Momenteel bezig met het verwerken van data objecten welke in een list[] zitten. Nu is het zo dat de data objecten een soortgelijke structuur hebben:
Is het mogelijk om middels een max of andere functie de top 3, 4 of 5 waardes per functiegroep bij elkaar op te tellen?
Onderstaande geeft niet het gewenste resultaat. Hoe kan ik dit middels Python ondervangen?
Is bovenstaande de juiste oplossing of dien ik hiervoor een aparte list samen te stellen met scores per functiegroep?
Python:
1
2
3
4
5
| data[0] = {'pers_naam': 'Naam Persoon 1', 'pers_score': '+2', 'pers_functie': 'administratie'} data[1] = {'pers_naam': 'Naam Persoon 2', 'pers_score': '+8', 'pers_functie': 'administratie'} data[2] = {'pers_naam': 'Naam Persoon 3', 'pers_score': '0', 'pers_functie': 'voorbereiding'} data[3] = {'pers_naam': 'Naam Persoon 4', 'pers_score': '-1', 'pers_functie': 'voorbereiding'} .... |
Is het mogelijk om middels een max of andere functie de top 3, 4 of 5 waardes per functiegroep bij elkaar op te tellen?
Onderstaande geeft niet het gewenste resultaat. Hoe kan ik dit middels Python ondervangen?
Python:
1
2
| for pers in data: max(pers.pers_score) |
Is bovenstaande de juiste oplossing of dien ik hiervoor een aparte list samen te stellen met scores per functiegroep?