Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPC download merkwaardig laag, upload goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Sinds kort hebben we in ons studentenhuis een upc 100mbit abonnement. In bepaalde delen van het huis werkt het naarbehoren maar in de achterste kamers werkt het rampzalig. Het rare is dat de upload wel gewoon op 5mbit blijft maar de download niet boven de 2 mbit uit komt.

Kan dit verholpen worden door een extra router?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 16:54 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Hier kunnen we niet zoveel mee he ;)
Ten eerste klinkt dit niet als een UPC probleem, aangezien het in bepaalde delen wel werkt...
Ten tweede je legt niet uit hoe je dit probeert te doen, Wireless? Wired?
Ten Derde wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 02-10-2012 16:56 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Wireless, de ethernetkabels zijn allemaal kapot.. Ik heb geprobeerd andere frequentie 5ghz maar dan werkt de helft van de apparaten niet en het netwerkt blijft prut. het veranderen van de wifi settings 802,11n/b/g allemaal geprobeerd. Werkt ook niet. Het lijkt wel of iets het signaal blokt maar dat is raar omdat nog geen 3 meter richting de router het internet wel gewoon goed is

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 23:24
In de achterste kamers zijn de snelheden laag? Wat is de signaalsterkte die je in die achterste kamers ontvangt?

Ik vermoed namelijk dat een combinatie van afstand en muren e.d. de snelheid hinderen. Dit kun je evt oplossen door repeaters (of natuurlijk de kapotte kabels vervangen en in één van die achterste kamers een AP plaatsen).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe meet ik de signaalsterkte?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 23:24
Met software zoals InSSIDer.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb signal voor de mac gedownload,
Onder heb ik transmit rate van 130 mb/s, boven op me kamer achterin het huis 5mb/s.
Hij zegt recommended channel 6, ik zit nu op een en de interference is erg hoog. hoe verander ik die channels?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat hangt natuurlijk af van wat voor access point/router je hebt. Daar inloggen via de WebGUI en channel veranderen is meestal een goed begin.

Dan nog, als je zo'n enorm verschil hebt tussen locaties in huis heb je gewoon muren die teveel dempen. Beste oplossing is om die kapotte ethernetkabels eens op orde te krijgen en dan ofwel bedraad aan te sluiten, danwel achter waar er nu geen eer te behalen valt aan WiFi een tweede AP te hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Andere channels geven geen beter resultaat.. Ik heb een macbook air dus kan hem niet aansluiten op ethernet..

Ik denk dat ik naar de mediamarkt ren en een router haal.
Pagina: 1