Brothers - Motion comic
Menu1. Intro
2. Het verhaal
3. Storyboards
4. Preview filmpje
5. Community
6. Artiesten
7. Experimenten
8. Voice actors
9. Wat zal volgen?
10. Update: 14-11-2012
Als eerste een kleine intro:
De oorsprong van dit project ligt bij een karakter beschrijving/kort verhaal die ik ooit gemaakt heb voor een semester over storytelling. Hierop gebaseerd heb ik een kort verhaal geschreven, eigenlijk een proloog.
Inmiddels ben ik bezig om dit verhaal om te zetten naar een geanimeerde strip (motion comic). Dit heeft geresulteerd in een project voor een college die ik volg. Mooi het aangename met het verplichte kunnen combineren
Werk proces : Verhaal afmaken, vertalen naar storyboards, tekenaars laten tekenen, animeren, audio.
Het verhaal
Het verhaal dat al online beschikbaar is draait om twee karakters die tegenover elkaar staan. Het is, mocht je de intro geskipped hebben, een proloog voor een groter geheel.
Deze twee karakters zijn in het begin stereotypisch goed / slecht, tenminste zo zien ze elkaar. Ik wil door middel van korte flashbacks die nog aan het verhaal toegevoegd moeten worden duidelijk maken dat niet alles is wat het lijkt. Allebei de karakters zien elkaar als 'slecht' en zichzelf als 'goed'. Dit wil ik dan ook duidelijk laten terugkomen in het beeldmateriaal.
Het verhaal 'so far' is te lezen op een weinig onderhouden blog : Brothers motion comic
Ik wil proberen om het gevoel dat ik krijg bij het lezen van het verhaal, te vertalen naar beeld, dit zal een belangrijk onderdeel worden van het geheel!
Storyboards
De storyboards worden in de komende weken gemaakt, deze zal ik hier dan ook posten naarmate ik vorder.
Preview
Er is al wel een kleine, oppervlakkige preview gemaakt, zie het als een try-out. Dit filmpje wordt uitgebreid met meer beeld, duidelijk verhaal, betere overgangen, complete audio, meer effecten en vooral, meer gevoel.
[YouTube: http://youtu.be/0LSDWwDP05M]
Het idee is om in de '2e versie' maximaal twee oogpunten aan te houden. Het oogpunt vanuit het ene karakter, en het oogpunt van de andere. Aan deze karakters wordt dan ook een tekenaar gekoppeld, elke tekenaar maakt de tekeningen vanuit het oogpunt vanuit zijn karakter. Zo heb je een grotere tegenstelling in hoe de karakters elkaar zien, maar toch herkenbaar zijn aan hun uiterlijk.
Community
Ik ben nu aan het proberen om een facebook 'community' op te zetten. Ik wil hier toch graag een linkje voor plaatsen aangezien het direct contact heeft met de WiP. Ik wil proberen dat kijkers gaan reageren op akties/ gebeurtenissen die ik daar post, dit kan eventueel directe gevolgen hebben voor de karakters in het verhaal.
De globale facebook pagina : Brothers - Motion comic
Hoofdkarakter 1: War
Hoofdkarakter 2: Jhared
Ik zou zeggen, bekijk het mee en interacteer! Ik ga komende weken regelmatig 'bits and pieces' van de geschiedenis posten, allemaal als aanleiding voor het filmpje wat uiteindelijk gemaakt word.
Artiesten
Aan het preview filmpje hebben een drietal artiesten meegewerkt, deze hebben dat allemaal vrijwillig gedaan, mijn dank is dan ook zeer groot! Uiteraard zijn deze credits voor hun!
E. van der Weerd
J. Endeman
M. Buynink
Omdat nu het echte werk begint, ben ik op zoek naar nog een tekenaar. Binnen de stijl zoals te zien is in het preview filmpje, kun je redelijk vrij aan het werk met jouw interpretatie van het verhaal gebaseerd op mijn storyboards. Mocht je hier dus wat inzien, laat het me weten! Ik kan niet veel aan vergoedingen uitgeven, maar een uitgebreide barbecue op het eind is wel het minste!
(Belangrijke bijzaak, zie je er wat in, ik moet dan wel op je kunnen vertrouwen dat je het ook levert!)
Experimenten
Tijdens dit project zal ik verscheidene experimenten doen met audio en video, deze zal ik hier dan ook posten.
Paralax
Afgelopen week heb ik een experiment gedaan op basis van 'parallaxing'. In theorie is dit de diepte zoals het menselijke brein het ook interpreteert. Dit heb ik geprobeerd na te bootsen in After Effects. Hier heb ik verschillende elementen in de diepte geplaatst om zo een reële diepte te krijgen. Filmpje.
Volgens mij is de diepte werking behoorlijk goed gelukt, ik weet nu hoe ik de elementen zo kan plaatsen dat ik een reële diepte krijg. Alle objecten worden nu ook daadwerkelijk op de Z-as(diepte) geplaatst.
Bijkomend nadeel is dat alle objecten die in het beeld verschijnen, wel compleet getekend moeten worden. Als de camera draait wil je namelijk geen rare afgesneden zijkanten...
Commitment
Op het moment van schrijven heb ik een kleine schare fans, ik zou graag willen dat deze ook gaan reageren op de facebook pagina's, en ook regelmatig de updates bekijken.
Maar hoe creëer ik zo'n stukje commitment? Het stukje interactiviteit? Hier ga ik mijn volgende experiment aan toewijden.
Voice actors
Inmiddels heb ik op de facebook pagina en verschillende andere fora een oproep gedaan voor voiceactors. Inmiddels in een kleine week tijd heb ik al 6 potentiële stem acteurs!. Op de facebookpagina is ook een voorbeeld te zien. Of wil je liever een directe verwijzing (al kan ik die niet meten.. ) klik hier
Wat zal volgen?
In dit topic wil ik nieuwe tekeningen die ik binnenkrijg laten zien, experimenten die ik heb gedaan demonstreren, animaties die ik heb gemaakt showcasen, etc.
Uiteraard zal ik de hoofdstukken stukje bij beetje verder uitbreiden.
Hiernaast hoop ik op comments op dit idee, op het verhaal, over mijn proces.. Alles mag! Zolang het maar enigszins constructief is!
Ik hoop ook hiermee anderen op ideeën te brengen, en te helpen met een soort van 'tips / tricks'. Wil je expliciet iets weten hoe ik wat gedaan heb, vraag gerust!
Voor nu, bedankt voor het lezen tot aan deze alinea, hopelijk kan ik morgen dit nog verder uitbreiden.
[ Voor 10% gewijzigd door Rann op 14-11-2012 22:14 . Reden: Update 1 ]