Alle SD kaarten zijn read-only

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:34
Hallo tweakers,

Ik heb vandaag geupgrade naar OSX Mountain Lion. Toen ik mijn Magic lantern Firmware wilde updaten voor mijn DLSR en dus mijn SD kaart(Transcend 16GB) in de cardreader van mijn MBP 15" late 2011 stopte, was mijn kaart opeens read only. Ook mijn twee andere kaarten doen het niet. (8GB Transcend en 16GB Kingston)
Ik heb internet afgestruind en heb verschillende identieke gevallen gezien. Hier werden als mogelijke oplossingen genoemd: SMC reset, NVRAM reset en low level format in de camera zelf. Dit heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet. Diskutility heeft ook alles greyed out.
Ook heb ik Chown geprobeerd in de terminal wat ook niet werkte.
Ik ben ten einde raad en daarom vraag ik jullie ook om hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan daar nog fotos op die eraf moeten? heb je een windows pc ter beschikking? steek ze daar eens in en kijk of je je fotos eraf krijgt. en probeer ze dan ens opnieuw te formatteren in windows en kijk of ze herkent worden in je mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30
Klinkt misschien heel dom, maar er zit toch een schuifje op de SD kaart? Staat die niet toevallig verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Nee, er staan geen foto's meer op en ik heb geen Windows PC ter beschikking :(
Natuurlijk staat het schuifje op unlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De card reader van de MBP is altijd open, is er geen haartje of kruimel in gekomen die één van de contactjes blokkeert?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Misschien een domme vraag: Maar is de SD-kaart geformateerd in een format dat OS X kan beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Rhndy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:33:
Misschien een domme vraag: Maar is de SD-kaart geformateerd in een format dat OS X kan beschrijven?
Gewoon in de camera geformat (low level) nooit problemen mee gehad, tot OSX Mountain Lion.
Digistorm schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:20:
De card reader van de MBP is altijd open, is er geen haartje of kruimel in gekomen die één van de contactjes blokkeert?
Is volledig schoongemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:57
Lucky0wn schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 01:21:
[...]

Gewoon in de camera geformat (low level) nooit problemen mee gehad, tot OSX Mountain Lion.

[...]

Is volledig schoongemaakt!
En welk bestandssysteem wordt daarvoor gebruikt? Het kan namelijk zo zijn dat je er voorheen iets voor heb geïnstalleerd wat nu onder ML niet meer correct functioneert. Zolang het geen NTFS is zou het moeten werken. Anders is het inderdaad een rare 'bug'?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Al bij de permissies gekeken? Kijk anders of je hem bij een vriend/collega/familielid in een pc kan stoppen, en of hij daar ook read only is?
Zo niet, dan daar even formateren :)

Maar lijkt me niet dat dat het probleem is eigenlijk. Aangezien alle kaarten het niet doen.
Probeer is op te starten met een install disk, of (weet de toets niet uit mn hoofd) naar waar je osx opnieuw kan installeren, en dan schijfbeheer ---> permissies herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Alles bij schijfbeheer is greyed out, als ik bij permissies kijk staat er: This device is read only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Ok ok, ik bedoelde eigenlijk meer de permissies van je mac os x schijf herstellen ;) Had het beter moeten formuleren!

Want het lijkt erop dat de permissies van je card reader in de war zijn. En dat elk schijfje dat je daar instopt read only is.

Mocht dit niet werken, dan is het altijd een optie om mac osx te herinstalleren (maak ff een back up van al je bestanden ;) ) of je card reader is kaduuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:09
Of de kaart zelf is kaduuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
OSX opnieuw geinstalleerd geeft helaas geen oplossing, heb m'n MBP vandaag ter reparatie aangeboden en krijg een dezer dagen uitslag daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18
Had je nog getest of je wel naar de sd-kaart in de camera kunt schrijven (dus camera aansluiten met usb)?

[ Voor 9% gewijzigd door Gluten Parody op 08-10-2012 18:05 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Gluten Parody schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:04:
Had je nog getest of je wel naar de sd-kaart in de camera kunt schrijven (dus camera aansluiten met usb)?
Dit werkt sowieso niet op OSX.
Laptop is terug van de a-mac, hun hebben geen probleem kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Volgens mij kan je middels de OSX install DVD voordat je gaat installeren de disk utility benaderen.
Dan zou je zo kunnen testen of je SD kaart daarin normaal weergegeven staat.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Pagina: 1