Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Goedemorgen beste mede-tweakers,

Ik heb dit jaar april de HTC One X bij een abonnement gekregen via http://www.typhone.nl. Toen ik het toestel had ontvangen waren er nog geen problemen mee, totdat ik hem ongeveer 2 weken in gebruik had waarna hij begon met zichzelf te resetten/uitvallen. Volgende dag haal ik mijn telefoon uit mijn broek zak en tot mijn verbazing is de telefoon zo heet dat ik er bijna een eitje op kon bakken :+ . Heb de telefoon vervolgens laten afkoelen en proberen op te starten; geen resultaat :( laden lukte daarna ook niet meer, geen oranje notificatie lampje en lader functioneerde nog gewoon op mijn broer zijn telefoon, die trouwens precies hetzelfde toestel heeft (tegelijkertijd besteld).

Tijd dus om mijn telefoon om te sturen voor reparatie. Eerst Typhone gebeld of dit probleem vaker voorkwam en of het geen betere oplossing was om gelijk een swap toestel aan te vragen bij HTC. Typhone vond dit onzin en zei dat dit al bij meer bij hun klanten het geval was en dat het een simpele reparatie was dat het probleem permanent zou oplossen. Ze konden mij garanderen dat het niet langen als een werk week zou duren. Ik moest alleen even een formuliertje uitprinten en daarop mijn probleem beschrijven en dan gewoon naar Dynafix sturen onder de naam van Typhone. Allemaal netjes gedaan en nog diezelfde dag het toestel de deur uitgestuurd.

Tijden de reparatie netjes op de hoogte gehouden. Wanneer het toestel aan was gekomen, Wanneer hij was onderzocht, wanneer hij gerepareerd werd en wanneer hij opgestuurd werd. Allemaal netjes, maar reparatie duurde geen werk week zoals typhone dat had beloofd, maar 13 werkdagen. Achja, ik allang blij dat mijn telefoon weer werkte en terecht was.

Weer een maand daarna vertoont hij weer dezelfde problemen. Resetten/Uitvallen en vervolgens een dood toestel. Ik dus weer typhone bellen en die zeiden dat dit niet vaak voor kwam en dat ik dit maar eens bij Dynafix moest navragen. Ik dus Dynafix bellen en het probleem uitgelegd. Werd doorverbonden naar één van de reparateurs die zich voornamelijk bezig hield met toestellen van HTC. Hij vond het ook raar en nog nooit van dit probleem gehoord, hij vond het wel een goed plan om hem nog een keer te repareren, omdat hij dacht dat het waarschijnlijk een foutje tijdens de reparatie was. Toestel alweer opgestuurd en vervolgens weer bijna 4 weken kwijt. Erg leuk allemaal, maar daar koop je geen toestel voor natuurlijk. Een goede high-end smartphone kost natuurlijk niet niks tegenwoordig.

HTC One X was dus weer terecht na bijna 4 weken en was er van overtuigt dat hij het nu dus wel zou volhouden die overige 10 maanden, want hoe vaak komt het nou voor dat je toestel 2 keer fout gerepareerd word. Je raad het natuurlijk al dat ding gaat dus weer stuk na een aantal weken. Ik dus een bood telefoontje naar Dynafix gedaan en die vonden het erg spijtig en die konden er dan verder niet veel aan doen en stuurden mij vervolgens door naar HTC zelf. Iets wat ik dus zelf al voorstelde bij de eerste keer dat het toestel kapot ging.

HTC gebeld en werd gelijk geholpen, dus geen lange wacht tijden zoals bij Dynafix en Typhone. Hoefde alleen het IMEI nummer door te geven en mijn adres en dan zouden ze er werk van maken. We zijn nu al een week verden en wacht nog steeds op antwoord van HTC of ik in aanraking kom voor een Swap toestel.

Maar je ziet maar. Ik sluit een abonnement af voor een jaar; 1 april 2012 tot 31 maart 2013 en van de 6 maanden dat ik het toestel nu heb, heb ik hem nog maar 2 á 3 maanden kunnen gebruiken. Gewoon schandalig eigenlijk en ik vind dat ik hier een soort van compensatie voor hoor te krijgen. Mijn vraag is nu natuurlijk; heb ik daar recht op en/of zou ik deze krijgen?

Ik ben altijd al een trouwe klant geweest van HTC. Was begonnen met een HTC Tytn II opgevolgde door een HTC Touch Diamond I en kort daarna deze ingeruild voor een Diamond II. Vervolgens een Desire HD gehaald die ik al na 8 maanden inruilde voor de One X, omdat het zo'n goede deal was. Nooit geen problemen gehad tot nu. Een trouwe klant mogen ze toch ook wel eens een extra'tje geven?

Wat vinden Jullie hiervan?
Met vriendelijke groet,
Riekelt-Jan Pasterkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 14:45
Je hebt recht op een deugdelijk product. Als er een probleem met het product ontstaat moet je de verkoper(!) de kans geven om dit op te lossen. 13 werkdagen is een redelijke termijn.

Als het probleem daarna niet is opgelost moet je ze nog een keer die kans geven, maar als het dan 4 weken duurt en het probleem dan nog niet is opgelost moeten ze denk ik wel het toestel vervangen.

Het lastige met telefoons is altijd dat er heel veel partijen mee gemoeid gaan: je provider, de winkel, HTC en Dynafix. Uiteindelijk is Typhone echter de verkoper en zul je bij hen verhaal moeten halen.

Het probleem is altijd om te krijgen waar je recht op hebt, het beste kun je daarvoor naar de winkel toegaan. Alle papieren meenemen en doorzeuren dat je een nieuw toestel wil.

HTC hoeft jou helemaal niks te geven. De verkoper kan hooguit zijn schade weer bij HTC declareren, maar dat is zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:49
ik zou vervanging in dit geval redelijk vinden, maar dit blijft (volgens mij ook volgens de wet) een subjectief iets:

http://www.consumentenaut...sverstanden-over-garantie
Misverstand: Ik mag drie keer repareren voordat de consument recht heeft op vervanging
Niet juist. De consument kan kiezen uit herstel of vervanging. U kunt slechts volstaan met reparatie als vervanging in een specifiek geval niet redelijk zou zijn. Het gebrek aan het product zou dan (zeer) beperkt moeten zijn, waardoor het onredelijk is als de consument een geheel nieuw product eist. De consument mag echter geen onredelijke hinder ondervinden van een reparatiepoging. Daarom kan het soms na 1 keer reparatie al redelijk zijn om het product te vervangen als er wederom een gebrek optreedt. Dit zal per product en per situatie in redelijkheid beoordeeld moeten worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 14:05

Nox

Noxiuz

Het is inderdaad subjectief, maar na twee keer niet kunnen repareren zijn de kansen bij mij op en zou ik van typhone een vervanging of geld terug eisen. Ze hebben voldoende kansen gehad, een keer na 13 werkdagen (2 tot 3 weken is normaal maar het moet niet langer worden) en zeker na 4 weken reparatietijd zou ik geen reparatie meer willen omdat het duidelijk is dat dat niet gaat werken.

Goed dat je contact opneemt met HTC, ze staan wel open voor veel dingen maar uiteindelijk moet typhone dit oplossen voor je. Soms heeft een fabrikant een nóg betere service en kan dat ook werken. Logitech is een voorbeeld hiervan.

Overigens is het feit dat je een toestel met abonnement aanschaft een kulargument; het zijn twee losse producten. Jij schaft een abonnement aan en vaak krijg je als beloning een fikse korting op een toestel. Deze zijn niet met elkaar verbonden. Hoewel het soms wel hierop lijkt en mensen het er altijd maar van maken als extra reden om gelijk een nieuw toestel te kiezen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW