VMware Workstation 8.0.2, Geen Bridget Connectie Ubuntu 1204

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278083

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Setup:

HP Proliant DL380 > Windows Server 2008 > VMware Workstation 8.0.2 > Ubuntu 12.0.4 > Amahi Home Server.

Windows server instellingen:

IP: 192.168.178.20 (vast)
Subnet: 255.255.255.0
Defautl G: 192.168.178.1
Dns: 212.54.35.25

Nou zit ik met een vervelend probleempje. Met de default Virtual Netwerk Edit settings krijg ik maar geen internet verbinding in de virtuele Ubuntu installatie.

Voor zover ik weet zou de virtuele installatie een eigen IP adres moeten krijgen van de DHCP door te Bridgen in Vmware.

Wanneer ik in de Terminal typ: Sudo ifconfig. Krijg ik dit te zien en kan ik niet internetten:

Eth0:

Inet: 192.168.223.10
Bcast: 192.168.223.255
Mask: 255.255.255.0

Ik heb al verschillende instellingen gewijzigd in de Virtual Network Editing tab. Maar niets wil werken.

Is het mogelijk om mijn virtuele ubuntu installatie een 192.168.178.xxx Lease te geven?

Waarom wil ik dit? Ik moet vanuit de router poort 1194 Forwarden naar de Amahi Home server. (openVpn)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk gemaakt is en dat niet de indruk achterlaat alsof ik niets geprobeert heb. Ik ben al 2 dagen aan het ploeteren met dit probleem..

Alvast bedankt

Janwillem Casteleijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is de DHCP server, Windows of VMWare? Waarom die reeks, en niet je 'goede'? Waarom geen vast IP adres geven, zodat je port forwarding gegarandeerd goed blijft? Een server een DHCP adres laten houden is uiteindelijk vragen om problemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De router is de Dhcp server. Ook heeft de server een vast ip adres! dat staat ook in de setup.

Maar wanneer ik port 1194 forward naar 192.168.178.20 werkt dat niet voor de virtuele machine! Ik krijg op deze manier geen verbinding met de vpn server die geinstalleerd is op de virtuele linux installatie.

Ik zoek dus een manier om poort 1194 te forwarden naar mijn virtuele linux installatie.
Dit zou in een iets uitgebreideren router/firewall wel lukken. maar in de standaart Ziggo router kan ik alleen forwarden naar 192.168.178.xxx adressen.

Mijn bedoeling is dus om de virtuele linux installatie ook in deze ip range te laten vallen. maar dit wil dus niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik bedoel wat is de DHCP server van de 192.168.223.0/24 reeks. Die moet toch ergens vandaan komen? Als je Ziggo alleen maar .178.x geeft, dan is het niet de DHCP server die antwoord geeft aan je VM. Basic netwerkkennis en -troubleshooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat klopt, Ik zal even wat verduidelijking geven haha!

De 223/4 reeks staat ingesteld in de Virtual network editing tab in VMware workstation. Normaal gezien heb ik hiermee wel internet. Maar wanneer ik dit instel op 192.168.178.xxx heb ik dus geen netwerk toegang meer.

Dat is toch theoretisch gezien onmogelijk? Het word gebridget. de DHCP staat dan ingesteld op de normale 178 range. Wat zie ik nou over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je over het hoofd ziet, is dat VMWare van die gare rot namen geeft aan functies en totaal onintuïtief werkt daardoor. Als het werkelijk bridged zou zijn, dan moet VMWare niet een adres gaan verschaffen, maar met z'n poten er vanaf blijven en je VM op je netwerk laten lullen alsof het een aparte, fysieke machine is.

Wat je aangeeft, is geen bridged gedrag, maar NAT.

Installeer en gebruik VirtualBox maar eens, dat is een stuk logischer met het netwerk, en je hebt geen extra interfaces die verplicht zijn om te kunnen werken. Is nog gratis ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik in het verleden inderdaad wel vaker gebruikt. Ik zal VirtualBox weer eens installeren. Kijken of er een beter resultaat mee behaald word!

Dankjewel voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:33
Ik weet niet wat je precies met je vmware installatie hebt uitgevoerd maar een bridged netwerkkaart die bridged ook echt. Die doet dus ook niks met de NAT functie en DHCP van vmware zelf. Tenzij jij in je virtual network editor zaken hebt aangepast. By default zou de bridged netwerkkaart van vmware dus gewoon dhcp krijgen van je router.

Als jij een vmware workstation licentie hebt zou ik er overigens niet over peinzen om over te stappen naar virtualbox. Vmware workstation vind ik veel makkelijker werken.

Waarom trouwens niet Hyper-v gebruiken? Integreert een stuk beter in windows server 2008. Gaat ook een stuk beter om met het rebooten van het host OS.
Pagina: 1