Unity indicators/Gnome applets in taakbalk bij Openbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik ben bezig mijn systemen te migreren naar Ubuntu (van Arch) en heb net mijn laptop gemigreerd. Ik heb hiervoor de laatste 12.10 beta gebruikt. Dat werkt netjes (hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes natuurlijk :P).

Onder Unity zijn er een hoop handige dingetjes in de taakbalk - network manager applet, maar ook bv. zo'n powermanagement tool waarvan ik niet kan uitvissen of het iets specifieks aan Unity is of onderdeel van Gnome 3. Wanneer ik een Openbox-sessie start start de network manager applet automatisch mee op. Andere dingen zoals het powermanagement en de speciale knoppen voor schermhelderheid en volume werken evenmin (al moet ik eerst nog de verbinding met D-Bus netjes aan de praat krijgen onder Openbox, paden lijken onder Arch net iets anders te zijn dan onder Ubuntu).

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen? Als ik onder Unity de lijst van actieve processen bekijk staat er heel wat onder /usr/lib/indicator tussen. Als ik die onder Openbox manueel probeer op te starten geven die allemaal als melding dat er niks te monitoren valt en sluiten ze af. De netwerkapplet werkt dan weer zonder morren automatisch met tint2.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 02-10-2012 08:41 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die power ding die je noemt is gnome-power-manager. De andere icoontjes is wat vaag, ik gebruik zelf ook geen Gnome. Maar ik weet haast zeker dat je een aantal gnome services moet draaien om die aan de praat te krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Bedankt, maar er lijkt geen gnome-power-manager executable (meer?) te zijn in 12.10. Wat ik ondertussen wel al uitgevist heb is dat slaapstand e.d. gewoon weer werkt als ik het scherm dichtklap als ik gnome-keyring-daemon en gnome-settings-daemon laat opstarten met Openbox. Ook de on-screen meldingen voor geluid en helderheid zijn dan weer terug. Alles werkt dus terug netjes. Alleen blijf ik het batterij-icoontje (en bijhorend menu) missen in de system tray. Ik kan in gnome-control-center netjes vanalles instellen qua energieverbruik, maar de mogelijkheid om het icoontje te tonen staat standaard niet ingevuld, en het lijkt de instelling ook niet te willen opslaan. Gnome-control-center geeft evenmin een foutmelding wanneer ik de instelling wijzig en het programma afsluit. Het lijkt de instelling gewoon te 'vergeten'. Misschien een bug, maar onder Unity werkt het in ieder geval wel (en wordt het icoontje ook weergegeven).

Een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zcaiWl.jpg

Edit: mocht iemand weten hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn SSH keys ook automatisch geladen worden zoals in Unity, dan graag :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 02-10-2012 23:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan gnome-power-manager vervangen voor xfce4-power-manager, die heeft geen vage gnome dependencies en service requirements. Werkt ietjes anders, maar doet wel hetzelfde.

Wat bedoel je met "SSH keys laden"? Als je SSH keys hebt op de systemen waar je heen wilt, dan werkt het zonder ssh-agent. Ook systemen die naar jou verbinding maken via SSH keys werken prima als je 't in $HOME/.ssh/authorized_keys hebt staan.
Bij mij werkt iig alles prima zonder ook maar een SSH key daemon of wat dan ook te hebben draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Ik kan je niet helpen met deze vragen, heb het zelf ook een keer geprobeerd, van arch naar ubuntu, maar dat kreeg ik gewoon niet voor elkaar. Ik vraag mij juist af, waarom zou je naar ubuntu migreren, als je vervolgens openbox wil gebruiken en alles daar voor aan moet passen? Als je zeker openbox + ubuntu wil, zou ik aanraden om te beginnen met Lubuntu als basis te nemen en vanuit daar aan te gaan passen.