Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb sinds donderdag een Samsung Galaxy S3. Ik kom van een HTC Desire HD vandaan en heb mijn S3 ingesteld met hetzelfde e-mail (Gmail Apps) adres als op de HTC. Echter krijg ik nu constant meldingen, zoals:

code:
1
"Verbindingsfout (Damien@van-kan.nl)".

Dit e-mail adres is gehost via Google Apps. Ik heb alle aangegeven instellingen al gecheckt en alles klopt. Nu heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met de Gmail app die standaard meegeleverd wordt en dus niet te verwijderen is. Ik wil alleen graag gebruik maken van de standaard e-mail app.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen en ervoor kan zorgen dat mijn email zonder problemen gesynchroniseerd wordt?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:28
mag ik vragen waarom je de gmail app niet wilt gebruiken? ik vind deze een stuk prettiger dan de gewone mail app (maar ik heb een nexus, dus ik weet niet wat de s3 voor aanpassingen heeft op die app)

Verder zou je kunnen proberen om de gmail app uit te schakelen (instellingen/apps/alles/gmail:uitschakelen, als je de knop uitschakelen niet ziet moet je wellicht eerst de updates verwijderen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Allereerst wil ik de Gmail app niet gebruiken omdat ik al mijn mailadressen onder 1 app wil hebben. Aangezien ik niet alleen Gmail accounts heb, maar ook andere accounts. Ik begrijp sowieso niet waarom Samsung 2 apps meeleverd en er niet 1 verwijderd kan worden.

Ik heb al geprobeerd om alle updates van de Gmail app te verwijderen en de Gmail aanpassen. Echter heeft dat niet het gewenste effect.

Ik ga het nog wel een keer proberen, maar mochten er andere oplossingen zijn, dan hoor ik het graag.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ok duidelijk, de reden voor het leveren van de gmail app is omdat 80% van de android users deze wel gebruikt :) Het niet kunnen verwijderen is gewoon standaard bij alle leveranciers, standaard geinstalleerde apps staan op de /system partitie en kunnen niet verwijderd worden, als je je toestel root kan het wel, dan heb je namelijk schrijfrechten op de /system partitie en kan je dus /system/app/gmail.apk verwijderen.

Verder schrijf je dat je geprobeerd hebt de updates te verwijderen en "de Gmail aanpassen", bedoel je daarmee dat je op de knop "uitschakelen" hebt gedrukt?

Andere oplossing is dus rooten :)

via welk protocol heb je je gmail account toegevoegd in de email app?

hier is trouwens ook meer over dit specifieke probleem te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688225
(maar misschien had je die al doorgespit), sommige users komen met oplossingen, andere zeggen dat het niet werkt, de een zegt dat het gefixed is in een nieuwe firmware..

Heb je al JB draaien? of nog ICS

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 03-10-2012 09:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ik bedoelde het aanpassen van de instellingen van de Gmail app. Echter heeft dit niet het gewenste effect. Het rooten van mijn toestel doe ik liever niet aangezien Samsung heeft aangegeven dat dan de garantie verloopt.

Ik heb de Gmail app uitgeschakeld en alle data verwijderd. Toch blijft de fout opkomen.

Ik heb mijn mail via IMAP toegevoegd aan de Email app.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dit lijkt het meest zinnige comment op XDA:
gavinfabl
With the Samsung email app I have gmail setup as exchange. Within the system accounts Google is setup. Goto the gmail app and setup your email. This initially doubles up as your email its setup with the Samsung email account too . Now go to system settings, accounts and sync and within Google untick mail. Try it then key me know it is working. If you can't get it to work you are doing something wrong .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Heb je voor mij de link naar deze post? Dan kan ik het topic even doorlezen.

Steam

Pagina: 1