Erwin537 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:16:
De foundation is eigenlijk een framework dat onderdelen bevat die in veel applicaties gebruikt worden. Er worden erg veel GUI elementen geregeld, er worden standaard vensters aangemaakt (voor support, licenties e.d.). Er zit een back-up functionaliteit in, een notitie syteem, een systeem voor het snel opstellen van xml berichten etc.
Voor gui elementen heb je natuurlijk sowieso een probleem, want Windows vensters kun je natuurlijk niet gebruiken binnen een web-applicatie, en andersom is het vaak ook niet handig om HTML formulieren te gebruiken binnen ene Windows applicatie ( Maar daar zijn wel mogelijkheden voor )
De win32 applicatie moet met dezelfde (externe) database (server) communiceren als de web applicatie. We willen nu graag bij de applicaties die we maken kunnen kiezen of we deze willen compilen voor win32, web of beiden.
Waarom denk je dat je apart moet compilen voor een win32 of web omgeving? Als je gewoon een Library/Shared dll maakt kun je die gewoon in beide projecten gebruiken.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik geen idee heb waar ik moet zoeken. Is dit mogelijk met C#, of moeten we dan C++ of VB gebruiken? Zijn hier plugins voor? Heeft dit een naam (op wat voor keywords kan ik zoeken)?
Het zal in alle talen mogelijk zijn. Ga eerst eens kijken waarmee je je windows en web applicatie wilt maken. Het is wel handig als je daar technologieën voor kiest die op elkaar aansluiten. Het is bijvoorbeeld niet handig om je windows applicatie in Java te maken en de web-applicatie in C#. Maar als je beide in Java/C#/C++/VB.NET maakt zie ik geen probleem om een library te delen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”