Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Paarse gloed iPhone 5

Pagina: 1
Acties:

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Topicstarter
beste redactie,

ik wil niet de blinde fanboy uithangen, maar ik heb het idee dat het geplaatste artikel met informatie van Gizmodo (niet de beste vrienden van Apple) suggestief is. Het is met de getoonde foto's net of de paarse gloed enkel optreed bij de iPhone 5, terwijl bij veel andere bronnen te zien is dat de iPhone 4S het bijna in dezelfde mate heeft, en ook andere smartphones zoals de Galaxy S3 hebben er last van. Vreemd dat geen van die artikelen op Tweakers.net terecht zijn gekomen, en deze met als bron Gizmodo (waar van iedere journalist nu wel moet weten dat die bepaald niet onpartijdig zijn tegenover Apple) wel.
Jullie kunnen er wellicht nu niet zoveel meer mee, maar ik wilde het dan in elk geval meegeven voor de volgende keer.

Link naar een ander artikel over de camera van de iPhone, van een partij die naar mijn mening minder partijdig is (ze hebben ook de Nokia Lumia getest) : http://www.dpreview.com/a...w-apple-iphone-5-camera/3

Hier stond achterhaalde informatie…

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)

Je hebt gelijk: veel telefoons hebben af en toe last van paarse gloed, zeker als je foto's maakt met een sterke lichtbron vanuit een bepaalde hoek (de zon, bijvoorbeeld).

Verschil is dat het met andere telefoons zelden of soms gebeurt, terwijl het bij de iPhone 5 veel vaker lijkt te gebeuren. Dat kunnen wij niet alleen afleiden uit de vele klachten van gebruikers (die bij de 4S niet daarover klaagden), maar ook uit onze eigen testfoto's. Wij hadden het stuk over de lens flare al in de review staan voordat dit een issue werd: het viel gewoon op in foto's en in video, in zonlicht en 's avonds in een horeca-etablissement (de barman leek in blacklight te staan, helaas is die foto niet publicabel). De iPhone 4S, Galaxy S III en enkele andere telefoons die ik bij me had, hadden die issues in diezelfde omstandigheden niet.

Kortom: naast klachten van gebruikers hebben wij dit issue ook zelf geconstateerd en vandaar dat we een eerste reactie vanuit Apple daarover serieus nemen :)

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:56
Beste redactie, volgens mij is CNN de Tweakers.net fotocredits HIER http://www.cnn.com/2012/1...otos/index.html?hpt=hp_t3 vergeten.......... :o :X

Als jullie juridisch advies nodig hebben, hoor ik het graag ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 02-10-2012 22:47 ]

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Die foto is niet van tweakers zelf.
De bron is : http://mashable.com/2012/09/26/iphone-5-purple-haze/ wat ook staat bij de foto in het artikel.

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:56
Ha! Maar eerst stond er onder de foto in het Tweakers artikel "uit onze review" vandaar dat ik dat dacht... nu heeft Tweakers de credit veranderd! :p