Hoi,
Voor een vriend van me ga ik een PC samenstellen en in elkaar zetten. De voornaamste dingen die hiermee gedaan gaan worden zijn gamen (75% van de tijd), en de rest films/series kijken en browsen en dergelijke.
Zijn budget ligt rond de €800, en alle kleine overige componenten en randapparaturen zoals DVD-speler, brander en toetsenbord worden overgeheveld van het vorige systeem.
Ik heb het volgende lijstje opgesteld:
Dit is dus eigenlijk iets boven het budget. Ik dacht ruim binnen het budget te zitten, tot de SSD er bij kwam
Ik zou nog graag wel wat lager willen zitten, want incl. verzendkosten komt dit op €857.
Is een losse koeler bijvoorbeeld nog nodig in deze tijden, of voldoet de stock koeler van Intel tegenwoordig qua temperatuur en geluid?
Er zijn geen speciale eisen, zolang het maar geen stofzuiger is die enorm veel gebruikt, maar als ik het goed heb dan zit dat wel snor met deze kast en voeding.
Input iemand? Wat moet anders, wat is goed?
Overclocken of andere modificaties zal nooit gebeuren met het systeem, vandaar deze keuze in moederbord en geheugen.
Alvast bedankt.
Voor een vriend van me ga ik een PC samenstellen en in elkaar zetten. De voornaamste dingen die hiermee gedaan gaan worden zijn gamen (75% van de tijd), en de rest films/series kijken en browsen en dergelijke.
Zijn budget ligt rond de €800, en alle kleine overige componenten en randapparaturen zoals DVD-speler, brander en toetsenbord worden overgeheveld van het vorige systeem.
Ik heb het volgende lijstje opgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 91,60 | € 91,60 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Cooler Master GeminII M4 | € 25,90 | € 25,90 |
| 1 | Gigabyte GV-N660OC-2GD | € 201,40 | € 201,40 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,48 | € 203,48 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W | € 54,80 | € 54,80 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,20 | € 88,20 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,05 | € 37,05 |
| 1 | Asrock Z75 Pro3 | € 77,60 | € 77,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 846,98 | |
Dit is dus eigenlijk iets boven het budget. Ik dacht ruim binnen het budget te zitten, tot de SSD er bij kwam
Is een losse koeler bijvoorbeeld nog nodig in deze tijden, of voldoet de stock koeler van Intel tegenwoordig qua temperatuur en geluid?
Er zijn geen speciale eisen, zolang het maar geen stofzuiger is die enorm veel gebruikt, maar als ik het goed heb dan zit dat wel snor met deze kast en voeding.
Input iemand? Wat moet anders, wat is goed?
Overclocken of andere modificaties zal nooit gebeuren met het systeem, vandaar deze keuze in moederbord en geheugen.
Alvast bedankt.