Goedendag,
De situatie is als volgt op mijn Ubuntu server.
Ik heb een tekst bestand met resultaten van een nslookup. Sommige resultaten zijn positief, sommige negatief. Nu wil ik de positieve resultaten weer opslaan in een nieuw tekst bestand.
Layout huidige textbestand: (ip adressen aangepast)...
Nu heb ik de volgende code:
Met als resultaat dat hij in het tekst bestand x keer mijn string vindt en deze afdrukt.
Mijn doel is:
if de string is gevonden, print de volgende 7 lines van dat punt in het text bestand en ga vervolgens verder met zoeken tot end of file.
Heel ervaren ben ik nog niet met Python maar ik doe mijn best. Ik heb inmiddels 2 dagen gegoogeld maar het is mij nog niet gelukt...
Alvast bedankt!
De situatie is als volgt op mijn Ubuntu server.
Ik heb een tekst bestand met resultaten van een nslookup. Sommige resultaten zijn positief, sommige negatief. Nu wil ik de positieve resultaten weer opslaan in een nieuw tekst bestand.
Layout huidige textbestand: (ip adressen aangepast)...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ** server can't find 1.234.567.89.in-addr.arpa.: XXDOMAIN Server: 111.11.11.25 Address: 111.11.23.43#55 Non-authoritative answer: 2.345.678.99.in-addr.arpa name = name.server.nl Authoritative answers can be found from: 2.345.678.99.in-addr.arpa nameserver = ns2.domain.nl. 2.345.678.99.in-addr.arpa nameserver = ns1.domain.nl. Server: 555.44.33.22 Address: 555.44.33.22#11 |
Nu heb ik de volgende code:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/usr/python file = open('/tmp/results_nslookup.txt', 'r') f = file.readlines() for positives in f: if 'Authoritative answers can be found from:' in positives: print positives file.close() |
Met als resultaat dat hij in het tekst bestand x keer mijn string vindt en deze afdrukt.
Mijn doel is:
if de string is gevonden, print de volgende 7 lines van dat punt in het text bestand en ga vervolgens verder met zoeken tot end of file.
Heel ervaren ben ik nog niet met Python maar ik doe mijn best. Ik heb inmiddels 2 dagen gegoogeld maar het is mij nog niet gelukt...
Alvast bedankt!
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.