[XBOX 360 controller voor PC] Dock + accu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:26
Beste tweakers,

ik heb onlangs een draadloze XBOX 360 controller voor de ()ht)pc aangeschaft..

Wat een verademing t.o.v. andere controllers zeg! Ik was eerder nooit een liefhebber van spelen met een controller. Vooral niet icm shooters. Maar dit werkt echt super! Vooral de "aim" functie welke standaard niet wordt ondersteund bijna andere controllers zorgt ervoor dat je ook prima shooters kunt spelen.. Ik heb hem aangesloten op mijn htpc zodat ik nu lekker kan gamen op de TV! :)

De vragen is het volgende:

Ik wil graag een dock aanschaffen waarin ik de controller, en evt. een 2e controller kan opladen.. Deze vind ik wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.gameformule.nl/images/webshop_pics/screenshots/26245_1.jpg

-Nou stond er bij dat dit niet werkt met batterijen, maar met een controller met accu.. Waar vind ik deze accu's? Zijn deze universeel? Ik kan niet echt vinden wat ik nou moet hebben..

-Aan dit dock zit een usb kabel zodat de controller wordt opgeladen via de PC.. Kan ik er ook gewoon een adapter (van bijvoorbeeld een iphone of een andere smartphone) aanhangen zodat de controller gewoon via het stopcontact wordt opgeladen?

Ik hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Iemand?

Ik heb net ook ff een play en charge kabel gekocht zodat ik mijn controller kan opladen via de pc.. Zit al even te zoeken of het ook mogelijk is om deze aan te sluiten op een mobiele telefoon oplader met USB ingang, maar hierover lees ik uiteenlopende berichten..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Normaal krijg je de accu's bij dit soort setjes. Bij deze lijkt me dat niet het geval. Bij deze bijvoorbeeld wel (nou ja je krijgt er 2 oplaadbare batterijen bij.)

Edit: Dit lijkt mij een betere keuze. 4x oplaadbare batterij, zelfde prijs.

De accu in mijn controller wordt prima via een USB lader opgeladen. Het lijkt me sterk dat het bij andere accu's niet kan. Er gaat gewoon stroom door een adapter. Lagere voltage/ampere zal wel lagere snelheid van opladen betekenen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 03-10-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:07:
Normaal krijg je de accu's bij dit soort setjes. Bij deze lijkt me dat niet het geval. Bij deze bijvoorbeeld wel (nou ja je krijgt er 2 oplaadbare batterijen bij.)

Edit: Dit lijkt mij een betere keuze. 4x oplaadbare batterij, zelfde prijs.

De accu in mijn controller wordt prima via een USB lader opgeladen. Het lijkt me sterk dat het bij andere accu's niet kan. Er gaat gewoon stroom door een adapter. Lagere voltage/ampere zal wel lagere snelheid van opladen betekenen.
Thanks! Bij jou laadt ie dus gewoon op? Ik heb het gister geprobeerd.. Heb de play en charge kabel aangesloten op de usb adapter van mijn galaxy S III. Maar hij laadt dan niet op! Ik had op internet ergens gelezen dat dit alleen lukt met "oudere" XBOX 360 controllers van voor 2006. De "nieuwere" adapters van na 2008 zouden dit niet toestaan..

Er moet iets van data over het USB signaal gestuurd kunnen worden. Dit is ook zo bij iphones. Heb hier ook eens iets soortgelijks mee gehad. Fabrikanten zorgen er daarmee voor dat je extra kosten moet maken door speciaal gecertificeerde producten aan te schaffen.. :s

Hij laadt gelukkig wel gewoon op met de pc..

Ik vind dat dock in je linkje niet zo mooi.. Die in mijn topicstart staat wil ik eigelijk hebben.. Ik heb nu inmiddels wel een een accu dus omdat die bij mijn play and charge kut zat.. Op de achterkant van mijn mediacenter zit wel een usb poort die speciaal voor opladen van USB apperatuur is.. Hij zou daarmee dus ook moeten doorladen wanneer het systeem uit staat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Die ken ik idd.. Dan moet ik alleen elke keer de accu's uit de controller halen,.. Geen enorm probleem natuurlijk, maar ik vind het mooier om gewoon de complete controller in zo'n dock te kunnen steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Ik doelde meer op de meegeleverde accu :P . Kan je vaak @ een lokale gameboer wel halen voor een tientje p/s.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2012 09:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
aaaah zodoende.. Nouja, de accu heb ik dus inmiddels wel.. Deze is namelijk meegeleverd met de play and charge kut die ik gister heb gekocht.. Nu is het alleen og ff zoeken naar die Charge 4X36 dock die ik graag wil hebben. heb net al even een webshop gemaild om te vragen of ze enig idee hadden hoe langer de levering zou gaan duren..
Pagina: 1