrag van €201 euro voor een Galaxy S3

Ik heb bezwaar gemaakt via e-mail, uiteraard nog geen respons.

Mag dit zomaar? Als ik een blauwe trui in maat M koop bij de HEMA voor 20 euro, dan kan ik deze toch ook gewoon omruilen voor een maat L ook al is deze duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:03

paQ

apart geval. Ik weet niet wat de wet hierover zegt, maar het zou wellicht een vergissing zijn om je zomaar de verhoging door te belasten. Zeker als op het moment van retourneren de prijzen nog gelijk waren.

offtopic:
heb dit een keer bij MAKRO meegemaakt. Pan krom binnen 3 maanden, gekocht in een actie. Kon hem probleemloos omruilen (voor dezelfde), maar of ik dan de meerprijs even wilde bijbetalen :D 8)7 want ja de actie was afgelopen :')

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:59
Misschien BTW en verzendkosten?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ach, pak je verlies; 24 euro voor alsnog de juiste telefoon ontvangen is geen slechte deal.
Lijkt me ook wel logisch dat ze dit zo doen maar de communicatie richting jou had wel wat beter gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk in elk geval even na wat ze zelf zeggen over de regels rond omruilen, in hun algemene voorwaarden.

Omruilen is namelijk niet echt een wettelijk vastgelegd iets. Immers heb je gewoon gekregen wat je besteld hebt, dus het is geen vervanging onder garantie.

In feite is het op te vatten als retour sturen onder de wet koop op afstand en direct een nieuwe bestelling plaatsen (waarbij de prijs blijkbaar nog op 201 euro lag). Maar als de winkel een specifieke "omruil" procedure heeft, dan kan het best zijn dat ze daar hun eigen regeltjes bij hebben.

Maar al met al kan het natuurlijk ook prima zijn dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt, dus ik zou als ik jou was eerst even een reactie van de shop afwachten (desnoods even bellen als mail te lang duurt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Nee, mijn witte model kreeg ik geleverd voor: 201 + 6,95 verzenden = 207,95.
Nu kost deze 225 + 6,95 verzenden is 231,95.

231,95 - 207,95 = 24 euro.

edit: dubbele quote

[ Voor 23% gewijzigd door Terrz op 03-10-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Orion84 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:03:
Kijk in elk geval even na wat ze zelf zeggen over de regels rond omruilen, in hun algemene voorwaarden.

Omruilen is namelijk niet echt een wettelijk vastgelegd iets. Immers heb je gewoon gekregen wat je besteld hebt, dus het is geen vervanging onder garantie.

In feite is het op te vatten als retour sturen onder de wet koop op afstand en direct een nieuwe bestelling plaatsen (waarbij de prijs blijkbaar nog op 201 euro lag). Maar als de winkel een specifieke "omruil" procedure heeft, dan kan het best zijn dat ze daar hun eigen regeltjes bij hebben.

Maar al met al kan het natuurlijk ook prima zijn dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt, dus ik zou als ik jou was eerst even een reactie van de shop afwachten (desnoods even bellen als mail te lang duurt).
Oh, die wet die niet geld voor telecomaankopen bedoel je? ;)
edit: dat geld natuurlijk slechts voor het abbonnement en niet voor de telefoon.
Maargoed, foutje van consument en technisch gezien is omruilen inderdaad iets anders dan annuleren en opnieuw bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mental op 03-10-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Op zich wordt jou een service verleent door je het toestel te laten omruilen. Dat hadden ze niet hoeven te doen, jij had zelf de fout gemaakt. Het is dan netjes dat ze je de mogelijkheid bieden om toch om te ruilen. Dat ze hiervoor kosten rekenen is ook niet zo raar, immers het kost hun ook tijd en werk. Gelet hierop vind ik de € 24,-- helemaal niet raar of onredelijk.
Terrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:53:
Vervolgens telefonisch contact opgenomen met studentmobiel: Omruilen was geen probleem, ik kon het toestel in orginele verpakking verzekerd terugsturen en dan zou mijn toestel kostenloos omgeruild worden.
Wat wel een punt zou zijn om niet te betalen is dat jou (volgens je eigen verhaal) aan de telefoon is gezegd dat je kostenloos om kon ruilen. Als dat is gezegd, dan is het raar dat ze je later alsnog vragen bij te betalen. Zoals eerder al aangegeven, vraag het even na bij Studentmobiel.
Het kan zijn dat het op te vatten is als retour sturen onder de wet koop op afstand, maar dat is hier niet aan de orde. De koop wordt niet ongedaan gemaakt. Er wordt geen beroep gedaan op deze bepalingen en de koop wordt niet ongedaan gemaakt. Dit gaat dan ook niet op.

[ Voor 48% gewijzigd door DarkFly op 03-10-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

2 EANs, dus 2 verschillende producten, dus 2 verschillende prijzen. Misschien voelt het een beetje vreemd omdat het onder de motorkap hetzelfde product is, maar het komt veelvuldig voor dat verschillende kleuren verschillende prijzen hebben. Check de pricewatch maar voor andere producten.

Niets aan te doen en voor die 24 euro niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:08:
2 EANs, dus 2 verschillende producten, dus 2 verschillende prijzen. Misschien voelt het een beetje vreemd omdat het onder de motorkap hetzelfde product is, maar het komt veelvuldig voor dat verschillende kleuren verschillende prijzen hebben. Check de pricewatch maar voor andere producten.

- Zowel het blauwe als het witte model waren €201 euro tijdens het bestellen
- Zowel het blauwe als het witte model waren €201 euro ten tijde van de retournering
;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz

In de regels staat niets over bijbetaling voor hetzelfde model door prijsverhoging. Enkel als ik deze zou willen omruilen voor een compleet ander merk en/of model (bijvoorbeeld iphone 5).

Ik heb al tweemaal gebeld, "helaas is het extreem druk, probeert u het op een later moment nog eens"
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:08:

Ach het gaat mij niet eens op die 24 euro, maar meer om het principe.
beide modellen waren ten tijde van de aankoop en retournering 201 euro.

Nu er een prijsverhoging is geweest kosten beide modellen 225 euro.

Als het even versimpelen naar een gewone (fysieke) winkel situatie: Als je een trui in maat M koopt bij de HEMA voor 20 euro, en deze blijkt toch iets te krap, dan kun je deze gewoon omruilen voor een maat L. Ook als de prijs van de trui verhoogt is naar 25 euro. Zolang je het bewijs van aankoop maar meeneemt.

[ Voor 30% gewijzigd door Terrz op 03-10-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Terrz op 03-10-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Terrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

In de regels staat niets over bijbetaling voor hetzelfde model door prijsverhoging. Enkel als ik deze zou willen omruilen voor een compleet ander merk en/of model (bijvoorbeeld iphone 5).

Ik heb al tweemaal gebeld, "helaas is het extreem druk, probeert u het op een later moment nog eens"
Ik zou me niet te veel vastleggen op de regels. Er staat immers ook niet expliciet in dat omruilen voor een andere kleur gratis is. Daarbij komt dat een andere kleur ook gezien zou kunnen worden als een ander model van dezelfde telefoon. Het zou ook nog kunnen dat je niet hoeft te betalen voor het product, maar dat het bijv. verzendkosten of servicekosten zijn voor het omruilen. Zonder antwoord van Studentmobiel kan je hier weinig over zeggen en zijn het misschien wel degelijk gebruikelijke kosten.

Zoals eerder al aangegeven, zou ik eerder vallen over het feit dat ze hebben aangegeven dat je kostenloos zou kunnen omruilen. Als ze dat daadwerkelijk hebben gezegd is het raar dat ze je nu kosten in rekening brengen...
Als het even versimpelen naar een gewone (fysieke) winkel situatie: Als je een trui in maat M koopt bij de HEMA voor 20 euro, en deze blijkt toch iets te krap, dan kun je deze gewoon omruilen voor een maat L. Ook als de prijs van de trui verhoogt is naar 25 euro. Zolang je het bewijs van aankoop maar meeneemt.
Vergeet niet dat ruilen geen recht of verplichting is. Een winkel hoeft je de mogelijkheid niet aan te bieden. Het wordt als extra service aangeboden. Bij de HEMA zal je ook gewoon bij moeten betalen op het moment dat je een goedkoper product om wil ruilen voor een duurder product.

[ Voor 23% gewijzigd door DarkFly op 03-10-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je bestelt zelf het verkeerde product. Een kosteloze omruiling is coulance van de winkelier, en geen recht. Je bent dus overgeleverd aan de goodwill van de provider. Die heeft dus gewoon weer restocking kosten, terwijl de Hema gewoon dat ding weer in het rek kan hangen.

Je vergelijkt appels met peren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
RaZ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:17:
Je bestelt zelf het verkeerde product. Een kosteloze omruiling is coulance van de winkelier, en geen recht. Je bent dus overgeleverd aan de goodwill van de provider. Die heeft dus gewoon weer restocking kosten, terwijl de Hema gewoon dat ding weer in het rek kan hangen.

Je vergelijkt appels met peren.
Het betreffen geen omruilingskosten, zie maar:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/413cae22daaa7b9c5a90f228413cd28e.png

edit: 06-nummer

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 03-10-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Shop je 06 er even uit... Neem contact op met StudentMobiel ipv hier te komen vragen / blaten? Zij hebben 'n KS!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 09:06

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

paQ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:58:
offtopic:
heb dit een keer bij MAKRO meegemaakt. Pan krom binnen 3 maanden, gekocht in een actie. Kon hem probleemloos omruilen (voor dezelfde), maar of ik dan de meerprijs even wilde bijbetalen :D 8)7 want ja de actie was afgelopen :')
offtopic:
Dan heeft die medewerker de procedure niet goed gevolgd. Is geen Makro beleid in ieder geval.

Wat ik me nog afvraag: heb je de blauwe in gebruik genomen of de verpakking geopend? Ik zou het trouwens wel heel coulant vinden als ze het geheel kosteloos omruilen, daar je zelf de fout maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ach het gaat mij niet eens op die 24 euro, maar meer om het principe.
Principes zijn gevaarlijke dingen. Ik heb mensen in mijn omgeving die onverwacht zeer grote veranderingen hebben meegemaakt in hun leven als gevolg van hun principes (op dat moment leverde het extreem veel stress op, maar alles is uiteindelijk goed gekomen) ;)
beide modellen waren ten tijde van de aankoop en retournering 201 euro.
Dat had ik gemist. Niet netjes en ik hoop dat ze het voor je oplossen. Ik denk dat wij weinig kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Terrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Het betreffen geen omruilingskosten, zie maar:

[afbeelding]
Je wil dus een ander, inmiddels duurder geworden product (wellicht te maken met de BTW verhoging van 19 naar 21%).

Het is dus niet een opruiling, maar een retournering en een nieuwe bestelling van een product met een inmiddels andere prijs.

Juist in de ICT sector waar gewerkt worden met dagprijzen, en zeker bij zaken als geheugen merk je dat ook sterk.

Het zou het bedrijf wel sieren als ze dat kosteloos zouden doen, maar het blijft simpelweg coulance, en dat is geen recht. Hoe onrechtvaardig je het ook mag vinden.

Want je geeft in je OP namelijk ook zelf eerlijk toe dat je zelf het verkeerde product bestelde. Als je je beroept op de koop-op-afstand, dan mag je zelf opdraaien voor de retourzending, en kan je opnieuw bestellen, en heb je ook de nieuwe prijs voor je kiezen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:25:
[...]

Principes zijn gevaarlijke dingen. Ik heb mensen in mijn omgeving die onverwacht zeer grote veranderingen hebben meegemaakt in hun leven als gevolg van hun principes (op dat moment leverde het extreem veel stress op, maar alles is uiteindelijk goed gekomen) ;)
QFT. Is het principe je de tijd, moeite en stress van de € 24,-- wel waard? In mijn werk kom ik ook veel mensen tegen die uit principe tot het uiterste gaan. Misschien hebben ze wel gelijk gehad, maar het handhaven van een principe kostte wel veel tijd, stress en (soms) een hoop geld. In dit geval heb jij zelf een fout gemaakt bij de bestelling en biedt Studentmobiel je (uit coulance, niet omdat ze verplicht zijn) een oplossing. Misschien vind je het niet eerlijk dat je moet bijbetalen, maar laten we wel zijn, bij wie ging het in eerste instantie fout? Bovendien, zolang je niet betaald, krijg jij geen nieuwe telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gevalletje eigen schuld dikke bult.
Ik vind het al heel netjes dat studentmobiel het op deze manier wil oplossen.
Ik zou zeggen neem je verlies want JIJ was fout en niet studentmobiel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 03-10-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Qua de toegezegde kostenloze omruiling, ik vermoed dat dat een communicatie foutje was.

Als ik de factuur namelijk bekijk doen ze wel een kostenloze omruiling zolang het dezelfde prijs betreft (ze waren alletwee 201, ze zijn alletwee 225) alleen na een prijsverhoging moet je het prijsverschil betalen.

Dus normaliter is het kostenloos omruilen omdat er normaliter geen prijsverhoging is.

Qua nitpicking zou je nog kunnen zeggen dat hun hadden moeten opzoeken voor hoeveel jij dat ding gekocht had, of je had zelf moeten aangeven dat je het ding voor minder gekocht hebt dan er nu als prijs staat. Maar zoals ik al zeg, dat is nitpicking.

En qua kosten, vergeet niet dat zij ook simpelweg al een stuk kosten op zich nemen qua restock / verzendkosten. Is het dan reeel om ze ook nog eens de prijsverschil kosten te laten dragen voor jouw fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Gomez12 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:05:
Qua de toegezegde kostenloze omruiling, ik vermoed dat dat een communicatie foutje was.

Als ik de factuur namelijk bekijk doen ze wel een kostenloze omruiling zolang het dezelfde prijs betreft (ze waren alletwee 201, ze zijn alletwee 225) alleen na een prijsverhoging moet je het prijsverschil betalen.

Dus normaliter is het kostenloos omruilen omdat er normaliter geen prijsverhoging is.

Qua nitpicking zou je nog kunnen zeggen dat hun hadden moeten opzoeken voor hoeveel jij dat ding gekocht had, of je had zelf moeten aangeven dat je het ding voor minder gekocht hebt dan er nu als prijs staat. Maar zoals ik al zeg, dat is nitpicking.

En qua kosten, vergeet niet dat zij ook simpelweg al een stuk kosten op zich nemen qua restock / verzendkosten. Is het dan reeel om ze ook nog eens de prijsverschil kosten te laten dragen voor jouw fout?
Toen ik het toestel retourneerde waren beide toestellen €201. Het gaat mij ook niet om het bedrag wat ik moet betalen, maar over de regels omtrent dit soort dingen. Zoals ik eerder zei: bij de hema hoef ik ook niet bij te betalen als ik een ondertussen duurder geworden artikel wil ruilen.

Verzendkosten hoor je mij ook niet over, ik heb het witte toestel immers verzekerd terug verzonden en de kosten daarvan zelf betaald (á €13).

Maargoed, we wachten rustig de klantenservice af. Abbonement gaat pas 29 oktober in (overstap van Hi), en mijn huidige toestel (galaxy S2) voldoet ook nog prima ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Terrz op 03-10-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Terrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Toen ik het toestel retourneerde waren beide toestellen €201. Het gaat mij ook niet om het bedrag wat ik moet betalen, maar over de regels omtrent dit soort dingen. Zoals ik eerder zei: bij de hema hoef ik ook niet bij te betalen als ik een ondertussen duurder geworden artikel wil ruilen.
Onzin, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je bij de HEMA gewoon moet bijbetalen. Ik heb meerdere jaren bij de HEMA gewerkt als bedrijfsleider (tijdens mijn studie), vandaar dat ik het ook zo stellig durf te zeggen. Ruilen werkt als volgt:
- oude artikel innemen tegen de prijs die de klant er voor heeft betaald;
- nieuw artikel wordt aangeslagen (gescand) op kassa;
- verschil wordt verrekend (de klant krijgt geld terug of moet bijbetalen).
Bij andere winkels werkt ruilen ook gewoon volgens dit principe. Het is hooguit coulance van de winkel zelf als ze zeggen dat je niet hoeft bij te betalen. Daar komt trouwens gewoon bij dat ruilen niet een recht is, maar een gunst van de winkel. Je hebt geen enkel wettelijk recht om een normaal functionerend product gratis om te ruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkFly op 03-10-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Terrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:37:
Verzendkosten hoor je mij ook niet over, ik heb het witte toestel
immers verzekerd terug verzonden en de kosten daarvan zelf betaald (á €13).
En die kun je declareren :) Naja bij Typhone dan en StudentMobiel is van dezelfde organisatie (als ik het goed heb)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
CLB schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

En die kun je declareren :) Naja bij Typhone dan en StudentMobiel is van dezelfde organisatie (als ik het goed heb)
Helaas:
◦De klant zal bij het retourneren van het toestel zelf zorg dragen voor een deugdelijke en neutrale verpakking. De kosten en het risico van de retourzending van het toestel komen voor rekening van de klant. Studentmobiel.nl raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd (tot € 500,-) retour te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je het er niet mee eens bent gewoon de overeenkomst ontbinden (koop op afstand), wat is daar ingewikkeld aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Wait a moment, jij maakt een fout en het is helaas dat het bedrijf niet 100% van de kosten draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gomez12 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:05:

Tsjah, een communicatiefout is ook een fout. Niet heel vreemd dat zij de kosten dan op zich nemen. Je kunt ook zeggen dat het een communicatiefout is dat de TS de witte wilde i.p.v. de blauwe, "zo'n lullig foutje maar". Maakt niet uit hoe groot het foutje was, als hieruit onduidelijkheid ontstaat en daardoor ook kosten ontstaan, is die voor de kant die de fout maakt.

Telefoonmevrouw heeft gezegd dat er kosteloos omgeruild kan worden. Als dat fout was en het is echt een probleem, dan moeten ze op zijn minst aanbieden om de witte weer terug te geven zonder dat de TS kosten maakt (want als hij had geweten dat hij bij had moeten betalen had hij het misschien niet gedaan), dat is een paar keer verzendkosten extra. Dat zal niet veel minder kosten dan gewoon die 20,- niet aan de klant doorverrekenen.
Ja. Zij beloven iets en komen die beloftes niet na. Moet je als klant eens proberen...

De TS had op geen enkele manier hoeven verwachten dat hij toch kosten zou maken, hier heeft hij netjes voor gebeld. Niet onredelijk dat hij hiervoor dus niets betaalt (behalve de van tevoren bekende verzendkosten natuurlijk).

Het lijkt mij dus heel simpel: er is afgesproken dat er kosteloze omruiling zou zijn, en nadat dit volgens afspraak gebeurt is komt studentmobiel ineens met een factuurtje, "oh ja, je moet toch betalen". Achteraf factureren kan natuurlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 03-10-2012 15:16 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tot nu toe kan het ook nog gewoon een administratief foutje zijn. De overeenkomst die TS heeft gesloten is dat de telefoon kosteloos wordt omgeruild. Dit is mondeling overeengekomen via de telefoon. Alles wat de wet / voorwaarden zeggen of wat de praktijk is in andere gevallen of wat iemand anders vindt wat redelijk is, is dus niet relevant. Eerst even het antwoord van Studentmobiel afwachten. Wat leren we hiervan: over niet spoedeisende zaken altijd mailen, dan kunnen beide partijen de communicatie traceren en ligt schriftelijk vast wat er wordt afgesproken en zijn niet alle medewerkers in gesprek en heb je geen telefoonkosten.

[ Voor 5% gewijzigd door haribold op 03-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
20 minuten in de wacht, eindelijk iemand aan de lijn. Vriendelijke jongen, situatie uitgelegd waarna ik nog eens 5 minuten in de wacht moest omdat hij ook niet precies wist of ik nou moest betalen of niet en daarvoor ging overleggen met zijn manager.

Daarna het goede nieuws: het was een fout van hun kant: de prijzen zijn verhoogd door de btw verhoging, maar omdat mijn bestelling voor de verhoging plaats vond werden de "nog te betalen" kosten verwijderd en gaat het toestal vandaag nog op de post :).

Een goede einde dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Drukte om niets dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ach, het ging mij niet om het geld, eerder om de interessante discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-07 14:47
Beste prijsstijging als dat door de btw zou komen. (201/1.19) x 1.21 = 204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Malt007 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:03:
Beste prijsstijging als dat door de btw zou komen. (201/1.19) x 1.21 = 204
Ach, zal je wel vaker zien hoor de komende tijd. Gewoon van de ene gevoelsprijs naar de volgende gevoelsprijs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Grappig dat veel mensen weer 'eigen schuld dikke bult' (een van de kinderachtigste cliches die er te vinden zijn) beginnen te roepen, en maar vinden dat TS voor de kosten op moet draaien. Of je dat wel of niet vindt is niet relevant. Bedrijf heeft klant toegezegd om iets kostenloos om te ruilen; het is dan per definitie niet correct dat er kosten berekend worden.
Het is een beetje de tendens van internetfora om maar de TS af te zeiken en proberen aan te tonen hoe ongelijk deze heeft en hoe het gelijk toch vooral aan de kant van de poster staat.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 23:08
FaceDown schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:28:
Grappig dat veel mensen weer 'eigen schuld dikke bult' (een van de kinderachtigste cliches die er te vinden zijn) beginnen te roepen, en maar vinden dat TS voor de kosten op moet draaien. Of je dat wel of niet vindt is niet relevant. Bedrijf heeft klant toegezegd om iets kostenloos om te ruilen; het is dan per definitie niet correct dat er kosten berekend worden.
Het is een beetje de tendens van internetfora om maar de TS af te zeiken en proberen aan te tonen hoe ongelijk deze heeft en hoe het gelijk toch vooral aan de kant van de poster staat.
Ik weet niet hoor, maar even buiten het feit om dat er iets toegezegd is dat het gratis omgeruild zou worden.

Als de klant per ongeluk een verkeerd product besteld (fout klant) zou volgens jou de leverancier dus de kosten voor verzending van het goede product ook voor zijn rekening moeten nemen? Dus de leverancier draait dan op voor de kosten van de fout van de klant? Lijkt me een beetje een omgekeerde wereld.

Uiteraard de prijsverhoging doorberekenen lijkt me niet normaal, maar opnieuw verzendkosten in rekening brengen lijkt me niet meer dan normaal...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
DustMan4u schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Uiteraard de prijsverhoging doorberekenen lijkt me niet normaal, maar opnieuw verzendkosten in rekening brengen lijkt me niet meer dan normaal...
Verzendkosten wou/wil ik ook best betalen, het is immers mijn fout geweest dat ik de verkeerde kleur bestelde. Maar dat de prijsverhoging aan mij door word berekend vond ik niet terecht.

Maar even contact leggen om om opheldering te vragen heeft wel zin gehad (sommige mensen adviseerden hier gewoon mijn verlies te nemen en die 24 euro te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

DustMan4u schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Als de klant per ongeluk een verkeerd product besteld (fout klant) zou volgens jou de leverancier dus de kosten voor verzending van het goede product ook voor zijn rekening moeten nemen? Dus de leverancier draait dan op voor de kosten van de fout van de klant? Lijkt me een beetje een omgekeerde wereld.
Dat heet nu service. Als ze je als klant willen houden, zullen ze dit wel moeten doen. Genoeg andere plekken om een telefoon te gaan halen. Nu is de kans groter dat TS zijn volgende telefoon weer bij deze shop gaat halen vanwege de goede ervaring.

Je moet wat over hebben (kosten maken) om klanten te houden.
Pagina: 1