Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Pudish
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09-2014
Hello Tweakers,

Sinds kort zit ik op kot in Brussel aan de VUB. Ik heb daarvoor een nieuwe laptop gekocht en was daar een paar programmaatjes op aan het installeren, alles ging goed tot ik Steam en Xfire wou installeren. Steam wilt niet downloaden en Xfire wil niet inloggen. Ik denk dat dit te maken heeft met het netwerk hier op de VUB, het is namelijk zo'n speciaal netwerk dat je elke keer dat je je browser opent een gebruikersnaam en paswoord in moet geven. Maar Steam en Xfire zullen deze functie niet hebben, waardoor ik nu zonder games zit. Wat ook raar is, is dat Raptr en Origin wel werken en dat zijn toch gelijkaardige programma's? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Pudish

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is goed, ik hack even het netwerk van de VUB voor je!

Meer serieus: wat dacht je ervan om ondersteuning van de lokale netwerkbeheerders/helpdesk te vragen? Kan me zomaar voorstellen dat ze wat poorten hebben dichtgegooid.

• Pudish
Zou dat kunnen?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is zelfs erg waarschijnlijk, omdat ze liever niet hebben dat mensen op het universiteitsnetwerk gaan lopen gamen/downloaden/spammen.

Dat kost hun (dure) bandbreedte, die voor serieuze toepassingen bedoeld is.

Maar stel je nou voor dat dat niet het probleem is en dat er domweg iets mis is met het netwerk. Hoe ga jij dat oplossen? Het is niet jouw netwerk en jij hebt geen toegang tot de netwerkapparatuur.

Kortom: Test even of het inderdaad aan het netwerk ligt (dus, treed het probleem alleen op als je met dat netwerk verbind), zo ja, dan blijft de oplossing voor ieder netwerk dat je niet zelf beheert:

Gewoon contact opnemen met de servicedesk/beheerder.

• Pudish
Ik zal dat eens proberen. Hopen dat het werkt.