Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Na ruim 4 jaar iPhone (3G en daarna 4) overweeg ik de overstap naar Android. Mijn iPhone 4 begint kuren te vertonen (kapotte lock button) en de verkoopprijs van de nieuwe iPhone vind ik ronduit belachelijk, zo vernieuwend is het allemaal niet meer bij Apple. Bovendien biedt Google met Jelly Bean een inmiddels zéér volwassen OS aan dat volgens mij gemakkelijk kan concurreren met iOS.

Omdat ik groot fan ben van Google, is mijn oog gevallen op de Samsung Galaxy Nexus. Ten eerste vind ik het toestel er mooi uitzien en de stock Android versie, zonder bloatware, lijkt me top. Mijn enige twijfel over dit toestel is de accuduur. Daar hoor ik veelal negatieve reacties over, maar mijn iPhone laad ik nu ook elke nacht op, dus het zal wel meevallen.

Mijn belangrijkste vraag: is de SGN nog steeds een "actueel" toestel? M.a.w.: kan ik er nog 1 à 2 jaar mee vooruit zonder last te krijgen van een merkbaar "langzame" telefoon? Na het lezen van zo'n beetje alle reviews denk ik dat het nog steeds een zeer goed toestel is, maar graag hoor ik jullie mening.

Ook begreep ik van een kennis dat Google de SGN nog vrij lang zal ondersteunen met OS updates, maar dat kon ik nergens bevestigd vinden.

Hiernaast ben ik natuurlijk op zoek naar de goedkoopste optie. Ik heb nu een Vodafone abonnement, maar op Belsimpel is een scherp aanbieding te koop van de SGN i.c.m. Tele2 Smartmix: 100 min/sms + 1000 MB voor € 19/maand (2 jaar), met een toestel voor € 27,-. Heel veel goedkoper kan ik het niet vinden, behalve door het toestel los te kopen i.c.m. een Simyo abo.

Voors en tegens van Tele2:
+ goedkoop
+ max 14,4 Mbps down / 384 Kbps up
+ Bijna gratis SGN
- T-mobile netwerk
- 2 jarig abo

Voors en tegens van Simyo:
+ goedkoop
+ KPN netwerk
+ 1 jarig abo
- max 2 Mbps down
- hogere toestelprijs (pricewatch: Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium), zit nu niet heel ruim bij kas

Kortom: ik ben op zoek naar advies van SGN eigenaren óf naar Tweakers die juist niet voor dit toestel hebben gekozen (waarom, en welk toestel dan wel). En op zoek naar ervaringen met Tele2 en het T-mobile netwerk: kloppen de verhalen over het netwerk, of is het helemaal zo slecht nog niet (ik woon in Den Haag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik moet zeggen, ik heb een paar maanden geleden dezelfde overwegingen gemaakt. Zelf vind ik de galaxy nexus nog een heel actueel toestel, vanwege de snelle updates misschien een van de meer actuele (de nexus is een van de weinig smartphones die nu al android 4.1 draait).

Verder bied Google vaak betere ondersteuning dan providers qua updates, en is het toestel zeer stabiel (had laatst 1000 uur uptime voordat ik hem moest rebooten vanwege een klein probleemtje met bluetooth, wat daarna direct gefixt was).

Ik heb nog niets gezien wat niet goed draait op de Galaxy Nexus omdat de processor te zwak is. Het enige is dat Bad Piggies (opvolger van Angry Birds) wel eens wat kan haperen na langer spelen.

De batterijtijd is inderdaad een heikel punt van de Galaxy Nexus, maar het verschil met andere telefoons is niet geweldig groot. Bij normaal gebruik moet je gewoon elke smartphone 's avonds opladen, en de Galaxy Nexus is daar geen uitzondering op. Als je wat langer wilt gamen (3-4 uur constant) omdat je ergens niks te doen hebt, nog een stopcontact hebt, dan loop je het risico dat je batterij voor de avond leeg is.

Verder wil de Galaxy Nexus bij intensief gebruik ook nog wel eens warm worden bij mij, wat licht storend is, maar nooit zo dat het echt niet fijn is om hem vast te houden.

Ik ben erg blij dat ik een Galaxy Nexus heb, en sta achter de beslissing die ik toen heb gemaakt om hem te kopen ipv een One S of One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Over de telefoon zelf weet ik niets nieuws, maar heb nog wel wat te melden over de abo’s.
Een maand of 2 geleden zocht ik ook een nieuw abo om te gebruiken met mijn oude smartphone (SGS1), maar kon geen sim-only vinden met 14.4Mbit down die ook bereik zou hebben op mijn werk (alleen KPN heeft daar bereik). Hi pleegde stevige acquisitie (want ik was vroeger klant), dus ik heb de verkoper aan het werk gezet om wat uit te zoeken. Op basis van mijn eisen kwam hij terug met een mooi pakket dat ik nu heb:
1-jarig Hi 75 met toestellease Nokia C1 (het goedkoopste toestel, €40)
1GB data uit de bundel + 500MB van het Spotify pakket
Totaal: €52 per maand (wait for it)
ACTIE: 12 maanden 50% korting op de totaalprijs.
Ik moet dus opletten dat hij niet stilzwijgend verlengd wordt want dan ben ik opeens heel duur uit, maar tot augustus 2013 heb ik voor €26 per maand 1,5GB data @14.4 mbps + spotify premium.

TL;DR: Overweeg ook een “gewoon” abo met de goedkoopst mogelijke toestellease, dan kunnen ze je soms een leukere deal geven.

[ Voor 2% gewijzigd door Moby Dick op 03-10-2012 09:53 . Reden: extra info, grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Moby Dick schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:52:
TL;DR: Overweeg ook een “gewoon” abo met de goedkoopst mogelijke toestellease, dan kunnen ze je soms een leukere deal geven.
Slim, die had ik nog niet bedacht. De Nokia kan je natuurlijk niet verkopen, want het toestel is geleaset, maar wel handig als back-up toestel. Ik ga eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
meer een budget kwestie lijkt me.. als je rond de 350 euro voor een toestel wilt uitgeven zijn de sII en de nexus mooie toestellen van samsung, maar er zijn ook qua specs vergelijkbare toestellen van sony of moto.
Zelf heb ik ook de nexus en denk hier nog prima mee 1,5 jaar mee vooruit te kunnen. In deze prijsklasse zit ie zeker in de top 3.

MAAR natuurlijk zijn er inmiddels betere/snellere toestellen, zoals de one x en de s3. Deze zitten ook weer in een hogere prijsklasse.

Er gaan ook geruchten over een nieuwe nexus, met iets betere specs dan de huidige, en de geruchten dat de prijs erg laag zal liggen (zoals bij de nexus 7 tablet).

Strava