Afzwakkend wifi signaal

Pagina: 1
Acties:

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb al meerdere jaren een Linksys WRVS4400N router (v 1.0), ik geloof al ruim 4 jaar. Dit is een b/g/n router.

Ik merk de laatste tijd dat op een laptop in huis er de laatste tijd veel problemen zijn met het verbinding maken met het draadloos netwerk (waar die er voorheen nooit waren). Ik heb voor deze laptop al getracht de meeste rencte drivers te installeren, het is een Atheros kaart die erin zit. De laptop is van 2008, dus al wat aan de oudere kant. Op een andere laptop van een logé die laatst 2 weken op visite was waren er ook steeds problemen met het verbinden met het netwerk. Beide laptops draaien overigens Windows Vista.

Ook op een iPod Touch is er de laatste tijd veel last van een afzwakkend signaal (het is tegenwoordig maar half sterk, waar die een paar weken geleden nog bijna altijd volledig sterk was).

Daarnaast merk ik dat op m'n Samung Galaxy S2 het wifi signaal prima is en op een andere laptop het signaal ook prima is (bijna altijd volle sterkte of bijna volle sterkte).

Mijn vraag is, waar ligt hier een mogelijk hardware probleem? Bij de router? Of bij de ontvangende partij (de laptops/ipod?) Is het mogelijk dat naarmate een router ouder wordt het wifi signaal geleidelijk afzwakt (het geleidelijk afzwakken lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik stel de vraag toch)? Zou er ineens veel interferentie bijgekomen kunnen zijn, van bijvoorbeeld wifi signalen van de buren? Of is de hardware van de ontvangers aan het verouderen?

Bij voorbaat dank!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zal wel door de buren komen. Switch eens van kanaal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn gok is ook dat dit puur door interferentie komt, waardoor je gewoon een minder sterk signaal ontvangt.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12 18:30
download ff wifi analyzer op je galaxy S2 en kijk welk kanaal er vrij is. hielp hier iig een hoop

android since G1.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
coredalae schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:46:
download ff wifi analyzer op je galaxy S2 en kijk welk kanaal er vrij is. hielp hier iig een hoop
Hey bedankt, gave app! we gaan channel 14 proberen :) kijken of dat uitmaakt. Niemand anders in de buurt zit daarop.

Edit, router ondersteunt kanaal 14 niet, dus dan maar kanaal 13, the next best thing :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sakete op 02-10-2012 17:32 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat er niemand op kanaal 14 zit is niet verwonderlijk, dat kanaal gebruiken is hier niet toegestaan. En over de rest van de wereld ook nauwelijks.

Een regio setting waar channel 14 wel is toegestaan is Japan zo uit mijn hoofd. Dus die kun je proberen.
Echter zul je ook je laptop, telefoon, <insert apparaat met WiFi>, zo ver moeten krijgen dat ze kanaal 14 proberen, want die moeten het ook ondersteunen.

Dus niet alleen wettelijk gezien, maar ook uit een oogpunt van compatibility doe je er wellicht verstandiger aan om een kanaal tussen 1 en 13 te kiezen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1