Laptop niet gerepareerd, wel rekening, sta ik in mijn recht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal

Ik heb een aantal weken geleden mijn laptop ter reparatie via een computerwinkel opgestuurd. Hiervan was voor de tweede keer (eerste keer ook al bij de zelfde winkel laten repareren) de power plug van de laptop kapot. Nu was dit dus weer het geval, en ze hebben hem opgestuurd. Na vervanging van de power plug zijn ze erachter gekomen dat hij het nog steeds niet deed, het beeld gaf helemaal paars en moet het hele moederbord vervangen worden. Nu mag ik kiezen tussen of het moederbord laten repareren (+300e) wat ik niet ga doen, of de powerplugreparatie betalen en een kappotte laptop terugrkijgen. Sta ik hier in mijn recht om te eisen dat ik niks hoef te betalen? Of alleen onderzoekskosten? Want volgens mij bieden zij jou aan in een offerte "voor dit bedrag doet je laptop het weer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:30
Dat ligt helemaal aan de situatie.

Wanneer heb je de laptop gekocht en waar heb je hem gekocht (nederland of buitenland) ?

Zie ook de ConsuWijzer voor meer informatie.

Binnen 6 maanden is het aan de verkoper om aan te tonen dat jij het product kapot hebt gemaakt, na 6 maanden moet jij aantonen dat je het product goed hebt gebruikt. Daarnaast moet je je niet laten neppen door "1 jaar fabrieksgarantie". In Nederland heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product, en moet het meegaan zolang als je kan verwachten dat het product mee hoort te gaan. Is een beetje grijs gebiedje, maar je kan verwachten dat een laptop bijv. langer meegaat dan 2 jaar. Zo lang heb je dan ook minimaal garantie.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Mijn laptop is al een paar jaar oud, en valt al een tijdje buiten de garantie. Het is een reparatie waar ik opdracht voor heb gegeven: ik betaal voor de reparatie. Voor wat ik weet heeft de laptop het altijd goed gedaan. Welke info heb je precies van me nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nixy heeft in principe gelijk, maar ik begrijp uit het verhaal van TS dat het hier niet gaat om een garantiegevalletje, maar dat hij hem gewoon ter reparatie had aangeboden.

De powerplug was dus stuk, was dat fysiek stuk of dacht je dat de laptop het niet deed vanwege een kapotte powerplug? En welke opdracht heb je de computerwinkel precies gegeven? Als je hebt gezegd "repareer mijn powerplug want die is stuk" hebben ze volgens mij precies gedaan wat je vroeg en moet je niet zeuren maar gewoon dokken. Als je hebt gezegd "mijn laptop doet het niet, repareer hem ajb" en ze dus op eigen initiatief de powerplug hebben gerepareerd in de hoop dat het daaraan lag, hoef je m.i. niet te betalen.

Volgens mij is er niet echt regelgeving op dit gebied, je moet betalen wat je besteld en gekregen hebt...

/edit:
m o e t s n e l l e r t y p e n . . .

/edit2:
Als de powerplug daadwerkelijk stuk was, en de laptop wordt gerepareerd moet je dat stukje dus óók betalen hè! Mijn opmerking over niet betalen was meer bedoeld voor wanneer ze zeggen dat de laptop weer klaar is, maar hij doet het nog steeds niet. Dat is hier niet zo begrijp ik. Eigenlijk vind ik het nog best netjes van de computershop!

[ Voor 21% gewijzigd door Icephase op 02-10-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Het is mondeling gegaan, ik heb in de winkel aangegeven dat hij het niet meer doet en dat ik hem graag gerepareerd wil hebben. Daar hebben ze hem later doorgemeten en mij verteld dat de powerplug kapot is, en dat ze deze gaan repareren. Is dit dan, ik bestel een reparatie voor powerplug of ik bestel reparatie dat hij het weer doet? En daar nog naast, hiervoor heeft hij het altijd goed gedaan, ik heb het idee dat ze daar een fout hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Werkte de laptop gewoon goed tot het moment dat de powerplug kapot ging? Heb je er daarna nog rare dingen mee gedaan? Als je kan bewijzen dat het paarse beeld ontstaan is tijdens de reparatie, dan zijn de kosten voor de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Hoe moet ik dit bewijzen? De laptop is aan het begin van mijn stageperiode (laatste 3 maanden schooljaar, ik gebruik hem alleen op school) kapot gegaan en ik heb hem eind zomervakantie aangeboden voor reparatie. hier zit dus een maand of 5-6 tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor het Shopping Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
@bolletje, zou je hem, als dit moet, over willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Met de powerplug wordt de aansluiting met de adapter bedoeld, toch? Dat zou betekenen dat je je laptop niet meer kon opladen, maar dat er met het beeld niks aan de hand was. Is er iemand in je omgeving die dat kan bevestigen? Dan kan je hem/haar als getuige gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
Mijn vader en klasgenoten toen der tijd maar tussen de datum dat mijn klasgenoten dit merkte en dat hij ter reparatie is aangeboden zit de nodige tijd (5 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 19:22
Je hebt dus in ieder geval opdracht gegeven om de powerplug te repareren. Dat de laptop het er na nog niet doet, doet er niet aan af dat de powerplug gemaakt is. Die zal je naar mijn mening gewoon moeten betalen.

Bijvoorbeeld als ik met de auto naar een garage ga voor een kapotte lamp en dat de nieuwe lamp het erna nog niet doet omdat de zekering kapot is, dan moet ik de lamp ook gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is niet relevant waartoe je opdracht hebt gegeven, zij hebben een verkeerde diagnose gesteld en je daarbij verkeerd voorgelicht. Op basis daarvan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je niet voor die reparatie hoeft te betalen. Eventuele onderzoekskosten komen dan wel voor jouw rekening.
janvanmil schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:14:
Bijvoorbeeld als ik met de auto naar een garage ga voor een kapotte lamp en dat de nieuwe lamp het erna nog niet doet omdat de zekering kapot is, dan moet ik de lamp ook gewoon betalen.
Dat is de vraag. Was die lamp werkelijk kapot of was de zekering kapot waardoor de lamp niet functioneerde? Als zij de lamp vervangen en hij werkt nog niet betekent het dat zij het probleem niet gevonden hebben en onnodig een lamp hebben geplaatst. Daar hoef jij dan niet voor te betalen.
Als die lamp ook kapot was en de zekering was kapot dan moet je voor beiden betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2012 14:21 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 16:52
Wat voor laptop is het? merk/type? Ik vind het wel apart dat ze roepen dat het moederbord vervangen moet worden, bij een paars beeld? Vaak is het of de connector achter het scherm, of de kabel, of de stekker. Zelden dat een defect mobo paars beeld geeft. Bij een defecte videokaart verwacht je blokjes, artifacts, of simpelweg geen beeld.

Als je hem terug krijgt, even een externe monitor eraan hangen, als je dan wel gewoon beeld hebt, openschroeven en de kabels checken, of terug naar de winkel en vragen of ze hem even willen openschroeven om de kabels te checken.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in reparatie bedrijven meer.

(Zo heb ik ooit een Toshiba laptop onder me neus gekregen, die opgestuurd was voor het vervangen van de biosbatterij, en terug kwam met de melding: waterschade, het moederbord is kapot. Dus, schroevendraaier gepakt, en dan kom je erachter dat de cpu-fan niet is aangesloten.)

[ Voor 45% gewijzigd door Biersteker op 02-10-2012 14:29 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
@tsurany, ik hoop dat je gelijk hebt:P

@bierstrekker, het is een pricewatch: Acer Aspire 7535G-653G32MN. dit is waar, dit verwacht ik eerlijk gezegd ook, ik hang zo weer aan de telefoon met ze maar het totaalpakketje gaat ongeveer 300 euro kosten, dát doe ik in ieder geval niet, voor 400 heb ik een mooie pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX132V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe is die powerplug destijds kapot gegaan? Is er bijvoorbeeld iemand over je voedingskabel gestruikeld? Is de laptop gevallen? Is er een glas drinken overheen gegaan? Want dan is er altijd de kans dat er meer kapot is dan alleen de powerplug.

Dat er bij een kapotte powerplug meer defect is dan alleen de powerplug zelf is altijd mogelijk. De kans bestaat namelijk altijd dat bij het kapotgaan er stroom op onderdelen is gekomen waar dit niet hoort te komen.

Ik ben van mening dat de winkel in zijn recht staat. Jij hebt ze opdracht gegeven de powerplug te repareren en dat hebben ze ook gedaan. Dat er echter meer kapot was dan alleen de powerplug kon de winkel vooraf niet weten.
De powerplugreparatie hebben ze uitgevoerd. Deze zal je dan ook gewoon moeten betalen. Je zou alleen uit coulance kunnen vragen om de reparatiekosten van de powerplug te laten vallen bij het vervangen van het moederbord.

Is de laptop overigens gerepareerd door een servicebedrijf, of heeft een medewerker van die winkel in zijn vrije tijd met een soldeerbout er zelf een nieuwe op gesoldeerd? In het laatste geval dan is het natuurlijk altijd nog mogelijk dat bij het solderen van een nieuwe powerplug de huidige klachten zijn ontstaan. Even de laptop open schroeven en het is al vrij snel duidelijk of er goed is gewerkt, of dat er geprutst is. Indien het laatste het geval is, dan zijn uiteraard de kosten van een nieuw moederbord voor de winkel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tsurany schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:20:
Het is niet relevant waartoe je opdracht hebt gegeven, zij hebben een verkeerde diagnose gesteld en je daarbij verkeerd voorgelicht. Op basis daarvan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je niet voor die reparatie hoeft te betalen. Eventuele onderzoekskosten komen dan wel voor jouw rekening.

[...]

Dat is de vraag. Was die lamp werkelijk kapot of was de zekering kapot waardoor de lamp niet functioneerde? Als zij de lamp vervangen en hij werkt nog niet betekent het dat zij het probleem niet gevonden hebben en onnodig een lamp hebben geplaatst. Daar hoef jij dan niet voor te betalen.
Als die lamp ook kapot was en de zekering was kapot dan moet je voor beiden betalen.
Diagnose was niet verkeerd, de powerplug was ook daadwerkelijk kapot. Dat daarna blijkt dat ook het scherm kaduuk is, valt niet onder dezelfde diagnose zeg maar. Dat konden ze pas constateren ná reparatie van de powerplug. Dus is het netjes dat ze TS nu vragen of hij dit wil laten herstellen door hen. Dat hun voorgestelde oplossing van het vervangen van het mobo wellicht overdreven is, laat ik hier in het midden. Maar de reparatie van de powerplug stond op zichzelf en is correct uitgevoegd naar ik begrijp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 19:22
Tsurany schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:20:
[...]
[...]

Niet helemaal: in m'n voorbeeld ga ik naar de garage omdat ik een kapotte lamp heb en niet omdat ik denk dat de lamp kapot is. Maar als ik naar de garage zou gaan omdat de lamp het niet doet en ze daar de lamp vervangen (met mijn toestemming) dan zal ik die ook moeten betalen hoor, ook al is het probleem daarmee niet opgelost.
woelders schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Diagnose was niet verkeerd, de powerplug was ook daadwerkelijk kapot. Dat daarna blijkt dat ook het scherm kaduuk is, valt niet onder dezelfde diagnose zeg maar. Dat konden ze pas constateren ná reparatie van de powerplug. Dus is het netjes dat ze TS nu vragen of hij dit wil laten herstellen door hen. Dat hun voorgestelde oplossing van het vervangen van het mobo wellicht overdreven is, laat ik hier in het midden. Maar de reparatie van de powerplug stond op zichzelf en is correct uitgevoegd naar ik begrijp!
Dit is zeker netjes van ze dat ze dat vragen. En ik vind het daarom ook niet meer dan normaal dat je wel die powerplug betaald. Ze hebben daar tenminste tijd in zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanmil op 02-10-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Misschien minstens zo belangrijk, wanneer heb je het product gekocht (lever datum, geen bestel datum) i.v.m. garantie? Pas even de OP aan met de extra info die je post, een overzichtelijke lijst met info is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Wat je schrijft is niet helemaal waar. Een offerte gaat over de reparatie van een geconstateerd defect. Dat defect is verholpen maar er is nog een defect. Dat staat buiten kijf. Je hebt, uit eigen woorden, je akkoord gegeven voor de reparatie van de powerplug. Dat er daarna nóg een defect blijkt te zijn heeft niets te maken met de reparatie of wanprestatie van de reparateur.

Kortom, als ik een laptop heb, die niet meer aangaat - omdat de powerplug defect is - deze powerplug wordt gemaakt. Dan blijkt ineens mijn hardeschijf óók nog eens defect te zijn. Dat kan ik niet verhalen op de reparateur. Dit is namelijk een andere klacht.

Kortom, al sowieso dien je de kosten te vergoeden voor de reparatie, daar heb je een akkoord voor gegeven. Je kunt niet zomaar, achteraf, ineens zeggen "Oh, doe mij die onderzoekskosten maar". Dat had je van tevoren moeten doen, niet achteraf.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
maar, ik wist niet van te voren dat deze kapot was. Sterker nog, mijn laptop was gewoon goed toen ik hem voor het laatste aan heb gehad... wel vreemd en jammer, vind het altijd zo'n geknoei met reparatie's e.d....
Kunnen jullie natuurlijk niks aan doen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Maar, hoe ging je naar de reparateur? Had je zelf al geconstateerd dat de powerplug kapot was? Of hebben zij die diagnose gesteld? In je verhaal komt naar voren dat je al wist dat dit onderdeel defect was. Dit heeft de reparateur nagemeten en is op dezelfde conclusie gekomen. Kortom, zij hebben gedaan wat de afspraak was.

Maar wat deed je laptop niet? Ging hij niet meer aan? Laadde hij niet meer, of slecht op? Want dan heb je, twee verschillende defecten. Of deze is veroorzaakt door de reparateur, dat is moeilijk te bewijzen. Tenzij je het systeem daar werkend heb afgeleverd. Is het systeem daar aan geweest? Hebben zij hem in werkende status kunnen zien? Dan kun je het aanvechten, want dan hadden zij er zorg voor moeten dragen om een aantekening te maken dat het scherm deze "waas" heeft.

Zo niet? Ja, dan moet je - helaas - de reparatie van het moederbord, óf van de powerplug betalen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 08:12
Via welke winkel is jou laptop naar reparatie?
Bij de Media Markt krijgen klanten altijd de optie om het product kosteloos te laten vernietigen. (Heb daar een jaar gewerkt bij de service afdeling.) Het lijkt mij dus dat zoiets ook mogelijk moet zijn bij jou winkel.

Naar mijn idee maakt de reparateur een fout.
Eerst vervangen ze de power plug en komen er dan pas achter dat er nog een veel erger probleem is. Dat is gewoon een verkeerde diagnose van de reparateur. De laptop was namelijk al total loss toen hij aankwam en dat hadden ze moeten constateren en direct aan jou moeten laten weten.
Je bent natuurlijk niet wijs als je een laptop van een paar jaar oud voor +300 euro gaat laten maken. De reparateur kan echt niet verwachten dat jij geld steekt in een laptop die defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bovenstaande comments niet gelezen, maar als afdelingschef / supervisor van reparatiecentr. die werkt in opdracht van Apple, Asus en Acer kan u het volgende mede delen:
CID (Customer Induced Damage): Buiten fabrieks/productie schade, door eigen hand gebeurd.

In uw geval volgt er een CID procedure.
Er worden kosten gerekend voor het vervangen van de connector, hierbij zou u bij voorbaat al geïnformeerd moeten zijn over de mogelijke blijvende schade, er is echter een elektrische complicatie opgetreden op een gevoelige variant van PCB.

Extra informatie voor u:
Er zijn twee type powerconnector aansluitingen:
1. Connector die intern gesoldeerd zit op het mainboard / DC-Board.
2. Een connector die door middel van een klik connector op een moederbord/ dc-board pinheader word aangesloten.
De eerste is het meest voorkomende en zal altijd een risico met zich mee brengen (logisch ook eigenlijk).

Nadat de reparatie is uitgevoerd kan het zo zijn dat er meerdere complicaties optreden, het kritieke punt in de huidige situatie is of uw notebook nog in staat was om aan te gaan (op accu).
Het is verplicht de notebook te checken of het probleem wel klopt en of deze verder normaal reageert (zeker bij CID gevallen).
Wanneer deze niet is gecontroleerd door desbetreffende reparateur/ monteur kunt u de zaak WEL aanvechten (bij binnenkomst EN afmelding).
Wanneer deze wel is gecontroleerd door desbetreffende reparateur/ monteur en goed bevonden kunt u de zaak WEL aanvechten (bij binnenkomst EN afmelding).
Wanneer deze wel is gecontroleerd door desbetreffende reparateur/ monteur en niet goed bevonden kunt u de zaak NIET aanvechten (bij binnenkomst EN afmelding).

Het probleem waar in u zit vraag ik om het begrip voor beiden zeiden:
- U wilt geen extra onkosten maken (wat logisch is) nadat een product afgemeld en niet goed getest is.
- Het bedrijf moet zich houden aan de geschreven regels die door: - de stropdas die boven zen geld telt - de opdrachtgever, zijn gesteld.

In elk geval dan ook kan er een coulance regeling worden aangevraagd (het laten vervallen van montage kosten, product kosten, etc).
U kunt echter onder coulance te vragen om de notebook in originele staat te brengen (tot zover mogelijk dan).
Houd er rekening mee dat u niet het gehele plaatje zou kunnen krijgen zoals u wilt, het is en blijft een lastige situatie voor beiden partijen.

Nog een extra belangrijk punt:
De winkel waar u de notebook heeft gekocht is zich als "Elektronisch Technische Werkplaats" verplicht te stellen aan bovenstaande stappen (als ze überhaupt al beschikken over het verplichte model).
Ze moeten volgens de wet dan ook fysiek een "incheck / uitcheck" formulier kunnen tonen, wanneer dit niet voldaan is hebben ze geen poot om op te staan.

Ook een leuk puntje, uit persoonlijke ervaring heb ik gemerkt dat van de 20-25 "Elektronisch Technische Werkplaatsen" waar ik in persoon geweest ben al niet eens beschikt over ESD werkplaatsen, maar metaal of houten tafels.

Laat er maar eens een keuring op af gaan, kunnen ze gelijk de hele afdeling sluiten (heb het al een paar keer zien gebeuren).

Mocht je nog meer willen weten, stuur even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
CyberFly schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:45:
Via welke winkel is jou laptop naar reparatie?
Bij de Media Markt krijgen klanten altijd de optie om het product kosteloos te laten vernietigen. (Heb daar een jaar gewerkt bij de service afdeling.) Het lijkt mij dus dat zoiets ook mogelijk moet zijn bij jou winkel.

Naar mijn idee maakt de reparateur een fout.
Eerst vervangen ze de power plug en komen er dan pas achter dat er nog een veel erger probleem is. Dat is gewoon een verkeerde diagnose van de reparateur. De laptop was namelijk al total loss toen hij aankwam en dat hadden ze moeten constateren en direct aan jou moeten laten weten.
Je bent natuurlijk niet wijs als je een laptop van een paar jaar oud voor +300 euro gaat laten maken. De reparateur kan echt niet verwachten dat jij geld steekt in een laptop die defect is.
Kosteloos vernietigen kun je kiezen vóórdat de reparateur het artikel hersteld. Niet nadien. Zo kun je makkelijk bedrijven op kosten jagen. Je krijgt in vele gevallen drie opties:
  • Je krijgt een PO (prijsopgave) je gaat akkoord met de kosten en het apparaat wordt hersteld
  • Je krijgt een PO, je gaat niet akkoord maar wil het artikel wel terug hebben, je betaald hiervoor wel onderzoekskosten
  • Je krijgt een PO, je gaat niet akkoord en hoeft het product niet terug --> product kostenloos vernietigd.
Zover ik kan lezen is TS naar reparateur gegaan. Reparateur heeft een defect geconstateerd. TS is akkoord met herstel - en kosten - voor apparaat. TS krijgt apparaat, gerepareerd retour, apparaat werkt maar er is nóg een defect - een paarse waas over het scherm - reparateur beidt aan om MB te vervangen voor een vergoeding van €300. TS wil hier niet mee akkoord gaan, reparateur brengt wel - overeengekomen - kosten in rekening voor herstel powerplug.

TS wil nu onder kosten herstel uit komen, al dan niet door alleen vergoeden van onderzoekskosten.
Dat laatste gaat niet, want het herstel is al gebeurd, op toestemming van TS. Je kunt dat niet zomaar terug draaien.

Nu is de vraag alleen, had het systeem al last van een paarse waas? De reparateur is natuurlijk verplicht om beschadigingen, intern, extern, in gebruik etc. te vermelden. Kortom, heeft de TS het systeem aangezet op de balie bij reparateur? Zo ja? Is daar een aantekening gemaakt over een paarse waas op het scherm? Nee? Dan kun je stellen dat - paarse waas - oftewel 'defect' is veroorzaakt door de reparatie. Kortom, reparateur moet kosteloos het herstel van deze fout op zich nemen.

Om een lang verhaal kort te maken, was de waas al aanwezig vóór reparatie. En heeft de reparateur het artikel kunnen zien - terwijl het aan stond - en is er toen een aantekening gemaakt over deze waas, indien aanwezig?
Zo niet? Kijken wat je kunt doen om de blaam bij het reparatiebedrijf te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 08:12
@ Exlaxl
Graag niet de extra informatie via een DM sturen. Dat heeft namelijk helemaal geen nut voor de rest van de tweakers met vergelijkbare problemen. Door de informatie op het forum te posten kunnen wij het allemaal opzoeken en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
@allemaal

Ik heb goed nieuws. Ik heb het aanbod gekregen de defecte laptop (mét "nieuwe" powerplug) terug te krijgen en onder de streep alleen de verzendkosten heen en terug te betalen, dus ook niet voor de plug. Hier ben ik direct op in gegaan en ik heb de verkoper ook hartelijk bedankt. Ten eerste omdat ik niet hier nog wat ga afdingen, en ten tweede, een beetje tweaker wil heel graag voor een euro of 30 een bijna werkende laptop terug om er wat mee te tweaken, ik kan de hdd hergebruiken en miss nog wat met het scherm:) Míjn vraag is opgelost, ik weet niet hoe dat normaal gaat maar wat mij betrefd mag er een slot op? tenzij mensen door willen discusseren?

Bedankt in ieder geval allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, geef me een prijsje voor de laptop in deze staat (zonder hdd) :P
Pagina: 1