Toon posts:

Dualscreen - onboard + extern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met de volgende specificaties

intel i5 2400 3.10ghz
msi moederbord h61ma-e35 (b3)
AMD Radeon HD 7850 (merk weet ik even niet)

Is dual monitor op een of andere manier mogelijk bijv: 1x vga op moederbord en 1x dvi op hd 7850.

De onboard en externe kaart zouden dan beide tegelijk moeten functioneren uiteraard. Helaas kan ik in de bios alleen kiezen voor of onboard of externe kaart aanzetten..

Dit is even een tijdelijke oplossing tot dat er een nieuw beeldscherm is dat ook hdmi heeft dan kan ik op mijn hd7850 1 beeldscherm met dvi verloop aansluiten en 1 met hdmi.

wie weet heeft er iemand een oplossing

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:15:
Helaas kan ik in de bios alleen kiezen voor of onboard of externe kaart aanzetten..
Volgens mij is dat je antwoord ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik ook al bang voor maar wellicht zijn er nog opt-in of iets dergelijks vandaar de vraag

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:13
Moet je niet gewoon IGD Multi-Monitor op enabled zetten en dan bij Initiate Graphics Adapter je primaire aansluiting kiezen? Dat maak ik op uit de manual. Lijkt me vreemd dat het niet zou kunnen als het wel gewoon in de chipset zit en in de manual staat. Misschien een oude BIOS?

Addicted to silent computing

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Is die BIOS-optie niet alleen een prioriteit-ding? Wat is de letterlijke tekst in de BIOS bij die optie?
Hoeveel display adapters zie je in je device manager?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:47:
Moet je niet gewoon IGD Multi-Monitor op enabled zetten en dan bij Initiate Graphics Adapter je primaire aansluiting kiezen? Dat maak ik op uit de manual. Lijkt me vreemd dat het niet zou kunnen als het wel gewoon in de chipset zit en in de manual staat. Misschien een oude BIOS?
Dit heb ik nu uitgeprobeerd. Device manager herkend beide apparaten. Echter als ik opstart met 1 monitor in de externe kaart en 1 in de interne dan krijg ik na het windows scherm een blijvend zwart scherm.

Indien ik opstart met in elke kaart een monitor gebeurt hetzelfde.
CaPtAiNCaRnAgE schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:53:
Is die BIOS-optie niet alleen een prioriteit-ding? Wat is de letterlijke tekst in de BIOS bij die optie?
Hoeveel display adapters zie je in je device manager?
Ja het is een prioriteit-ding inderdaad en ik zie allebei de devices in device manager staan O-)

Verwijderd

Topicstarter
even een kickje (sorry) .. het probleem bestaat nog steeds.. iemand een idee?

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-02 14:25
Heb je alle goede drivers wel geïnstalleerd??
Mijn videokaart had laatst ook problemen; toen had ik een van mijn monitors in de onboard gedrukt, en kon ik weer tijdelijk vooruit. Na wat gepruts deed mijn externe kaart het weer en had ik het zelfde probleem.

Drivers bijgewerkt en het werkte. Daarna alleen nooit meer nodig gehad. :D

Verwijderd

Topicstarter
Oops probleem ...

Net even de bios geupdatet. op een MSI hs61MA- E35(b3) ik geloof dat v1.0 erop stond. Nu staat versie 2.1 E7740IMS erop. Mijn harde schijf wordt niet meer herkend (select proper boot device). In de BIOS setup staat mijn hdd ook niet langer achter een SATA port gespecificeerd.

Bij Boot prios staat die wel op 1st: WDC WD5000...

snik snik wat nu?

edit: ook als ik op boot overide de wdc wd5000 aanklik komt de melding: reboot and select proper boot device or insert media in selected boot device and press a key

edit2: Zie na POST eerste scherm dat op SATA1 wel de hardeschijf gezien wordt...

edit3: krijg nu in plaats van de select proper boot device de fout: Boot error

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost - Hdd start niet op na bios update -

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43
(jarig!)
Waarom niet gewoon de twee monitoren op je 7850 aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat op de 7850 alleen een dvi (mijn huidige monitor 1) (of vga adapter) en hdmi kan, en ik nog een oude dell monitor met vga heb die ik fijn verticaal kan draaien en als "a4tje" kan gebruiken
Pagina: 1