Beste strategie voor eigen webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 12:50
Mijn webshop is nu 3 a 4 maanden jongen en groeit gestaag door. Qua marketing plaats ik zo nu en dan een gerichte Facebook ad voor 5-10 dollar per dag, maar verder heb ik het van mijn SEO optimalisatie, welke redelijk tot goed is.

Het 'probleem' is dat alles nu een beetje in een sneltreinvaart terecht komt. Ben benaderd door een radiozender om mee te werken aan een prijzenactie, wat uiteraard een hele goede kans is voor veel exposure. Naast het voorraad management en webdevelopment gedeelte wil ik goed voorbereid zijn en dus een Sociaal vangnet bouwen zodat ik die potentieel nieuwe bezoekers niet uit het oog verlies, want op dit moment heeft mijn webshop nog geen eigen Social media Branding pagina (wel integratie dmv. korting als je de website liked e.d.)

Mijn idee tot nu toe is dat ik een Facebook-pagina maak waar ik periodiek een gratis product weggeef en daarnaast updates geef met betrekking tot eventuele nieuwe producten/ideeën. Hetzelfde geldt voor Twitter waar ik mensen lok naar de Facebook-pagina maar waar ik bijvoorbeeld ook een klantenservice rol kan vervullen. Of dit de beste manier is, weet ik niet. Misschien slimmer om 1 platform te kiezen in het begin?

Ik vind het echter knullig staan om in het begin maar 0-10 volgers te hebben, zeker wanneer die radioactie van start gaat. Dus ik denk eraan om likes/followers te gaan kopen voor een paar dollar. Psychologisch is de drempel dan lager voor echte bezoekers. Maar is dat wel te vertrouwen / aan te raden of juist af te raden?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het ligt heel veel aan de doelgroep van je webshop. Als ik je bericht lees en zou moeten gokken zijn het Nederlanders in de leeftijdsgroep van 18 tot 35 jaar?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Johnny schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:21:
Het ligt heel veel aan de doelgroep van je webshop. Als ik je bericht lees en zou moeten gokken zijn het Nederlanders in de leeftijdsgroep van 18 tot 35 jaar?
18-35 klopt inderdaad, gaat om een niche-segment binnen iPhone hoesjes (retro) (URL staat onder m'n nickname). Dus Social Media is bij deze doelgroep natuurlijk best wel belangrijk. Het probleem is dat de actie op hele korte termijn is, namelijk volgende week al de eerste actieweek. Vandaar ik nu een beetje haast heb :).

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het kopen van likes of followers is altijd af te raden. Dat zijn vaak zo overduidelijk gefabriceerde profielen dat het zelfs voor een leek makkelijk is om te zien dat het nep is. Verder mag het officieel ook niet en heb je ook nog eens kans op een page suspension. Lijkt me helemaal niet wat je wil.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nooit iets kopen op dat gebied inderdaad. Als je investeert, investeer dan in exposure. Sponsored tweets, Facebook ads en Google Adwords. Het bereik wat je daarmee opbouwt, samen met je SEO-activiteiten en mond-tot-mond reclame is zoveel beter en 'gezonder' dan paid likes/followers.

In the long run zal het je heel veel waard zijn, al zal het in het begin langzaam lopen zoals nu. Denk gewoon aan het spreekwoord: de aanhouder wint :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Facebook likes kopen is gewoon 'niet handig'.
Pas ook op met je page dat je eigenlijk geen 'like dit om te winnen' acties mag houden, al zul je er zeker in het begin best mee weg kunnen komen. Met wat pech ziet iemand van het Facebook team het en ben je je pagina kwijt.

Probeer zowel Facebook als Twitter niet te gebruiken om te 'spammen' en alleen maar met producten en acties te komen, maar gewoon leuke dingen die mogelijke klanten interessant vinden, hele gedoe rond iPhone 5 bijvoorbeeld.

Vraag gewoon in je checkout mails of ze je willen liken/followen en zorg dat er al wat leuks op die pagina staat.

Het is sowieso ook niet onverstandig op andere social media (pinterest/g+) ook de naam van je webshop vast vast te leggen, zo kan een ander (concurrent?) er niet mee aan de haal!

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-10-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:17:
Facebook likes kopen is gewoon 'niet handig'.
Pas ook op met je page dat je eigenlijk geen 'like dit om te winnen' acties mag houden, al zul je er zeker in het begin best mee weg kunnen komen. Met wat pech ziet iemand van het Facebook team het en ben je je pagina kwijt.

Probeer zowel Facebook als Twitter niet te gebruiken om te 'spammen' en alleen maar met producten en acties te komen, maar gewoon leuke dingen die mogelijke klanten interessant vinden, hele gedoe rond iPhone 5 bijvoorbeeld.

Vraag gewoon in je checkout mails of ze je willen liken/followen en zorg dat er al wat leuks op die pagina staat.

Het is sowieso ook niet onverstandig op andere social media (pinterest/g+) ook de naam van je webshop vast vast te leggen, zo kan een ander (concurrent?) er niet mee aan de haal!
Misschien dat ik het op de checkout-pagina van de webshop vermeld van "Like ons en maak kans op een gratis hoesje twv 9.99.." ik neem aan dat dit wel gewoon mag?

Ik heb een beetje rondgekeken op Twitter naar de concurrentie, en een Amerikaanse webshop die een soortgelijk iets als ik doe, benaderd potentiële klanten erg persoonlijk (bijvoorbeeld mensen die tweeten dat ze een hoesje zoeken voor hun nieuwe iPhone) en wijst ze vervolgens op hun website :) Denk dat ik ook die kant op moet gaan, gezien de positieve response die hun krijgen.

Betreft het kopen van likes, ik weet dat dit altijd af te raden is, maar veel blogs die ik lees raden het juist aan omdat zelfs een userbase van enkele honderden mensen veel sneller beweegt om ook te gaan liken (kuddegedrag). In mijn geval gaat die radioactie volgende week al van start, dus als ik een paar honderd likes heb geeft dit een positief psychologisch signaal vermoedde ik..

Ga er toch nog even goed over nadenken, want wil aan de andere kant gewoon een hele nette start maken in plaats van een grijze-start met 500 Chinezen bots :+.

Edit: FB en Twitter zijn aangemaakt. Helaas is de hoofdnaam van m'n webshop al in gebruik terwijl er niets mee gedaan wordt, dus heb er 'nl' achter gezet..

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 02-10-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Als jij makkelijk kan tracken dat iemand via jouw site liked... lijkt me dat geen probleem. Je mag alleen op Facebook zelf geen enkele facebook methode inzetten voor prijsvragen en spelletjes, alleen like-gaten naar een eigen app, dit om de verantwoordelijkheid bij jou te houden ipv bij facebook.

Zou toch proberen zo min mogelijk Chinezen en Indiërs binnen te halen, valt op dat het nep is. Twitter kan je wel al wat volgers krijgen door anderen te gaan volgen, en idd ook het trucje toe te passen wat die amerikanen doen, ga op anderen reageren en een discussie aan, tijdsintensief, maar wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCandless
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05-2021

McCandless

I'm supertramp

Het gaat hard met de likes zie ik. 1209 op dit moment. Toch maar wat gekocht? Staat natuurlijk niet echt geloofdwaardig, een lege facebookpagina met ruim 1200 fans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2014
"Joined Facebook 22 hours ago"

En nu inderdaad al 1209 fans, klinkt mij niet bepaald geloofwaardig in de oren. Sterker nog, het kan mensen doen gaan twijfelen hoe echt dit merk nu eigenlijk is. Als je gewoon eerlijk vertelt dat je nog maar net een Facebook pagina bent begonnen omdat je een jong bedrijf bent, dan zullen mensen dat echt wel kunnen waarderen. Maar likes kopen.. ik ben persoonlijk teleurgesteld in bedrijven die zo hun klandizie moeten opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Je had gewoon Facebook advertising moeten gebruiken, daarmee had je voor weinig geld ook makkelijk een paar honderd echte likes kunnen regelen. Je staat er versteld van wat mensen allemaal liken en wat niet.

Denk je niet dat FB geen algoritmes heeft die zoeken naar een % stijging van meer dan 500%, of meer dan 1000 likes na een week?

[ Voor 24% gewijzigd door André op 03-10-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Eens met bovenstaande heren - zoveel likes met zo weinig historie/content gaat tegen je werken :X 8)7

En zeker eens met André: FB ads zijn niet zo duur en werken prima :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 14:34
Ik zou persoonlijk beginnen met maar 1 medium; facebook óf twitter. Het is heel lastig om gedurende lange tijd op 2 verschillen media nieuwe content te blijven plaatsen. Beetje als het bijhouden van een blog; aan het begin is het erg leuk, maar het wordt steeds zwaarder om constant nieuwe dingen te blijven plaatsen.

Is het geen idee om gebruikers zelf hoesjes te laten ontwerpen, elke maand een winnend model uit te kiezen, en die met een korting te verkopen of weg te geven aan een aantal mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben zelf sinds kort ook gestart met een webshop. Deze webshop is eigenlijk een logisch gevolg geworden van mijn hobby's. Programmeren, server techniek, online ondernemen, ontwerpen, klant contact, marketing, het is allemaal bijzonder interessant.

Op den duur zag ik dat mensen zich enorm interesseerden voor de producten uit één van mijn hobby's. Het gaat hierbij om modern traditioneel scheren. Vrijwel iedereen was lovend en enthousiast over het scheren met een krabber als vervanging voor moderne scheerapparaten en cartridge scheermesjes. Wat is er dan leuker om vrijwel al je hobby's te koppelen en een webshop hobby erbij te nemen? Ondertussen ben ik enkele weekjes verder en is het nu al een bijzonder leuke onderneming. Ik ben vertrouwd met de producten en heb er een enorm vertrouwen in, net zoals mijn klanten.

Zaken als reclame maken lopen gelijk met de capaciteit die ik kan leveren en de producten die ik nu aanbied. Ik heb helemaal niets aan 100-den likes of followers op mijn Facebook pagina of Twitter account. Momenteel bied ik nog geen totaaloplossing, dus veel bezoekers vinden nog niet wat ze zoeken. Het doel is nooit geweest om er geld aan te verdienen, wel om mijn hobby's uit te oefenen en anderen op de hoogte te brengen van een fijnere scheermethode. Liever één follower die af en toe een berichtje post dan 100-den die niets van zich laten horen. Ik vind het veel leuker om ervaringen te lezen van klanten. Momenteel heb ik nog niet de capaciteit om tientallen klanten per dag een goede service te verlenen. Dat is niet erg aangezien dat vanzelf groeit. En het blijft een hobby. :)

Likes kopen vind ik vreemd. Het wekt heel erg negatief vertrouwen. 22h oud en over de duizend likes? Hmmz. :) Ik zou mezelf eerder in de situatie zien waarbij ik een pagina _juist_ like om de "nieuwe ondernemer met zeer fijne producten te steunen". De radioactie had je misschien goed kunnen gebruiken om die "likes" te bouwen als je daar waarde aan hecht. Voor mijn eigen shop maakt het niet zoveel uit hoeveel likes ik heb zoals ik hierboven al aangaf. Klantcontact vind ik belangrijker en dat komt vanzelf als je goede service verleent. In mijn situatie maak ik overigens gebruik van facebook en twitter. Twitter is nu wat meer éénrichtingscommunicatie zoals serveronderhoud en dergelijke. Facebook wordt wat meer gebruikt voor klantcontact en leuke acties. Misschien dat dat in de toekomst nog verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
JurjenK schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:43:
"Joined Facebook 22 hours ago"

En nu inderdaad al 1209 fans, klinkt mij niet bepaald geloofwaardig in de oren. Sterker nog, het kan mensen doen gaan twijfelen hoe echt dit merk nu eigenlijk is. Als je gewoon eerlijk vertelt dat je nog maar net een Facebook pagina bent begonnen omdat je een jong bedrijf bent, dan zullen mensen dat echt wel kunnen waarderen. Maar likes kopen.. ik ben persoonlijk teleurgesteld in bedrijven die zo hun klandizie moeten opbouwen.
Ik heb het er met een marketingmanager over gehad (een kennis), en hij heeft het me toch aangeraden, zeker voor Twitter omdat aantallen daar meer gelden. Gezien de radioactie die volgende week al begint, vond hij dat het psychologische effect zwaarder woog op deze korte termijn dan dat je bijna niet bestaand bent op FB/TT. Maar discutabel is en blijft het zeker. Misschien dat het altijd een schaduw blijft op mijn social-media strategie, of misschien werpt het zijn vruchten af en zal het verbloemen door een echte fanbase.

Overigens had ik er 'maar' 500 besteld, dit zijn er rond de 1200 geworden om onduidelijk redenen, waar ik niet heel blij mee ben (hopelijk unliken ze op korte termijn, wat regelmatig het geval is met zulke gekochte likes). Tegelijkertijd werk ik nu ook aan echte likes, en ga inderdaad wat sponsored FB ads ertegenaan gooien om een betrouwbare community op te bouwen.
Avalaxy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:41:
Ik zou persoonlijk beginnen met maar 1 medium; facebook óf twitter. Het is heel lastig om gedurende lange tijd op 2 verschillen media nieuwe content te blijven plaatsen. Beetje als het bijhouden van een blog; aan het begin is het erg leuk, maar het wordt steeds zwaarder om constant nieuwe dingen te blijven plaatsen.

Is het geen idee om gebruikers zelf hoesjes te laten ontwerpen, elke maand een winnend model uit te kiezen, en die met een korting te verkopen of weg te geven aan een aantal mensen?
Ik heb nu naast Facebook tegelijkertijd voor Twitter gekozen en ben al best enthousiast over de resultaten. Al 2 klanten die vanaf Twitter komen met minimale input (ben nog een beetje aan het proeven wat goed werkt en wat niet en hoe ik zo veel mogelijk potentiële klanten op een goede manier kan benaderen), maar wat al wel vaststaat is dat ik Twitter wil gebruiken om direct potentiële klanten te benaderen, en Facebook meer als verzamelpunt wil houden om acties te organiseren wat leidt tot meer exposure.

Betreft je actie over een eigen ontwerp, klinkt inderdaad als een goed idee. Ben nu bezig met een fabrikant/handelaar om te bekijken of het haalbaar is om bijvoorbeeld 100 stuks van een eigen ontwerp (hardcase) te laten maken. Nog niets concreets, maar zou enorm differentiëren als we eigen cases kunnen ontwerpen en vervolgens gaan verkopen. Zou helemaal mooi zijn als klanten hier aan mee kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 03-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440819

Dannydekr schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Ik heb het er met een marketingmanager over gehad (een kennis), en hij heeft het me toch aangeraden, zeker voor Twitter omdat aantallen daar meer gelden. Gezien de radioactie die volgende week al begint, vond hij dat het psychologische effect zwaarder woog op deze korte termijn dan dat je bijna niet bestaand bent op FB/TT. Maar discutabel is en blijft het zeker. Misschien dat het altijd een schaduw blijft op mijn social-media strategie, of misschien werpt het zijn vruchten af en zal het verbloemen door een echte fanbase.

Overigens had ik er 'maar' 500 besteld, dit zijn er rond de 1200 geworden om onduidelijk redenen, waar ik niet heel blij mee ben (hopelijk unliken ze op korte termijn, wat regelmatig het geval is met zulke gekochte likes). Tegelijkertijd werk ik nu ook aan echte likes, en ga inderdaad wat sponsored FB ads ertegenaan gooien om een betrouwbare community op te bouwen.
Zucht...ik zet mijn "botte modus" aan. Om psychologisch effect likes gekocht en dat noemt zich een marketingmanager? Twijfel je zo over je eigen bedrijf dat je denkt dat je met veel likes meer klanten binnen zult halen? Heb je al een superdelux groot pand en gelijkwaardige auto, je moet toch niet hopen dat mensen je bedrijf anders niet serieus gaan nemen. Eigenlijk hoop ik wel een beetje dat die 500 neplikes je in de kont gaan bijten. Dit soort zaken geven de SEO branche juist een slechte naam. Focus je op het echte werk, geld verdienen met je onderneming en oprechte likes en je geld verdienen. Ik kan er met de hoofd echt niet bij...en juist omdat je likes koopt zou ik je als klant niet serieus nemen.
Dannydekr schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Ik heb nu naast Facebook tegelijkertijd voor Twitter gekozen en ben al best enthousiast over de resultaten. Al 2 klanten die vanaf Twitter komen met minimale input (ben nog een beetje aan het proeven wat goed werkt en wat niet en hoe ik zo veel mogelijk potentiële klanten op een goede manier kan benaderen), maar wat al wel vaststaat is dat ik Twitter wil gebruiken om direct potentiële klanten te benaderen, en Facebook meer als verzamelpunt wil houden om acties te organiseren wat leidt tot meer exposure.

Betreft je actie over een eigen ontwerp, klinkt inderdaad als een goed idee. Ben nu bezig met een fabrikant/handelaar om te bekijken of het haalbaar is om bijvoorbeeld 100 stuks van een eigen ontwerp (hardcase) te laten maken. Nog niets concreets, maar zou enorm differentiëren als we eigen cases kunnen ontwerpen en vervolgens gaan verkopen. Zou helemaal mooi zijn als klanten hier aan mee kunnen werken.
Dit is voor mij echt ondernemen. Als je de tijd van de neplikes hierin (had) gestopt wie weet had je dan nog wel meer echte klanten binnen gehaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 440819 op 04-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Facebook gaat overigens best goed momenteel. Ondanks de nep-likes toch al een stuk of 40 echte likes en al meerdere orders met Facebook als referentie (kortingscode), grappig om te zien dat ook veel vrienden van vrienden er blijkbaar aandacht aan geven en dat je het bereik van je shop enorm verhoogt door actief bezig te zijn met socialmedia pormotie.

Denk dat Google Adwords hier (sowieso in mijn geval) niet snel tegenop kan en dat ik alleen nog maar via Facebook reclame ga maken.

Wat ik momenteel doe is een algemene advertentie plaatsen die direct linkt naar de webshop. Daarnaast heb ik een Facebook-post gepromoot waarin een aanbieding van 1 v.d. producten staat incl. kortingscode. Voor nog geen 10 dollar per dag heb je al een enorm bereik en al meteen een ROI/winst.

Overigens, de radioactie is vanaf morgen in de lucht. Gaat om het Radio Veronica (80-90's) prijzenpakket waarin 1 van onze producten dus 1 v.d. 3 prijzen betreft. Ben benieuwd of dit meteen is terug te zien in de bezoekersaantallen/orders. Gaat om meer dan een miljoen luisteraars begreep ik. Ben op zich een beetje sceptisch of de shop er echt storm door gaat lopen, maar word graag verrast uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:31

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hey,

Even wat snel commentaar op de website:
1. Is de website wat langzaam of ligt dat aan mijn verbinding (heb een snelle verbinding dus denk het niet).
2. http://www.retrocases.nl/wie-zijn-wij/ in het onderste kader staat een spatie teveel voor Of (laatste zin).
3. Ik vind bij contact jullie contactgevens wat gelimiteerd. Geen telefoonnummer, geen postcode, geen land..
4. Daarnaast heb je alleen een Facebook plugin, die overigens niet duidelijk herkenbare als zodoende is. (de bovenste heb ik het over) Waar is je Twitter plugin?
5. Waarom heb je nog geen notificatie over de actie van de radio show prijs?

Voor de rest wel een mooie website die er betrouwbaar uit ziet! Succes met je webshop, en als laatste wil ik mij aansluiten bij de meningen hierboven, geen likes meer kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ircghost schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:45:
Hey,

Even wat snel commentaar op de website:
1. Is de website wat langzaam of ligt dat aan mijn verbinding (heb een snelle verbinding dus denk het niet).
2. http://www.retrocases.nl/wie-zijn-wij/ in het onderste kader staat een spatie teveel voor Of (laatste zin).
3. Ik vind bij contact jullie contactgevens wat gelimiteerd. Geen telefoonnummer, geen postcode, geen land..
4. Daarnaast heb je alleen een Facebook plugin, die overigens niet duidelijk herkenbare als zodoende is. (de bovenste heb ik het over) Waar is je Twitter plugin?
5. Waarom heb je nog geen notificatie over de actie van de radio show prijs?

Voor de rest wel een mooie website die er betrouwbaar uit ziet! Succes met je webshop, en als laatste wil ik mij aansluiten bij de meningen hierboven, geen likes meer kopen..
Thanks voor de review :) dat de site sneller mag (gemiddeld 0.7 sec per pagina momenteel), was ik al achter. Komt mede door het responsieve design met Retina elementen. Daarnaast moet ik ook een betere cache plugin installeren, maar dit brengt complicaties met zich mee waardoor alles uitvoerig getest moet worden, dus nog geen tijd gehad helaas. De site kan hierdoor 50% sneller worden.

Facebook button wordt morgen toegevoegd, die F is inderdaad te onduidelijk. Twitter knop komt ernaast.

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 07-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:31

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En betreffende de contactgegevens? Misschien nog een Google Maps .api er bij gooien? Contact uren?

De reden dat ik hier zo op door hamer is omdat dit voor mij vaak doorslaggevende factoren zijn wanneer ik beoordeel of iemand betrouwbaar is, toch het idee dat iemand fysiek benaderbaar is maakt iemand al een stuk betrouwbaarder.

[ Voor 54% gewijzigd door Ircghost op 07-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ircghost schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:30:
En betreffende de contactgegevens? Misschien nog een Google Maps .api er bij gooien? Contact uren?

De reden dat ik hier zo op door hamer is omdat dit voor mij vaak doorslaggevende factoren zijn wanneer ik beoordeel of iemand betrouwbaar is, toch het idee dat iemand fysiek benaderbaar is maakt iemand al een stuk betrouwbaarder.
Goed punt, heb niks te verbergen, dus zal inderdaad wat extra relevante gegevens toevoegen morgen. Beter te veel informatie dan te weinig :) overigens kun je volgens mij alle info ook traceren via het KvK nummer. Het staat trouwens al wel op de facturen die meegestuurd worden (wettelijk verplicht en sowieso handig ivm met eventueel retour).

EDIT: Cacheplugin geinstalleerd en geconfigureerd. Snelheid is nu veel beter, pagina's laden voor het gevoel bijna instant. Voelt in ieder geval een stuk prettiger aan en geen bugs.

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 08-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Weet niet of het geheel aan de radioactie ligt, of ook voor een groot gedeelte aan Facebook, maar de verkopen zijn echt gigantisch gestegen sinds maandag :)

Wel een vraag betreft de communicatie naar de klanten; momenteel, wanneer een bestelling op het einde wordt geannuleerd of wanneer deze de status mislukt krijgt (omdat ze te lang wachten bij een iDeal betaling bijvoorbeeld), krijgen deze mensen een mail om te achterhalen of zij zelf hebben geannuleerd of dat het een fout in het systeem betrof waarom ze zijn afgehaakt. De website is immers net over op een nieuw systeem, waardoor potentieel bugs op betaal gebied meteen aangepakt moeten worden

Ik vraag me af of dit niet te opdringerig/irritant overkomt, gezien het feit ik van de 3 benaderde klanten nog geen reactie terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Dannydekr schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:27:
Ik vraag me af of dit niet te opdringerig/irritant overkomt, gezien het feit ik van de 3 benaderde klanten nog geen reactie terug heb.
Dat hangt natuurlijk helemaal van het verstuurde bericht af.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik024
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2022
Leuke website, als je niet weet waardoor het komt dat je opeens veel verkoopt moet je nog een en ander bijstellen. Je kan met Analytics namelijk gewoon zien waar je traffic vandaan komt, en welke traffic bronnen conversies veroorzaken. Mochten de conversies van een radio actie komen dan zullen de bezoekers waarschijnlijk binnenkomen via direct verkeer.

Om echt te meten wat het effect van een dergelijke radioactie is kan je de bezoekers het best binnen laten komen via een landingspagina.

Meten is weten ;)

Rik - Slaapshopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
rik024 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:18:
Leuke website, als je niet weet waardoor het komt dat je opeens veel verkoopt moet je nog een en ander bijstellen. Je kan met Analytics namelijk gewoon zien waar je traffic vandaan komt, en welke traffic bronnen conversies veroorzaken. Mochten de conversies van een radio actie komen dan zullen de bezoekers waarschijnlijk binnenkomen via direct verkeer.

Om echt te meten wat het effect van een dergelijke radioactie is kan je de bezoekers het best binnen laten komen via een landingspagina.

Meten is weten ;)
Hier een analyse van gisteren:

Analytics toont 249 unieke bezoekers, heb echter blijkbaar nog geen conversie geïntegreerd in het checkout systeem, hoewel het volgens het systeem wel staat ingesteld, dus hier kijk ik nog even naar want vind dit erg belangrijk.

Bounce rate is 30-40%, dus dat is prima in orde en de gemiddelde tijd op de site is rond de 1 minuut en 50 seconden, wat ook prima is.

Dit was de traffic source van gisteren:

23.29%Search Traffic
58 Visits

40.56%Referral Traffic
101 Visits

36.14%Direct Traffic
90 Visits

Search traffic is logisch, alleen 25% staat onder keyword 'not provided' dus kan daar niet veel mee?

Referal is voornamelijk Facebook en zag ook Tweakers.net op 21 bezoeken staan :), daarnaast nog wat kleinere bronnen.

Direct traffic is altijd lastig, maar ik vermoed dat dit naar aanleiding v.d. radioactie is. 90% van de direct traffic komt op de homepage terecht, de rest op de winkel pagina of info pagina.

Gisteren zo'n 11 hoesjes verkocht, dus dat betekent dat de conversiepercentage zo'n 4.5% is, wat volgens mij heel erg goed is, zeker als je pas 3.5 maanden in de lucht bent en als je bedenkt dat veel Tweakers.net bezoekers enkel kijken uit nieuwsgierigheid, waardoor de wezenlijke ratio misschien nog wel hoger is.

edit: zag dat in Analytics zelf E-commerce niet aanstond |:( nu wel aangezet, dus verwacht morgen resultaten te kunnen zien, want eerdere resultaten zijn niet zichtbaar, ondanks de code die al op de site was geintegreerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 11-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik024
Heel goed, nu kan je dus checken vanuit welke bronnen de conversies komen.
Zie je dat bepaalde bronnen goed converteren, dan kan je daar wat meer op focussen.
4,5% is inderdaad heel erg goed!

Rik - Slaapshopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Is e-commerce niet terugwerkend zichtbaar als je dat aanzette in Analytics? Meen dat dat voorheen in ieder geval wel was.

Evt kan je nog een doel of meerdere doelen instellen met pad, bv checkout pagina > bedankt pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:23:
Is e-commerce niet terugwerkend zichtbaar als je dat aanzette in Analytics? Meen dat dat voorheen in ieder geval wel was.

Evt kan je nog een doel of meerdere doelen instellen met pad, bv checkout pagina > bedankt pagina.
Erg vreemd. Heb E-commerce aangezet in Analytics zelf (dit stond uit), en volgens de plugin v.d. webshop heb ik de Analytics E-commerce mogelijkheden geactiveerd. Heb net al wat cases verkocht, maar zie ze nog niet terug. Het werkt dus niet blijkbaar..

Die doelen ga ik sowieso even instellen, volgens mij is dat voor mij voldoende qua tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:23:
Helaas, voorheen was deze knop alleen een "ik maak het zichtbaar of niet" knop. Maar tegenwoordig is het ook aan "ik zet de ecommerce meting aan of uit" knop ;) Je ziet dus pas data vanaf het moment dat je het aan zet.
Dannydekr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Erg vreemd. Heb E-commerce aangezet in Analytics zelf (dit stond uit), en volgens de plugin v.d. webshop heb ik de Analytics E-commerce mogelijkheden geactiveerd. Heb net al wat cases verkocht, maar zie ze nog niet terug. Het werkt dus niet blijkbaar..

Die doelen ga ik sowieso even instellen, volgens mij is dat voor mij voldoende qua tracking.
Geduld, kan soms 24 uur duren voor je die ziet. Als je het zeker wil weten kan ik wel een testbestelling doen?

[ Voor 39% gewijzigd door André op 11-10-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
André schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Helaas, voorheen was deze knop alleen een "ik maak het zichtbaar of niet" knop. Maar tegenwoordig is het ook aan "ik zet de ecommerce meting aan of uit" knop ;) Je ziet dus pas data vanaf het moment dat je het aan zet.

[...]

Geduld, kan soms 24 uur duren voor je die ziet. Als je het zeker wil weten kan ik wel een testbestelling doen?
Thnx, maar niet nodig. Zou goed kunnen dat het 24 uur duurt, heb al meerdere bestellingen gehad vandaag, waarvan er niet 1 zichtbaar is tot nu toe en heb 15 minuten geleden een Goal URL ingesteld, dus die zou ook pas morgen resultaten tonen als die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik024
Ja, het kan even duren voordat het werkt.
Een andere tip, activeer in Analytics de Site Search query.
Die laat overzichtelijk zien waar mensen op jouw sit zelf naar zoeken en welke zoekopdrachten daarvan conversies maken ;)

Rik - Slaapshopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
rik024 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:25:
Ja, het kan even duren voordat het werkt.
Een andere tip, activeer in Analytics de Site Search query.
Die laat overzichtelijk zien waar mensen op jouw sit zelf naar zoeken en welke zoekopdrachten daarvan conversies maken ;)
Heb het blijkbaar nog niet voor elkaar gekregen, ga de analytics code dus maar handmatig implementeren in de PHP bestanden vanavond, denk dat het een bug betreft in Woocommerce (de plugin die de webshop gebruikt).

Verder moet ik even kijken of die search query makkelijk te implementeren valt. Gezien er maar 10 producten (binnenkort iets meer) zijn, wordt de zoekfunctie niet veel gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Mooi voorbeeld hoe je een bestaand thema kan omzetten naar je eigen style. Kwam dit thema ook op themeforest tegen, wel jammer dat er bijvoorbeeld op de homepage niet goed gebruik gemaakt word van de header tags. Een hele boel h1 tags van je producten en niet van je sitenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
m19 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:45:
Mooi voorbeeld hoe je een bestaand thema kan omzetten naar je eigen style. Kwam dit thema ook op themeforest tegen, wel jammer dat er bijvoorbeeld op de homepage niet goed gebruik gemaakt word van de header tags. Een hele boel h1 tags van je producten en niet van je sitenaam.
De slider die ik gebruik bevat de titels van de producten, dit zijn 7 slides en dus ook 7 H1 tags. Ik heb deze expres een H1 tag gegeven omdat ik er de focus op wilde leggen. SEO check-tools zien het dus alsof er 7 H1 tags onder elkaar op de homepage staan, wat in principe klopt, maar in de werkelijkheid net iets anders ligt :)

Daarnaast zou ik niet weten waar mijn sitenaam een H1 tag zou moeten krijgen, de sitenaam wordt niet expliciet genoemd. Of bedoel je wat anders?

Het thema is overigens een aanrader, zeker als je snel een moderne en mobiel geoptimaliseerde site wil die je goed kunt aanpassen op je eigen stijl. Er zijn wel wat bugs/problemen op bijvoorbeeld de iPad/iPhone die best veel tijd kosten om goed te debuggen en op te lossen (het logo, winkeloverzicht en uitlijning van de betaal en winkelwagen pagina werkten heel slecht bijvoorbeeld). En standaard maakt de productpagina geen gebruik van H1 tags voor de productentitel, dit heb ik ook moeten aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 15-10-2012 14:58 ]

Pagina: 1