Repeater bridge, alternatieven ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een draadloze verbinding opzetten om zo op een tweede router (of ander apparaat) het signaal van router 1 te ontvangen en bedraad door te geven omdat een kabel doortrekken even geen mogelijkheid is (gaat om een recorder met beveiligingsbeelden die boven het plafond geïnstalleerd staat).

Nu ben ik totaal niet bekend met dit soort oplossingen dus na wat uitzoekwerk zou een router met DD-wrt firmware dit kunnen oppakken. Alleen gisternacht aan het testen geweest om het thuis aan de praat te krijgen echter weinig succes gehad met verschillende handleidingen (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge). Ik krijg namelijk geen correct IP-adres terug van router 2.
Daarnaast had ik over het hoofd gezien dat de bandbreedte gehalveerd kan worden omdat router 2 deze in gebruik neemt voor wireless clients evt. Dus dat lijkt me ook niet fijn.

Wat ik me dus afvroeg zijn er alternatieven die hetzelfde resultaat hebben? Draadloos verbinding oppakken met router 2 (of ander apparaat) en bedraad weer doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoek eens naar WDS. Bij wireless moet je dan dezelfde gegevens invullen als in je "zendende router".

Dit: met dd-wrt zit je wel al goed!

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjezz op 03-10-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Heb je al geprobeerd om router 2 als "gewone" bridge op te zetten?
Zoals hier beschreven...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:34:
Heb je al geprobeerd om router 2 als "gewone" bridge op te zetten?
Zoals hier beschreven...
Ja de client bridge had ik als eerst uitgevoerd maar kreeg ook geen correcte IP toegewezen op dat moment. Na wat zoeken kwam ik er o.a. hier achter dat repeater bridge mode eigenlijk was wat ik nodig had.

Maar ik begrijp dus, juist omdat ik het (nog) niet werkend krijg, er niet veel alternatieven zijn? Met een wifi extender met RJ45 mogelijkheid ofzo?

WDS mogelijkheid btw ook nog wel tegengekomen maar nog niet verder in gedoken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zet WDS maar aan, dan werkt het zo. Bij wireless settings dezelfde gegevens als je router invullen je kunt gaan. DHCP forwarden en ip vast instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

of een homeplug ;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Pagina: 1