Ik schrijf een PowerShell script dat gebruikersinformatie haalt uit verschillende bronnen en dit dan naar Active Directory doorstuurt. Wat me esthetisch stoort is dat sommige van die bronnen ALLES IN HOOFDLETTERS SCHRIJVEN, anderen dan weer alles in kleine letters en nog anderen zijn bijna random in hun hoofdlettergebruik. Het gaat over de naamvelden en over de functievelden: graag zou ik hebben dat ieder woord met een hoofdletter begint en voor de rest kleine letters is. Perfect is deze methode niet, omdat de mensen van adel (en die handvol Nederlanders die hier rondlopen) hun naam met een kleine letter geschreven moet worden; maar het ziet er al beter uit dan de huidige schreeuwerige output.
Maar... bestaat er een methode die dit kan? ToUpper en ToLower, ja, maar iets zoals ToCamelCase (wat de facto het juiste resultaat zou opleveren) vind ik toch niet meteen.
Op zich zou ik een functie kunnen schrijven die elk woord ToLower en dan het eerste karakter van dat woord ToUpper, maar behalve een aardige performance impact (x28 000 gebruikers) lijkt het mij ook dat ik het warm water opnieuw uitvind dan. Welke .NET programmeur weet of dit al dan niet bestaat? Alvast bedankt!
Maar... bestaat er een methode die dit kan? ToUpper en ToLower, ja, maar iets zoals ToCamelCase (wat de facto het juiste resultaat zou opleveren) vind ik toch niet meteen.
Op zich zou ik een functie kunnen schrijven die elk woord ToLower en dan het eerste karakter van dat woord ToUpper, maar behalve een aardige performance impact (x28 000 gebruikers) lijkt het mij ook dat ik het warm water opnieuw uitvind dan. Welke .NET programmeur weet of dit al dan niet bestaat? Alvast bedankt!