Framework voor IIS en lokale applicaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:55
Ik ben opzoek naar een methode om een framework dat door ons bedrijf gebruik wordt (wij noemen het de foundation) te gebruiken in een applicatie makkelijk om te zetten/compilen naar een lokale win32 applicatie en wabapplicaties op IIS.

Wij programmeren in C# en willen dus snel en simpel applicaties voor beide platforms kunnen ontwikkelen.

Nu heb ik geen idee waar en hoe ik moet zoeken om dit probleem op te lossen. Hebben jullie ervaring hier mee of kunnen jullie mij in de goede richting duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult toch wat meer informatie moeten geven over wat die "Foundation" inhoudt. Je kunt natuurlijk perfect externe dependency's hebben in zowel Win32 als Web applicaties. Dus specifieer eens wat beter wat het inhoudt, en tegen welke problemen je aanloopt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
De foundation is eigenlijk een framework dat onderdelen bevat die in veel applicaties gebruikt worden. Er worden erg veel GUI elementen geregeld, er worden standaard vensters aangemaakt (voor support, licenties e.d.). Er zit een back-up functionaliteit in, een notitie syteem, een systeem voor het snel opstellen van xml berichten etc.

De win32 applicatie moet met dezelfde (externe) database (server) communiceren als de web applicatie. We willen nu graag bij de applicaties die we maken kunnen kiezen of we deze willen compilen voor win32, web of beiden.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik geen idee heb waar ik moet zoeken. Is dit mogelijk met C#, of moeten we dan C++ of VB gebruiken? Zijn hier plugins voor? Heeft dit een naam (op wat voor keywords kan ik zoeken)?

Ik heb gezocht op google naar compiling for web and local application en dergelijke, maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erwin537 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:16:
De foundation is eigenlijk een framework dat onderdelen bevat die in veel applicaties gebruikt worden. Er worden erg veel GUI elementen geregeld, er worden standaard vensters aangemaakt (voor support, licenties e.d.). Er zit een back-up functionaliteit in, een notitie syteem, een systeem voor het snel opstellen van xml berichten etc.
Voor gui elementen heb je natuurlijk sowieso een probleem, want Windows vensters kun je natuurlijk niet gebruiken binnen een web-applicatie, en andersom is het vaak ook niet handig om HTML formulieren te gebruiken binnen ene Windows applicatie ( Maar daar zijn wel mogelijkheden voor )
De win32 applicatie moet met dezelfde (externe) database (server) communiceren als de web applicatie. We willen nu graag bij de applicaties die we maken kunnen kiezen of we deze willen compilen voor win32, web of beiden.
Waarom denk je dat je apart moet compilen voor een win32 of web omgeving? Als je gewoon een Library/Shared dll maakt kun je die gewoon in beide projecten gebruiken.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik geen idee heb waar ik moet zoeken. Is dit mogelijk met C#, of moeten we dan C++ of VB gebruiken? Zijn hier plugins voor? Heeft dit een naam (op wat voor keywords kan ik zoeken)?
Het zal in alle talen mogelijk zijn. Ga eerst eens kijken waarmee je je windows en web applicatie wilt maken. Het is wel handig als je daar technologieën voor kiest die op elkaar aansluiten. Het is bijvoorbeeld niet handig om je windows applicatie in Java te maken en de web-applicatie in C#. Maar als je beide in Java/C#/C++/VB.NET maakt zie ik geen probleem om een library te delen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Bedankt voor je antwoord, je hebt me enorm geholpen.

Ik zal even verklaren waarom mijn vraagstelling misschien zo vaag is, maar dit is niet noodzakelijk voor het verhaal. Na een mislukte afstudeerstage vorige semester/schooljaar heb ik nu een nieuwe afstudeerstage. Nu schijn ik door stress e.d. toch behoorlijk beïnvloed te zijn door die periode. Nu in de nieuwe stage kwam/is de stress volledig zo niet erger terug gekomen en wist ik mij even geen raad. Doordat het klein bedrijf is en toevallig net de developer weg is op vakantie is ondersteuning vanuit het bedrijf niet mogelijk.

Ik ga onderzoeken of ik iets kan doen met het omzetten van GUI elementen naar ASP.NET. Het gaat om een bedrijf dat alleen met microsoft technologien werkt, dus dat komt waarschijnlijk helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erwin537 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:06:
Ik ga onderzoeken of ik iets kan doen met het omzetten van GUI elementen naar ASP.NET. Het gaat om een bedrijf dat alleen met microsoft technologien werkt, dus dat komt waarschijnlijk helemaal goed.
Als het bedrijf alleen met MS technologie werkt, en dan met name in .NET kun je super eenvoudig een class library project maken die je dan gewoon in al je andere projecten kunt gebruiken. Je grootste probleem zit hem dan in je GUI elementen.

Dan zou je met WPF bijvoorbeeld nog naar XBAP applicaties kunnen kijken, maar waarschijnlijk krijg je toch het beste resultaat als je voor Web/Windows de UI elementen seperaat ontwikkeld ( Eventueel natuurlijk wel volgens dezelfde richtlijnen/uiterlijk ).

Het belangrijkste is dat je eerst goed gaat nadenken wat je wil realiseren, en wat een logische indeling voor je projecten is ( Dus een groepering maken van logische onderdelen, zoals bijvoorbeeld je data access layer ).

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 02-10-2012 12:24 ]

Pagina: 1