Netwerk verlening

Pagina: 1
Acties:

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 21:07
De titel ziet er een beetje vreemd uit maar laat ik het uitleggen.

Ik heb in mijn huiskamer een modem met wifi staan van UPC een thomson TWG870U.

Aan dit geval hangen Standaard 1 pc per kabel, 1 PS3 per kabel en verder per wireless een laptop en wat mobiele telefoons (niet allemaal te gelijk ;) )
Nu ben ik bezig de zolder op te ruimen en heb plannen om de zolder om te bouwen (groot woord) naar een hobby kamer.
Tijdens mijn werkzaam heden bemerkte ik al met mijn mobile telefoons (Iphone en Galaxy S3) dat op zolder het wireless netwerk zwaar beneden peil is (laten we zeggen er is niks).
Nu wil ik natuurlijk straks wel op de zolder met me telefoontjes wireless kunnen zijn en er is ook een plan om een pctje/laptopje daar te hebben voor simpel internet werk en wat netwerk mogelijkheden (geen spelletjes of het streamen van HD filmpjes)

Nu heb ik aan het volgende gedacht.
Ik wil vanaf de modem beneden een kabel door trekken naar zolder en daaraan vast TP-Link TL-WR740N http://tweakers.net/price...k-tl-wr740n.html#tab:info
Dit voor het wireless (telefoontjes) en het PCtje/laptopje per kabeletje daaraan hangen.

Ook ik denk er over om een mediaspeler (alweer wat oudere) Conceptronic op de slaapkamer te plaatsen (het apartaat ligt al heel lang boven op de kast :| ) en deze ook per kabel aan te sluiten naar beneden toe op de Thomson.

Ik denk opzicht dat dit moet lukken maar zoals gewoonlijk weet ik het niet zeker en wil daarom graag wat advies van jullie als jullie het niet erg vinden _/-\o_

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 12:37

donny007

Try the Nether!

Dat gaat prima lukken, de TL-WR740N is een leuke router met een goed bereik voor niet al te veel geld.

Je moet de TP-link instellen als access point, dit doe je door de ethernetkabel in één van de lan-poorten te stoppen en de dhcp-server (en evt. upnp) uit te schakelen. Zie ook [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

/dev/null

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Of nog makkelijker, plug said kabeltje in deze: pricewatch: TP-Link TL-WA730RE

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 12:37

donny007

Try the Nether!

Het voordeel van de TL-WR740N is dat je daarna ook nog drie 100mbit/s lan-poorten ter beschikking hebt voor een gameconsole, smart-tv of desktop etc.

[ Voor 8% gewijzigd door donny007 op 02-10-2012 09:09 ]

/dev/null

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is dan wel weer zo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mr.wjca
Mischien mis ik het even maar als ik naar deze kijk dan kan ik de pc/laptop (die op zolder komt) niet aansluiten per kabel, en moet ik dus hiervoor een extra wireless optie gaan regelen. of sla ik de plank volledig mis?

• mr.wjca
Even ter ondersteuning, de laptop/pc die op zolder komt zal min of meer samen worden gesteld vanuit oude onderdelen van vroegere pc's, komt een xp versie op etc, ding hoeft namelijk voor het originele hobby idee niet helemaal snel te zijn (modeltreinen aansturen)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
mr.wjca schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Mischien mis ik het even maar als ik naar deze kijk dan kan ik de pc/laptop (die op zolder komt) niet aansluiten per kabel, en moet ik dus hiervoor een extra wireless optie gaan regelen. of sla ik de plank volledig mis?
Donny hierboven heeft het antwoord al gegeven.
Koop maar die TP-Link TL-WR740N. Het zal allemaal prima functioneren bij je.

Als je ook nog ervoor zorgt dat SSID en encryptie/wachtwoord gelijk zijn op de Thomson en TP Link,
krijg je één groot WIFI netwerk waarbij de WIFI apparaten zelf automatisch het sterkste signaal pakken.
Wel moet je ze niet op het zelfde WIFI kanaal instellen. Dus bv Thomson op kanaal 1 en TP op kanaal 6.
Samen met de tip van Donny hierboven heb je dan alles onder controle.

• mr.wjca
cornfed99111 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:13:
[...]

Als je ook nog ervoor zorgt dat SSID en encryptie/wachtwoord gelijk zijn op de Thomson en TP Link,
krijg je één groot WIFI netwerk waarbij de WIFI apparaten zelf automatisch het sterkste signaal pakken.
Wel moet je ze niet op het zelfde WIFI kanaal instellen. Dus bv Thomson op kanaal 1 en TP op kanaal 6.
Samen met de tip van Donny hierboven heb je dan alles onder controle.
Hey goeie tip, daar had ik nog niet aan gedacht, binnen kort maar even de TP kopen/bestellen (en een kabeltje voor naar zolder)
Pagina: 1