Mem van 3-3-3 op 2-2-2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Dimm van 133 MHz 256 MB gekocht en mijn oude 192 100 MHz eruit gehaald.
Die 100MHz dimms hadden een Ras2Cas en latency van 2-2-2 en mijn nieuwe dimm heeft 3-3-3 :(.

Mijn systeem draait op 721 Mhz (duron700 103fsb), ik heb nu mijn dimm's in het BIOS op 2-2-2 gezet stuk voor stuk en dat lijkt goed te draaien. Is dit ook aan te raden ivm warmte, stabiliteit e.d.?

Meer mensen met ervaring hiermee zullen hier vast zijn :)

Verwijderd

ze doen het of ze doen het niet ..op 103 fsb oc je ze natuurlijk nauwelijks...dat zou geen probleem moeten zijn....

Verwijderd

Als hij niet vastloopt enzo, als hij stabiel is zie ik geen probleem hoor.
Maar ff een vraagje, waarom heb je met een duron je fsb hoger gezet:?? Kun je niet gewoon de L1 bruggetjes verbinden en de multi-plyer veranderen. Die 21 Mhz heeft totaal geen zin, doe dan niks:).

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je een A7V-133 hebt, waarom zet je het dan niet gewoon op ietsx133 ??
Zet je geheugen op cas3 (want het is niet zeker dat het cas2 kan op 133), en unlock de proc als ie de 933 niet aan kan (6x133 = 800 is ook mooie snelheid)

(Ik heb geen A7V-133, maar zorg er wel voor dat je mem synchroon met de FSB loopt, anders zit je op 166 Mhz. ofzo)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
1. 721 maakt wel degelijk wat uit, processorsnelheid maakt niet veel uit maar de FSB van 103 is 3% hoger.

2. Ik heb met al eens geOC'd en dat heeft me op onverklaarbare wijze mijn mobo gekost (wilde niet meer terug en zei PIEEEEP PIEP PIEP, 1x lang 2xkort)

3. Ik heb hem nu op 2-2-2 draaien en hij loopt nog steeds. Op de benchmark van SiSoft Sandra 2001 zat ik op iets van 584 MByte/sec en dat is nu sneller als de athlon die er staat. Ik ben nu zeer tevreden :)

O ja ik heb m'n superorb eruit getrapt en de hdd koelers op 5volt nu draaien. Loopt heel lekker en nu ook niet meer zo'n lawaai. Hij is nu 3x stiller met m'n andere fan, wel 7 graden warmer maar daar gaan ze echt wel 100 jaar door mee.:7

Verwijderd

PIEEEEEEP-PIEP-PIEP lijkt op een videokaart probleem, ik had dat ook eens toen mijn videokaart er niet goed inzat.

Trouwens je kan veel hoger met die duron!

Enne weet iemand waarom het geheugen van een AMD K7 sneller is dan een P3 ? Komt dat door de DDR FSB? Want mijn geheugen (Dane Elec 256mb pc133 @ 150mhz cas2) haal ik ook iets van 550mb/s, en die FerryHeibrink haalt met 103mhz cas2 ook al 580mb/s :?:?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Pieeeep-piep-piep doet ie meestal als er iets met je BIOS is. Als je processor op te hoge snelheid staat, en op een te laag voltage, krijg je dit soort fouten. Op jumperless borden moet je dan ff de CMOS clear jumper omzetten, dan werkt alles gewoon weer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Meteen er van uitgaan dat je moederbord dood is is ook erg stom |:(
Zolang ie piept zit er nog leven in (en als ie niet piept vaak ook nog wel)..

Verwijderd

Ik dacht altijd dat een Duron600@950 met cas3 (heb ik thuis) veeeel sneller was dan een Duron700@721 op cas2 ....? Of toch niet ?

Mijn advies: Superorb terug, duron @900 en draaien die koeien...!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ja, even bios clearen maar dat hielp bij mij dus niet. Ik heb het bord moeten vervangen.
Nu dus een A7V133 ipv A7v dus is allemaal wel goed :)

Video kaart probleem klopt ook wel maar er was niks aan te veranderen. Ik heb ook een pci kaart geprobeerd maar toen kreeg ik bij 3 verschillende pci kaarten allemaal blokjes in beeld. Op jumper zetten wilde niet, werd gewoon genegeerd.

Ik laat em dus mooi op 700 draaien en ga nu proberen m'n pc zo STIL mogelijk te krijgen want van die Superorb werd ik GEK! Mijn ouders konden niet eens slapen en op zolder kon je met de radio aan dat ding nog horen.

Mocht iemand em willen kopen voor 40 piek, altijd welkom. Ding is nieuw en goed maar ik prefereer toch stilte.

Edit: Tiepvout :9
Pagina: 1