Windows 7 vanaf USB installeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mijn pc loopt de afgelopen 3 dagen flink te bokken met BSOD's en random crashes. Het lijkt er niet op dat de GPU kapot is (geen artifacts) en qua temperaturen is ook alles in orde. Harde schijven en het geheugen getest en komen ook allemaal er goed doorheen. Dus hoop ik dat het misschien een driver conflict is of zo iets.

Goed, Windows7 opnieuw installeren dus, maar ik heb geen dvd speler meer. Via google wat aanwijzingen gevonden om het via een USB HDD te doen. Klinkt simpel genoeg maar ik loop elke keer weer vast op hetzelfde stukje.

Ik heb hier een 320GB WD Elements HDD, geformatteerd naar NTFS. Daarop heb ik de dvd bestanden van een Windows7 dvd heen gekopieerd en de bootsector van die HDD gefixed via
L:\boot\bootsect /nt60 L: /force
En in mijn bios heb ik de USB als eerste boot device gezet.

Ik heb dit gedaan met 3 verschillende Windows7 installaties en ook op Fat32 maar elke keer gebeurd er hetzelfde. Na de BIOS krijg ik een zwart scherm met een knipperend streepje. Dat betekend dus wel dat die wat doet van de USB maar er gebeurd verder niets.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Probeer de officiële microsoft tool eens?
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm, dat is raar. Ik heb net mijn USB HDD weer geformatteerd maar dat programma zegt dat er geen beschikbare USB apparaten zijn aangesloten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook nog deze guide volgen:

http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

Je kan bij het format commando nog een optie quick meegeven om snel te formatteren.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ugh, denk dat ik maar gewoon ff een dvd drive ga aansluiten :/
Er is een fout in DiskPart opgetreden: Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Systeem voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
command prompt met admin rechten gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Yes, maar goed. Ik denk dat het sowieso niet veel verschil gaat maken. Kan ook niet echt de engelse termen vinden om die melding door google te halen en krijg maar één nederlands resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb je geen usb stick rondslingeren ? Ik heb zelf met verschillende USB-sticks nog nooit problemen ondervonden met de tool van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
http://wintoflash.com/home/en/ ook een fijne tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
En dat was de gouden tip. Alles geregeld nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
MrVegeta schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

En dat was de gouden tip. Alles geregeld nu!
fijn om te horen ;)
Pagina: 1