Hallo,
Ik heb een menu <ul> met 7 list items. Font size 11px font family arial, helvetica.
Het probleem is zodra ik de website op de mac of ipad bekijk springt de laatste list item naar de volgende regel (onder de eerste).
Ik heb al lopen zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat apple een kleine blur om de teksten plakt, waardoor bij de mac/ipad meer ruimte tussen de letters komt en hij de laatste li op de volgende regel ploft.
Hier de CSS:
Het menu wordt via een costum CMS ge-genereerd. En ik mag geen uitzondering maken via php/javascript om bijvoorbeeld de font-size kleiner te maken voor de apple devices, omdat dit een lelijke code oplevert.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om het op te lossen?
P.S. Ik houd de website liever geheim, aangezien dit een klant is van het bedrijf waar ik stage loop.
Ik heb een menu <ul> met 7 list items. Font size 11px font family arial, helvetica.
Het probleem is zodra ik de website op de mac of ipad bekijk springt de laatste list item naar de volgende regel (onder de eerste).
Ik heb al lopen zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat apple een kleine blur om de teksten plakt, waardoor bij de mac/ipad meer ruimte tussen de letters komt en hij de laatste li op de volgende regel ploft.
Hier de CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| #header { clear: both; } #logo { clear: both; margin: 10px 0 15px 7px; } #header nav { clear: both; font-size: 11px; font-weight: normal; } #header nav ul li { float: left; position: relative; padding: 2px 10px; border-left: 1px solid #4C6B8B; text-transform: uppercase; } #header nav ul li.first { border-left: none; } #header nav ul li.last a{ color:#B9BE56; font-weight:bold; } #header nav ul li a { color: #4C6B8B; text-decoration: none; display:block; } |
Het menu wordt via een costum CMS ge-genereerd. En ik mag geen uitzondering maken via php/javascript om bijvoorbeeld de font-size kleiner te maken voor de apple devices, omdat dit een lelijke code oplevert.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen om het op te lossen?
P.S. Ik houd de website liever geheim, aangezien dit een klant is van het bedrijf waar ik stage loop.
[ Voor 6% gewijzigd door Noctonix op 03-10-2012 09:54 ]