Toon posts:

NT Workstation: Server service?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT Workstation geinstalleerd, waarbij ik de server service niet gestart krijg. Ik krijg de melding: Not enough server storage is available to process this command (Error 1130). Deze melding wordt ook gemeld in de Event Viewer (meteen na opstart). Ook "Manual" is deze niet te starten (zelfde melding). Hoe stel ik deze server storage in??
Bij voorbaat dank!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Instaleer ServicePack 6a (van af 4 is goed voor dit probleem)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Hmmz ik heb hetzelfde probleem mèt Service pack 6a... Ik heb een C-schijf van 1gb en een D-schijf van 18gb en 128Mb ram.

Maar 1gb moet toch genoeg zijn om die service te starten? Ik heb nog zo'n 768mb vrij. En het geheugengebruik hangt zo tussen de 16 en 32mb.

Of heeft deze foutmelding met iets anders te maken? Het is namelijk een vers geinstalleerd systeem.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

hou je wel rekening ermee dat je ook nog een pagefile hebt die ruimte in pikt..
en lees 124357 ff door.

[ Voor 39% gewijzigd door mutsje op 26-11-2003 22:00 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

Verwijderd

Ik heb de pagefile (van 139mb) overgezet naar de D-schijf en nu werkt het wel...
Nog geen verklaring voor maar dat hoeft ook niet 8).

Bedankt voor de pagefile tip. :) Iets waar ik niet zo gauw aan zou denken...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:03:
Ik heb de pagefile (van 139mb) overgezet naar de D-schijf en nu werkt het wel...
Nog geen verklaring voor maar dat hoeft ook niet 8).

Bedankt voor de pagefile tip. :) Iets waar ik niet zo gauw aan zou denken...
De pagefile neemt ruimte in maar dat zie je niet omdat het hidden is.

Tip: geef je pagefile vaste waardes bv minimum 256 maximum 256 dan claimt ie 1 deel van je hd en loopt ie niet over je hele HD heen.. (wel ff defraggen na setten en rebooten)
Pagina: 1