int HDD 2 partts. zo in ext. HDD behuizing kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik wil ik een (nu in de pc aanwezige) uit 2 partities bestaande WD green in een los te kopen externe usb 2 behuizing gaan stoppen.

MAAR, ik weet dit gewoon niet eens ! zal de huidige schijf extern werken zOnder allerlei gedoe vooraf?
Hij is namelijk verdeeld in twee bijna 1 GB TB partities, de ene ntfs 16 kb de andere 32 kb.

Ik hoop uiteraard op inschroeven, stroom er op, usb pluggen, en voila - 2 partities zien (ik draai op windows 7 x64) en gebruiken kunnen als vanouds.

Maar dat is wellicht naief?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dit werkt gewoon, het enige wat een externe behuizing doet, is het satasignaal omzetten naar een usbsignaal. Zelf heb ik jaren met 2 externe behuizingen gewerkt, waar ik gewoon verschillende schijven in stopte, het heeft altijd gewerkt. Enige wat zou kunnen gebeuren is, dat de driveletters wijzigen, maar dat kan je handmatig weer goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Werkt gewoon.

Ik hoop dat je partities ziet van 1 TB ipv i gigabyte... scheelt maar een factor 1000.. O-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:30:
Werkt gewoon.

Ik hoop dat je partities ziet van 1 TB ipv i gigabyte... scheelt maar een factor 1000.. O-)
LOl, ja die bedoel ik inderdaad! hij is bruto 2 TB, dus inderdaad 2 x bijna 1 TB partities.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Anoniem: 292340 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:27:
Dit werkt gewoon, het enige wat een externe behuizing doet, is het satasignaal omzetten naar een usbsignaal. Zelf heb ik jaren met 2 externe behuizingen gewerkt, waar ik gewoon verschillende schijven in stopte, het heeft altijd gewerkt. Enige wat zou kunnen gebeuren is, dat de driveletters wijzigen, maar dat kan je handmatig weer goed zetten.
Ja die zullen per keer wel veranderen afhankelijk van andere aangesloten usb sticks en x-dock wel of niet met hdd gevuld e.d.

Maar dit klinkt goed deze praktijk ervaring.

Zal mij ook benieuwen hoe de sata 300 disk in de ext. behuizing naar usb 2 gaat presteren.

Bedankt voor de reacties, ik ga shoppen voor een goedkope sata 300 naar usb 2 ext hdd behuizing.
Review volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

notsonewbie schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Zal mij ook benieuwen hoe de sata 300 disk in de ext. behuizing naar usb 2 gaat presteren.
Usb 2.0 haalt tussen de 25 en 35 MB/s voor lezen en schrijven, dat is althans mijn ervaring. Is het misschien een tip om een externe behuizing te halen met Esata? Dan draai je gewoon op Sata2 snelheden. ;)
Pagina: 1